Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Mama-Inge schreef op 24-09-2022 om 14:06:

nou die zelf gemaakte appelmoes werd hem niet.
Op de 1 of andere manier is het gaan gisten, stinken...

Wat jammer! Hoe maak jij het altijd?

Elmie schreef op 24-09-2022 om 14:51:

[..]

Wat jammer! Hoe maak jij het altijd?

Appels schillen, in stukjes, water erbij en dan tot moes koken 

Als alles zacht is, suiker erbij  goed roeren en dan op het eind wat kaneel erbij.

Ik hou wel van stukjes erin, de kinderen niet, dus dan gaat de helft door een zeef 

En dan alles in potjes in de kast  of bakjes in de diepvries

Maak al jaren appelmoes, maar dit is me nog nooit eerder overkomen 

TanSwallow86

TanSwallow86

24-09-2022 om 15:47

Omelet op broodjes 

Geroosterde venkel met gegrilde zalm.

Ik kan weer wat groente eten sinds kort; een paar weken.

Dus vandaag macaroni met gebakken ui, enige stukjes spek, broccoli en oude kaas. Hoeveelheid groenten incl ui: 150 gr.

Morgen chili con carne zonder vlees met boontjes, paprika en tomaat.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-09-2022 om 17:06

hier kipschnitzel met zelfgemaakte appelmoes (staat net te koken) en gebakken aardappeltjes

Wat jammer van de gegiste appelmoes.
Onze jongste dochter is zes, bijna zeven. Ik vond het daarom ook zo leuk dat ze witlof wilde eten. Het is toch een wat lastiger smaak om te leren eten. 
Wij aten vanavond gele rijst met chorizo en tuinerwten. Het is echt zo’n gerecht dat we eten als we makkelijk willen doen. 

Jammer, het Indische eten viel een beetje tegen. De ayam pedis was niet pedis en de andere smaken waren vrij vlak (en ik hou niet erg van warme gado-gado met te veel pindasaus), maar het was wel heel erg gezellig en dat was het voornaamste. Ik heb vanmorgen wel de toko geplunderd, heerlijk, ik kan voorlopig vooruit. Ik moet maar eens uitzoeken of ik dat soort dingen in Frankrijk online kan krijgen.

Morgenochtend om vier uur sta ik hopelijk brood te smeren en koffie in een thermoskan te schenken, en zijn we, als alles voorspoedig gaat, rond een uur of vijf 's middags thuis. Onze appelbomen hier hebben overvloedig appels gegeven, dus we nemen voor een aantal mensen 'pommes hollandaises' mee. Ik bak van de week maar een appeltaart, ook altijd leuk en het deelt zo lekker uit. Wijzelf eten er toch niet veel van. Onze buren hier in Nederland waren ook al erg blij met een paar kilo. Wat nog aan de bomen zit, mogen ze er zelf afhalen, zonde om ze te laten rotten.

Hier staat vanavond Indisch op het menu. Sajoer boontjes met varkensfiletlapjes in satemarinade en rijst. En als "voorafje" om de misselijkheid voor te zijn een paar handjes kroepoek. Dat eten we bijna nooit omdat ik het meestal vergeet als we het in huis hebben 

anijsblokje schreef op 24-09-2022 om 16:17:

Geroosterde venkel met gegrilde zalm.

Ik had een venkel besteld bij de weekboodschappen en ik ga die ook maar eens met zalm eten. Goed idee 👍🏻. Ik heb nog gerookte zalm. Bak ik wat rijst op, lijkt me wel wat. Beetje ijsbergsalade met grapefruit, rauwe ui, olijven en dukkah.

En verder:

Soep van adukibonen, Spaanse gedroogde Toledo worst, bleekselderij, ui, wortel, te serveren met geroosterde pompoenpitten, kwark en chipotle. En een paar met zalm gevulde paprika’s en gevulde eieren.

Friet en Vietnamese loempia en een broodje beenham. Festival-eten dus. Als het goed is gaan we vandaag weer dus waarschijnlijk ook weer zoiets. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-09-2022 om 09:39

Vandaag een feestje, dus daar zal wel wat eten komen.

@Toetie: Venkel en zalm combineren zalig met elkaar! Maar ik vind venkel ook lekker in salade, met olijven, kappertjes, sinaasappelsap, ansjovis, ... 

Ik ga vanavond spruitjes roosteren, met rode ui en blauwe kaas. Misschien nog peer erbij of iets anders. In ieder geval lekker herfstig eten hier. 

yette

yette

25-09-2022 om 10:07 Topicstarter

Ik ben weer in Nederland. Had natuurlijk nog geen zin om terug te gaan, maar dat kan ik het thuisfront niet aan doen. Eergisteren in Frankrijk lekker makkelijk een stokbroodje merguez met veel groenten gemaakt. Gisteravond moe van de reis en weinig trek en we waren maar met z'n tweeën dus De Vader heeft wat verse patat gebakken en een mexicano. 

Heb in Frankrijk de laatste paar tomaten en een courgette uit de moestuin meegekregen. Denk dat dat morgen ratatouille wordt, met gehaktballetjes en citroenorzo. Vandaag eten we een ontdooide baksteen rendang, sajoerboontjes, tahoe en nasi 'als van de chinees'.  

Wij eten vanavond broodje hamburger met ovenfriet. Terwijl ik hier lees komt ineens bij me op dat ik graag blauwe kaas op mijn burger wil. Misschien dat ik straks een poging waag om naar de supermarkt te wandelen.  Even kijken of dat lukt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.