Eten
afrodite05
23-09-2022 om 14:23
Hier op de planning voor vanavond: tortilla's (of burrito's, of hoe je die krengen ook noemt als je de opgerold in de oven afbakt) gevuld met gehakt, mais, tomaten, paprika, champignons en een pepertje ui eigen tuin. Daar overheen een beetje kaas.
Toetje is al klaar: appel/perencrumble van peren uit eigen tuin. Ook een portie meegegeven aan man voor zijn vader.
Dewi-Sri
23-09-2022 om 18:39
Vanavond nog een keer andijviestamppot met rookworst (want dat kan in twee pannen
).
Morgen nog een keer met vrienden uit eten (heerlijk indisch) en zondag gaan we in alle vroegte terug naar Frankrijk. Einde van het jaar komen we weer terug.
Het is natuurlijk vreselijk, maar ik neem toch lekker een rookworst mee naar daar (ik voel me nu zo'n Hollander die met een kofferbak vol piepers de grens over gaat
), en een pak speculaasbrokken. Voor eventuele aanvallen van culinaire heimwee. Morgen naar de toko om mijn voorraden aan te vullen.
Ninoea
23-09-2022 om 21:31
Gisteren op de fiets vroeg ik aan onze jongste wat ze vandaag zou willen eten. Witlof met ham en kaas uit de oven was haar enthousiaste reactie. Dat werd het dus vandaag.
afrodite05
24-09-2022 om 05:35
Ninoea schreef op 23-09-2022 om 21:31:
Gisteren op de fiets vroeg ik aan onze jongste wat ze vandaag zou willen eten. Witlof met ham en kaas uit de oven was haar enthousiaste reactie. Dat werd het dus vandaag.
Wat schattig. Ik wilde vroeger nooit witlof (maar moest het wel gewoon eten). Grappig dat jouw dochter er zelf voor kiest. Tenminste, ik neem aan dat ze niet 20 jr is oid, maar echt nog een kind.
Ik ben er vroeg bij, vandaag. Gisteren koortsig op de bank geslapen sinds een uur of 8, dus kan ik nu niet meer slapen. Vanavond staat een Hollands maaltje op het menu: aardappelen met rode kool (uit een zak, in Duitsland gekocht, ben heel benieuwd) en sukade. De sukade is k&k, dus daar zit weinig werk in.
Teigera
24-09-2022 om 10:35
Werkfeestje gisteren was gezellig. Vanavond ben ik weer weg, ben veel weg deze week in de avond. Neem een vriendin mee naar theater en daarvoor gaan we een hapje eten. Lief en de frutjes eten wraps met roerbakgroenten en gekruide kip.
JtM
24-09-2022 om 10:48
Vanavond komen vrienden (+ kinderen) bij ons eten. Bij zulke etentjes gaat het niet om culinaire hoogstandjes maar om gezelligheid.
We hebben een Kippie pan besteld die we straks gaan afhalen, we maken er friet bij en ik maak straks lekker een salade.
Als toetje hebben we aardbeien en vanille ijs 
Elmie
24-09-2022 om 10:51
Bij mij hangt het er nog om wat ik eet vanavond. We hebben een feest van man's werk maar waar zoontje zou gaan slapen, is er corona in het gezin dus nu op het laatste moment nog andere oppas zoeken. En als dat niet lukt, bak ik pannekoeken heb ik besloten.
RoosOpJeHoed
24-09-2022 om 11:39
Taart, want ik heb mijn tentamen gehaald
Vanavond andijviestamppot, past perfect bij dit druilerige weer. Als toetje nu eindelijk eens de custardpuddinkjes die ik al weken op de planning heb 
ToetieToover
24-09-2022 om 11:40
RoosOpJeHoed schreef op 24-09-2022 om 11:39:
Taart, want ik heb mijn tentamen gehaald
![]()
Vanavond andijviestamppot, past perfect bij dit druilerige weer. Als toetje nu eindelijk eens de custardpuddinkjes die ik al weken op de planning heb
ToetieToover
24-09-2022 om 11:50

Paprika gevuld met makreelpaté (gerookte makreel, ei, rijstmeel, kwark) en aardappels. Ik heb ook nog wat mini gevulde paprika’s gemaakt bij wijze van snack, met zalmpaté. Koud vind ik dat namelijk erg lekker.
Mama-Inge
24-09-2022 om 11:53
aardappelbolletjes met iets frikadel, kaassoufle of loempia
Met zelfgemaakte appelmoes en rabarber
MijnNaamIsHaas73
24-09-2022 om 12:10
Gefeliciteerd Roos!
Dat ziet er goed uit Toetie!
De pasta met lamsvlees was heerlijk. Ik had voor 4 p besteld en ik vond de porties wat klein.
Gisteren aten we poke bowl met zalm, avocado, komkommer wortel etc.
Vanmorgen voor het eerst zelf iets gekookt. Er lagen een paar tomaten te verschrompelen op de fruitschaal dus die heb ik in de over geroosterd met een sjalotje en knoflook en soep van gemaakt. Dat eten we zometeen bij de lunch.
Vanavond wordt het een simpele pasta met kip, champignons, spinazie en roomkaas.
Dolfje
24-09-2022 om 13:09
Gefeliciteerd Roos!
Teig wat vonden ze van de kapsalon?
Wij zijn een soort van brak van het feestje gisteren en heb net niet mijn dieetspul gegeten maar crackers met casselerib met mayo
en we moeten zo door want naar een festival… ben geen 20 meer merk ik…
Mama-Inge
24-09-2022 om 14:06
nou die zelf gemaakte appelmoes werd hem niet.
Op de 1 of andere manier is het gaan gisten, stinken...
Elmie
24-09-2022 om 14:50
Nou helaas, het worden pannenkoeken. Geen andere oppas kunnen vinden dus geen feestje voor mij 😒 Wel balen! Zoontje was ook in tranen want die had zich ook op het logeren verheugd.
Ik heb nou maar lekker ijs erbij gehaald als toetje. We maken er wel wat van 😎