Eten
RoosOpJeHoed
19-09-2022 om 14:08
JtM schreef op 19-09-2022 om 10:49:
Spinaziestamppot met chorizo. Een voor ons nieuw recept van Picnic. Ik ben benieuwd
![]()
Lekker! Ik maak vaak boerenkoolstamppot met chorizo, ook een aanrader.
Dolfje
19-09-2022 om 14:45
Ik heb zo’n trek. Heb natuurlijk 2 weken flink lopen bunkeren op vakantie en nu weer aan het dieet begonnen. Denk dat ik zo maar even een snelle soep maak, extra groente kan geen kwaad denk ik zo. En ik vind het koud , zoveel kleren als ik nu aanheb heb ik in weken niet aangehad 
Wobbelkont
19-09-2022 om 18:26
Stamppotje snijbonen, stukje beenham en geroosterde bospeentjes. Had zin in groenten 
JtM
19-09-2022 om 18:48
JtM schreef op 19-09-2022 om 10:49:
Spinaziestamppot met chorizo. Een voor ons nieuw recept van Picnic. Ik ben benieuwd
![]()
Op verzoek... 
Smaakte prima, de gebakken chorizo was erg lekker door de stamppot. Verder had er van mij wat meer smaak in gemogen qua kruiden. Ik las als tip om een rode ui toe te voegen. Dat de volgende keer proberen en wat extra peper oid. Maar voor herhaling vatbaar!
Elmie
19-09-2022 om 19:44
JtM schreef op 19-09-2022 om 18:48:
[..]
Op verzoek...
Smaakte prima, de gebakken chorizo was erg lekker door de stamppot. Verder had er van mij wat meer smaak in gemogen qua kruiden. Ik las als tip om een rode ui toe te voegen. Dat de volgende keer proberen en wat extra peper oid. Maar voor herhaling vatbaar!
Thanks 😎 Ga ik een keer proberen 😋
ToetieToover
19-09-2022 om 19:46
vandaag
ovenbaked black beans (fancy naam voor zwarte bonen op een bakplaat met chipotle en ui
), kropsla met knoflooksaus, crispy fried yellow rice
en
cornbread, tomaten-avocadosalde, pulled meat (restjes kip+spareribvlees met smokey barbecuesaus), ijsbergsla met knoflooksaus
RoosOpJeHoed
19-09-2022 om 19:53
JtM schreef op 19-09-2022 om 18:48:
[..]
Op verzoek...
Welke kruiden stonden er in het recept dan? Als alleen chorizo de smaakmaker is, dan snap ik dat je hem wat flauw vindt. De ene chorizo is ook de andere niet.
Als ik een stamppot maak is mijn basis bijna altijd ui en knoflook. Achteraf standaard op smaak brengen met peper (en evt. zout).
Je zou de chorizo wat pittiger kunnen maken door een rood pepertje mee te bakken. Of je leukt de stamppot op met gegrilde paprika, gekruid met gerookt of pittig paprikapoeder.
Teigera
20-09-2022 om 09:11
Bakje uit de vriezer bleek gisteravond een massaman curry te zijn, met sperziebonen. Zonder rijst, smaakte desondanks prima.
Vanavond twee aanschuivers, dus moet zo nog even wat aanvullende boodschappen doen, anders is het een karige bedoening. We eten een spinaziekaasrondo, ovengebakken aardappeltjes en broccoli.
Moosey
20-09-2022 om 09:49
Gisteravond een klein Greenforce burgertje op een broodje. Met tomatensalade, maiskolf en voor mij geroosterde pompoen met ui, walnoten en blauwe kaas.
Vanavond iets met bimi, denk een roerbakje. Of iets Mexicaanserigs met mais en bonen, denk dat dat het wordt.
JtM
20-09-2022 om 10:20
RoosOpJeHoed schreef op 19-09-2022 om 19:53:
[..]
Welke kruiden stonden er in het recept dan? Als alleen chorizo de smaakmaker is, dan snap ik dat je hem wat flauw vindt. De ene chorizo is ook de andere niet.
Als ik een stamppot maak is mijn basis bijna altijd ui en knoflook. Achteraf standaard op smaak brengen met peper (en evt. zout).
Je zou de chorizo wat pittiger kunnen maken door een rood pepertje mee te bakken. Of je leukt de stamppot op met gegrilde paprika, gekruid met gerookt of pittig paprikapoeder.
We hebben er een paar teentjes knoflook in gedaan en vriend heeft peper op het laatst toegevoegd
Dus de volgende keer toch wat meer kruiden, paprika is (helaas) geen optie hier.
JtM
20-09-2022 om 10:21
Ik heb gisteravond vast gehaktballen gedraaid, die eten we met gebakken aardappels en de groente hebben we nog niet bedacht. Nog even geen inspiratie voor groenten...
Dolfje
20-09-2022 om 10:27
Ik wil courgettepasta maken met kastanjechampignons en spekjes maar picnic leverde de courgette niet dus die moet ik straks nog even halen.