Eten
Elmie
12-09-2022 om 12:01
RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2022 om 11:46:
Leuke uitjes Elmie en Teigera, veel plezier! Ik zit vandaag de hele dag met mijn neus in de studieboeken: lineaire regressie-analyse
![]()
Vanavond eten we kip pilav met perzik. Ik noem het altijd maar 'de pilav van Knorr' want het heeft weinig met echte pilav te maken, maar is wel lekker. Ik maak nog best vaak gerechten gebaseerd op Knorr pakjes, want zo ben ik ooit begonnen met koken. Alleen heb ik nu de zoute pakjes van Knorr niet meer nodig
Dank je wel 😃 Jij succes met je studie.
Herkenbaar wat je zegt over koken met pakjes. Dat doe ik ook bijna nooit meer. Zoveel lekkerder....en gezonder!
Wobbelkont
12-09-2022 om 14:46
Hier vanavond een gekookte aardappel, met bospeentjes&kruidenboter, kabeljauwfilet en een witte wijn saus met saffraan en citroen.
ToetieToover
12-09-2022 om 20:42
spring rolls met pittige dip van perzikchutney met sojasaus en kipbouillon met kip, omeletreepjes en lente-ui
en
witlofsalade met gerookte kip, (blik)mandarijntjes, olijven, walnoten, knolselderijreepjes, bleekselderij, dressing van kwark+perzikchutney en knolselderij-aardappelpuree met crème fraîche en kerrie
Teigera
13-09-2022 om 08:05
We hebben genoten met z'n tweeën gisteren, frut II en ik. Het was heerlijk warm weer ook, echt fijn! Bij jou ook lekker warm en zonnig geweest Elmie?
Vandaag weer gewoon werken. We eten vanavond een lauwwarme orzosalade met verschillende soorten tomaten, pijnboompitjes, Parmaham en basilicum.
Moosey
13-09-2022 om 08:09
Hm, lekker Teig! Ik denk dat ik vanavond ook zoiets maak maar dan met een deel van mijn derde zelfgekweekte meloen erbij
Elmie
13-09-2022 om 09:01
Teigera schreef op 13-09-2022 om 08:05:
We hebben genoten met z'n tweeën gisteren, frut II en ik. Het was heerlijk warm weer ook, echt fijn! Bij jou ook lekker warm en zonnig geweest Elmie?
Vandaag weer gewoon werken. We eten vanavond een lauwwarme orzosalade met verschillende soorten tomaten, pijnboompitjes, Parmaham en basilicum.
Mooi dat het leuk was Teig! Wij hebben ook een fijne, zonnige middag gehad.
Vanavond maak ik iets met rijst, kip en groenten denk ik. Het bloemkool roosteren verschuift naar donderdag 😁
yette
13-09-2022 om 09:30
Dewi-Sri schreef op 11-09-2022 om 20:17:
[..]
Ik ben alweer in Nederland. Zonder extra pannen, want de auto was vol
. Vanavond hebben we pizza laten komen, want te moe om iets anders te ondernemen. Morgen ga ik eerst brood halen en een paar andere dingen. Verder zie ik wel wat er gebeurt.
Maak er wat moois van!
Nederlands brood mis ik trouwens wel na een tijdje buitenland. Toen we in de VS woonden, ben ik op een gegeven moment maar zelf gaan bakken - tot we eindelijk een bakker vonden die wel OK was. In Frankrijk hebben we een paar jaar geleden pas een fijne bakker gevonden. Maar dat is 20 minuten rijden. Dus dat doen we alleen als we toch in de buurt zijn. Grappig genoeg ontdekte De Vader vorige maand dat de bakker daar een Nederlandse vrouw is 
Hier vanavond rendang, tahoe met zwarte peper (recept van Ottolenghi), Thaise roerbakgroenten met wat extra boontjes en oa honing en sesam, jasmijnrijst.
Wobbelkont
13-09-2022 om 10:13
Vanavond proefdraaien bij een zaak in het centrum van de stad. Wordt om 15:00 verwacht en mag meteen diner meedraaien. Verwacht dus dat ik daar iets kan eten 
Elmie
13-09-2022 om 10:44
Wobbelkont schreef op 13-09-2022 om 10:13:
Vanavond proefdraaien bij een zaak in het centrum van de stad. Wordt om 15:00 verwacht en mag meteen diner meedraaien. Verwacht dus dat ik daar iets kan eten
O super Wobbel. Succes! Zenuwen een beetje onder controle?
Wobbelkont
13-09-2022 om 11:13
Elmie schreef op 13-09-2022 om 10:44:
[..]
O super Wobbel. Succes! Zenuwen een beetje onder controle?
Ja! Heb er echt zin in. Kreeg tijdens het kennismakingsgesprek echt een goed gevoel over het bedrijf! 
. Vanavond hebben we pizza laten komen, want te moe om iets anders te ondernemen. Morgen ga ik eerst brood halen en een paar andere dingen. Verder zie ik wel wat er gebeurt.