Eten
JtM
09-09-2022 om 12:29
Teigera schreef op 08-09-2022 om 20:37:
De citroenkip viel goed in de smaak hier JtM, dus bedankt! Niet superspeciaal, maar wel gewoon prima als doordeweekse maaltijd vonden wij.
Precies onze reactie Teigera! Leuk dat ik je heb kunnen 'inspireren' 
JtM
09-09-2022 om 12:32
Vriend is vanaf vanmiddag een weekend weg dus zoon en ik zijn samen thuis. Hij heeft dit weekend het grootste aandeel in wat we 's avonds eten.
Vanavond zijn dat pannenkoeken.
En ik durf het bijna niet te zeggen: maar dit wordt de eerste keer dat ik pannenkoeken ga bakken
aangezien vriend de betere kok is van ons 2 is hij degene die ze normaal bakt. Nu ga ik het dus zelf proberen haha
en aangezien ik de laatste jaren mijn kookskills heb verbeterd ga ik ervanuit dat dit me wel lukt 
watertoren
09-09-2022 om 12:56
Verse friet en er staan spareribs in de marinade. Mijn zoon komt gezellig eten en hij is gek op spareribs en ikzelf ook.
RoosOpJeHoed
09-09-2022 om 14:41
Oh heerlijk Watertoren, ik wil ook spareribs!
Haha, JtM, succes! Komt vast goed (hier bakt man ze ook altijd)
Ninoea, die shoarmataart ziet er leuk uit om eens te proberen! Ik vind de recepten van Keukenliefde altijd heel wisselvallig, ene keer top, andere keer mwah.
Vanavond op het menu alhier: tacotubs met gehakt, paprika, mais, kidneybonen en sla met tomaat. En uiteraard gaat er wat geraspte kaas overheen.
Ik ga wel aan man vragen of hij wil koken. Heb de hele ochtend statistische drek zitten uitwerken op de pc en mijn nek is helemaal stijf.
anijsblokje
09-09-2022 om 17:31
JtM, gebruik mijn recept en je zal niet teleurgesteld worden...
100 gram bloem of meel (in mijn geval altijd volkorenmeel, voor de vaste meelezers geen verrassing), 1 ei, 250 ml melk. (en officieel een snufje zout, maar dat doe ik dan weer niet) Je bakt hier ongeveer 5 pannenkoeken van. Maar ik weet niet hoeveel honger jullie hebben. 
In geval van volkorenmeel heb je meestal wat meer melk nodig maar dat is logisch. Qua verhoudingen is dit recept wat mij betreft onovertroffen, en pannenkoekenmix heb ik nooit begrepen. Veel plezier met bakken!
Ik heb bolognesesaus uit de vriezer gevist. Dat eet ik met volkoren spaghetti, of misschien rigatoni maar ik heb denk ik meer zin in spaghetti.
En morgen pannenkoeken! (was ik al de hele week van plan, dus niet geïnfluenced)
Van dingen als shoarmataart krijg ik de rillingen. Maar Keukenliefde vind ik wel weer leuk om te lezen soms. Het Ottolenghi-recept spreekt me wat dat betreft meer aan. Ik ga binnenkort ook weer eens iets met zoete aardappel maken denk ik.
TanSwallow86
09-09-2022 om 18:46
Verschillende hapjes die ik gisteren niet heb gegeten.
Zoals plakjes brie, droge worst, kant en klare kipspiesjes, gehaktballetjes en stukjes kant en klare quiche. Weg te spoelen met een fles witte wijn
Elmie
09-09-2022 om 19:10
Ik had vandaag mijn ouders te eten en heb macaroni gemaakt met lekker veel verschillende soorten groenten, gehakt en zelfgemaakte tomatensaus en natuurlijk geraspte kaas.
Als toetje had ik appel kruimel uit de oven gemaakt, met vanilleijs 😋
JtM
09-09-2022 om 20:37
Thanks voor je recept Anijs, ik lees het helaas nu pas. Ik heb dus een pak uit de supermarkt gehaald waarbij alleen melk en een ei toegevoegd hoefde te worden, haha. Smaakte prima, niks aangebrand oid haha
afrodite05
09-09-2022 om 21:32
JtM schreef op 09-09-2022 om 20:37:
Thanks voor je recept Anijs, ik lees het helaas nu pas. Ik heb dus een pak uit de supermarkt gehaald waarbij alleen melk en een ei toegevoegd hoefde te worden, haha. Smaakte prima, niks aangebrand oid haha
![]()
Was de eerste pannenkoek ook gelukt? Zo ja, ben je wat mij betreft een natuurtalent!
Ik had de hele dag te weinig energie om de weekplanning te maken. De bedoeling was dat ik vandaag de weekboodschappen zou doen. Niet gelukt, want te moe. Uiteindelijk heel simpel een broodje afgebakken, hamburger erop, opgeleukt met augurken, gebakken ui en daarnaast een sobere salade. Man gelukkig, dat dan weer wel. Morgen maar de herkansing voor de weekboodschappen.
JtM
09-09-2022 om 22:53
ben ik nog ergens een natuurlijk talent in haha! Zelfs de eerste pannenkoek is gelukt
Ergenis: logeerhondje van een van mn beste vriendinnen is toch minder goed zindelijk dan ze dacht... heeft 2x binnen geplast waarvan 1x tegen het meubilair (echt zn pootje er tegenop getild). Gelukkig zaten er nog 2 puppy zindelijkheid matjes in de tas, die 1 bij de achterdeur gelegd maar daar heeft hij net ook een plasje op gedaan.
Twee maanden geleden heeft hij hier ook gelogeerd en toen ging het echt super goed, niet een keer binnen geplast.
Al denk ik dat het ook een deel dominantie tegenover mijn hond (teefje) is. Hopelijk gaat het morgen beter!
RoosOpJeHoed
10-09-2022 om 10:38
JtM, je bent een natuurtalent!
Wat vervelend van het hondje. Als hij dominant is tegen je teefje kan het idd territorium afbakenen zijn. Lekker alles afvlaggen, getsie.
Afrodite, iig was je man happy, da's dan iets
Hopelijk lukt het vandaag met de boodschappen.
Wij zijn net terug van boodschappen doen, lekker voor de drukte uit. Bij de lunch eten we tomatensoep en vanavond wordt het een pasta ovenschotel met broccoli en mozzarella.
Teigera
10-09-2022 om 10:49
Hier ook net boodschappen gedaan
. Lief en frut II bij de zwemles, ik met frut I naar de winkels. Vanmiddag ga ik met de frutjes de stad in voor wat dingetjes die nodig zijn.
Gisteravond werd het vis uit de oven, met gebakken aardappeltjes en sperziebonen. Daarna ging ik wijntjes drinken met een vriendin in de stad, en kwam als een verzopen kat thuis. Het was wél heel gezellig. Gelukkig geen kat(er) of kitten te bekennen vanochtend. Vanavond maak ik Peruaanse aardappelsoep, ik heb empanada's, dips en rauwkost en brood om te dippen.
JtM
10-09-2022 om 11:54
Oeps, zie nu dat ik hier mn ergenis heb geplaatst ipv in het ergenissentopic. Pup zit ook in zijn puberteit dus dat helpt ook niet mee voor hem. Was even vergeten hoeveel werk zo'n pup ook alweer is haha. Wel heel gezellig om ook zo'n kleintje in huis te hebben.
Ik heb nog geen idee wat we vanavond eten, we hebben straks een verjaardag en ik ga ervanuit dat we daar iets eten.
Heb in ieder geval voor de lunch dadelijk een groentesoepje op staan, jammie!
anijsblokje
10-09-2022 om 13:14
Hier dus volkoren pannenkoeken vanavond! Ik denk een mix van boekweit en volkoren. Met spek, kaas, appel...in ieder geval.