Eten
JtM
07-09-2022 om 20:05
Wat fijn Roos! En dat kopje onder komt ook wel! Hij zal de volgende les in ieder geval een stuk minder gespannen zijn 
ToetieToover
07-09-2022 om 20:22
RoosOpJeHoed schreef op 07-09-2022 om 09:16:
Gister had zoon zijn eerste zwemles en we besloten hem te trakteren op McDonald's. Hij was helemaal gelukkig, want we komen daar hooguit 1x per jaar. Man nam het er ook van met zo'n Big Tasty. Ik hield het bij een hamburger en klein frietje.
Sinds ik mijn eetpatroon vier jaar geleden heb omgegooid, slaan mijn smaakpapillen heel hard aan op zoet, zuur, zout enzo. Zo lust ik ook geen chips meer. Soms best irritant eigenlijk.
Maar goed. Vanavond wraps met kip, paprika, courgette en tomaatjes.
Van MacD slaan mijn smaakpapillen ook op tilt hoor.
maar chips gaat er wel in, lekker zout!
Vandaag:
Linzensalade met gele frambozen, gele kerstomaatjes, rauwe ui, paarse basilicum, geitenkaas, vinaigrette en geroosterde pompoenpitten.
Bloemkool uit de oven (geen harissa, volgende keer proberen!) met spekjes, rozijnen, kaas en aardappelpuree en courgette/komkommersalade. Met gegrilde kalkoenfilet.
Ninoea
07-09-2022 om 20:33
Wij aten vandaag shashuka met couscous. Een niet vega variant met spekjes erdoor. Was erg lekker en iedereen was blij. Ik was wat aan het haasten want we moesten op tijd eten zodat onze jongste twee naar skateles konden. We waren wat laat thuis ivm gesprekken op school dus ik kon niet eerder beginnen met koken.
Koreveen
07-09-2022 om 20:33
Zaterdag een opruim en klusdagje. We hadden lekkere Surinaamse roti met kip afgehaald. ‘s Avonds een feestje. We dachten dat we wel snel k.o. zouden gaan na die drukke dagen maar lagen om 03.00 pas in bed. Was heerlijk dansfeestje. Volgende dag wel een kitten.
Zondagavond geweldig gegeten in een restaurant. Lief had vis/vleesmenu en ik veggie. Wow, wat een smaken.
voor: pasta met kwark, rettich, frisse relish met komkommer en appel
Hoofd: Groene asperges met artisjok, cantharellen, brandnetelpesto
Zeker het toetje was een knaller: venkelijs (dat mag zo de supermarkt in) met rozenwatergranite, kefirsaus en een lange vinger
Maandag zelf tonijnsalade gemaakt en dat op een stokbroodje gegeten. Dinsdag tomatensoepje uit de vriezert met stokbroodje. Ben van alles uit de vriezer en voorraden aan het opmaken voor de vakantie. Vandaag pokebowl met zalm, stirachamayonaise, avocado, wortel, cherrytomaatjes en komkommer
yette
08-09-2022 om 06:31
Gefeliciteerd Harley 💜
Ik ga maar vandaag die enchilada's maar eens maken. Eindelijk 
Ninoea
08-09-2022 om 09:03
Uit eten, heerlijk, dat is bij ons alweer een tijdje geleden. Laatste keer op onze trouwdag in mei dit jaar. Dat was met het hele gezin, we zijn met zijn zessen. Met zijn tweetjes is echt alweer een tijd terug.
Vanavond staat Shoarmataart op het menu. Nog niet eerder gemaakt. Valt vast in de smaak.
Teigera
08-09-2022 om 09:03
Hier wordt het vanavond de citroenkip die (ik dacht door JtM) hier gepost werd. Met broccoli en sperziebonen.
Mama-Inge
08-09-2022 om 09:17
Gisteren aardappels met sperziebonen en een worstje
Vandaag broodje hamburger met sla
TanSwallow86
08-09-2022 om 09:24
wegens mijn 50 jarig bestaan op deze aardkloot, eet ik vanavond kipbraadsticks. En als toetje chocomousse
MijnNaamIsHaas73
08-09-2022 om 09:45
Gefeliciteerd Harley 🥳
Wat heb je gegeten Ninoea? En wat moet ik me voorstellen bij shoarma taart? Een hartige taart gevuld met shoarma? En wat nog meer?
Jouw etentje klinkt goed KV! Laat het weten als het venkelijs in de supermarkt ligt
Wij eten vanavond tagliatelle met kip broccoli en pesto
JtM
08-09-2022 om 10:49
Teigera schreef op 08-09-2022 om 09:03:
Hier wordt het vanavond de citroenkip die (ik dacht door JtM) hier gepost werd. Met broccoli en sperziebonen.
Ja, die heb ik geplaatst! Ben benieuwd wat je er van vindt!
Gefeliciteerd HQ
Ik ben ook benieuwd naar de Shoarmataart.
Wij eten vanavond andijviestampot met verse worst. Past wel goed bij de regen dacht ik, maar hier schijnt de zon alweer...
Wobbelkont
08-09-2022 om 12:31
Teigera schreef op 08-09-2022 om 09:03:
Hmmm. Ik ga vanavond citroenkip maken als personeelseten op het werk! Met n roomsausje, broccoli en bospeentjes. En frietjes
RoosOpJeHoed
08-09-2022 om 14:27
@HQ, gefeliciteerd!
@JtM, hier ook volop zon terwijl er heel de dag regen voorspeld is. Toch zal je stamppot vast prima smaken!
Hier eten we zalm met rijst en broccoli. Denk in de vorm van een wokje met wat teriyakisaus.
ToetieToover
08-09-2022 om 15:15
HarleyQuin schreef op 08-09-2022 om 09:24:
wegens mijn 50 jarig bestaan op deze aardkloot, eet ik vanavond kipbraadsticks. En als toetje chocomousse
🎉 gefeliciteerd!