Eten
ToetieToover
06-09-2022 om 17:00
Ik houd het nu bij een chiazaad-sojamelk-koffie-karamelsaus-havermout overnight gebeuren, want straks nog vrij intensief sporten.
Lunch was deel 2 van de hummus met wortelsalade, noten en kipfilethaasjes.
Misschien na het sporten nog maar iets klaarmaken, al is het maar voor morgen, kan ik meteen wat van eten. De bloemkool moet dringend op.
yette
06-09-2022 om 19:58
De Vader heeft ons verrast met een bbq - want dit is wellicht de laatste dag om lekker buiten te eten
De enchilada's schuiven door naar morgen.
Teigera
06-09-2022 om 20:00
Heerlijk weer voor een bbq inderdaad yette!
Wij aten red roast pork, met roerbakgroenten in een Chinees-freestyle sausje en rijst. Lekker, zoiets kan met ieder weertype wel vind ik.
anijsblokje
06-09-2022 om 21:48
@Toetie: Ik kan bloemkool met iets met harissa zeer aanbevelen!
Ik at eclectisch. Een volkoren pitabroodje met pindakaas en sambal en een komkommersalade erbij. De restverwerking gaat goed, maar levert soms dit soort combinaties op.
afrodite05
07-09-2022 om 08:32
Bakplaat met de rest van de bloemkool, kip, kikkererwten, paprika, tomaat en ui. Met kip tandoori-kruiden denk ik.
RoosOpJeHoed
07-09-2022 om 09:16
Gister had zoon zijn eerste zwemles en we besloten hem te trakteren op McDonald's. Hij was helemaal gelukkig, want we komen daar hooguit 1x per jaar. Man nam het er ook van met zo'n Big Tasty. Ik hield het bij een hamburger en klein frietje.
Sinds ik mijn eetpatroon vier jaar geleden heb omgegooid, slaan mijn smaakpapillen heel hard aan op zoet, zuur, zout enzo. Zo lust ik ook geen chips meer. Soms best irritant eigenlijk.
Maar goed. Vanavond wraps met kip, paprika, courgette en tomaatjes.
Wobbelkont
07-09-2022 om 09:20
Vanavond een kalkoenschnitzel met champignonroomsaus, broccoli en ovenfrietjes!
JtM
07-09-2022 om 09:21
Hoe vond je zoon de zwemles Roos? Kan me herinneren dat hij het heel spannend vond.
Ik ben vast paprika soep aan het maken voor de lunch straks, kan ik ook morgen mee naar kantoor nemen. En vanavond begint voor zoon de zwemles na de zomervakantie weer, we hadden in de vriezer nog bakjes van de Chinees staan, dat eruit gehaald voor vanavond.
yette
07-09-2022 om 09:44
Ik blijk rundersaucijzen te hebben die op moeten. Daar maak ik uienjus, aardappelpuree en salade met geroosterde bieten, sperziebonen, rucola en pompoenpitten bij.
De enchilada's schuiven alweer door naar morgen 
Teigera
07-09-2022 om 10:59
@RoosopjeHoed: hier ook een jongetje dat net begonnen is met zwemles. We hebben er nu twee gehad, dat was twee keer even tranen in het begin (hij is geen held) maar daarna doet hij lekker mee en is hij achteraf heel enthousiast. Gelukkig. Hoe vond jouw zoon het?
Ik werk vanavond, neem een bakje uit de vriezer mee met gevulde perline met een vegetarisch gebeuren. Weet niet meer wat het precies was, maar vast lekker. Lief en de frutjes eten burritos met gehakt en bonen.
Dewi-Sri
07-09-2022 om 13:34
Ik ga zo rendang, sajoer lodeh en sambal goreng telor maken. Het is hier eindelijk weer wat koeler, dus fijner om in de keuken te staan.
RoosOpJeHoed
07-09-2022 om 14:59
@JtM en Teigera: ging heel goed! Hij zag er inderdaad vreselijk tegenop en hij ging over 100 grenzen heen, maar we zagen hem langzaamaan ontspannen. Hij kwam heel enthousiast uit de les. Alleen ging hij no way niet met zijn hoofd onder water. Maar dat komt vast wel 
rionyriony
07-09-2022 om 15:29
Bonen vandaag, om precies te zijn een mix van grote volwassen kapucijners (zoutloos type) met wat zwarte boontjes erdoor. Opgebakken met uisnippers, olie, een klein stukje bouillonblok, een halve tomaat en enige spekblokjes van meneer Lidl. Een klein beetje; ik doe lang met een verpakking. Met een lepel piccalilly op het bord.
Dit is mijn lievelingsmaaltje; het heeft macaroni van de eerste plaats verdrongen.
En ook lekker vlug en energiearm (voor mij althans) bereid.
TanSwallow86
07-09-2022 om 19:41
rionyriony schreef op 07-09-2022 om 15:29:
Bonen vandaag, om precies te zijn een mix van grote volwassen kapucijners (zoutloos type) met wat zwarte boontjes erdoor. Opgebakken met uisnippers, olie, een klein stukje bouillonblok, een halve tomaat en enige spekblokjes van meneer Lidl. Een klein beetje; ik doe lang met een verpakking. Met een lepel piccalilly op het bord.
Dit is mijn lievelingsmaaltje; het heeft macaroni van de eerste plaats verdrongen.En ook lekker vlug en energiearm (voor mij althans) bereid.
Spekblokjes kan je ook invriezen. Maak porties, dan zo in de vriezer. Is makkelijk en je kan het kang bewaren