Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Sterkte, Yette.

Hier was initieel het plan om couscous te maken met kip tajine die ik uit de diepvries had gehaald. Maar nadat we vandaag aan een plas hadden gelegen, gingen we via de lidl terug en daar hadden ze wat dingetjes waardoor het plan is omgegooid. Huzarensalade, salade caprese (k&k) en kip piripiriworstjes en speklapjes. Je zou het een bbq kunnen noemen, alleen hebben we geen zin om de elektrische bbq voor die twee worstjes en speklapjes aan te slingeren, dus die bakken we gewoon in de pan. Ik bak wel een stokbroodje af voor erbij, met zeezoutboter. 

Het liefst had ik een kolenbbq gehad, maar daar is onze tuin te klein voor, die zou nergens veilig staan. Het stukje terras dat we hebben heeft een overkapping en dan slaat de rook zo de woonkamer in, dat is ook weer zo wat. Dus die bbq komt als we eindelijk ooit gaan verhuizen naar ons droomhuis.

Wat naar Yette sterkte

Ik heb net een brood in de oven gezet en ga daar straks pintxos van maken en die eten we lekker buiten op.

Wat verdrietig Yette, en helemaal dat jullie zo ver weg zijn. Sterkte!

Wij zijn bij familie op bezoek. Net al een kopje courgettesoep op en er wordt lasagne voor ons gemaakt. 

Zo dat is behoorlijk merde yette. Wat naar. Sterkte gewenst voor jullie!

TanSwallow86

TanSwallow86

07-08-2022 om 18:06

Broodjes hotdog. 

Sterkte Yette

een luchtige stamppot prei, courgette,  bosui, chinese kool waarbij eega met het fijnsnijden van groente een poging gedaan heeft zijn duim te amputeren. 
En een bak blauwe bessen,  wijnbessen,  appel, kersen, pruimen, nectarine,  aardbeien. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-08-2022 om 18:55

vandaag de mihoen gegeten. 

Bah Yette, wat naar zo op deze manier, sterkte

Wij aten vandaag geroosterde bloemkool, kip uit de oven en gebakken krieltjes

wat naar yette, sterkte 

Wij aten aardappelbolletjes uit de frituur met een broodje frikadel 

Ik heb dus soep op en 2 hardgekookte eitjes en wat mozzarella. En net een bakje nootjes. Morgen maar weer even een flinke pas op de plaats. 
Hopelijk heeft dit allemaal mijn dieet niet heel veel kwaad gedaan.

Wij eten vanavond de kip tajine die eigenlijk voor gisteren bedoeld was. 

Ik ben daarnaast deze ochtend druk bezig geweest met "diepvrieskoken", waarmee ik bedoel dat ik een weeshuisvoorraad nasi boemboe heb gemaakt. Als het straks goed is afgekoeld, gaat het in porties de diepvries in. Kan ik weer een jaar vooruit. Ook heb ik een grote hoeveelheid kip in een yoghurtmarinade liggen, daar ga ik vanmiddag of morgen kip tikka massala van maken, ook voor in de diepvries. En dan maar hopen dat er genoeg ruimte is 

Ik moet voor vandaag nog even kijken. Wil eigenlijk vanmiddag al richting kermis, maar bijna iedereen haakt af  . Anders dus een snelle hap op de kermis, en anders thuis iets eten!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-08-2022 om 12:13

schnitzel met witlofsalade en aardappeltjes

JtM

JtM

08-08-2022 om 13:14

Ik heb nog geen idee, vriend is vandaag thuis en zou iets bedenken. Ik ga daar stiekem zo slecht op wil graag weten wat we 's avond gaan eten. Dit had ik vroeger al toen ik nog thuis woonde, ik vroeg iedere ochtend aan mijn moeder wat we 's avonds aten zodat ik me daar op kon 'voorbereiden'.

Vanavond toch naar de kermis . Wel even thuis wat eten. Moet een goede ondergrond worden dus ik denk aan een snijbonenstamppot, met honing-mosterd beenham!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.