Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik had gisteren gebakken rijst. Er zaten geen kruiden of specerijen in maar wel een beetje gehakte ui en prei. Het was een beetje weinig dus ik heb een stuk sinaasappeltaart (bavarois met cake structuur) uit de Spaanse week van Lidl uit de vriezer gehaald. Die heb ik wel iets te lang laten staan want hij was wel erg zacht geworden.

Ik vind het altijd een intrigerend kunstwerk die sinaasappeltaart.

Vandaag de tweede helft van het 800 grams blik velderwtjes. Die moet op. Morgen is hij ook nog wel goed dus ik weet het nog niet zeker.

Vanavond een pastasalade met pestodressing, rode ui, broccoli en krokante parmaham.

Ik maak vanavond macaroni.

Ik denk nog maar ns geroosterde aardappeltjes en salade, met iets van vleesvervanger van erwteneiwit. Lief moet eiwitten eten om weer wat meer spier op te bouwen 💪

Moosey schreef op 05-08-2022 om 11:31:

Ik denk nog maar ns geroosterde aardappeltjes en salade, met iets van vleesvervanger van erwteneiwit. Lief moet eiwitten eten om weer wat meer spier op te bouwen 💪

Goed plan! Hoe is het nu met je lief?

Elmie schreef op 04-08-2022 om 21:50:

Wij hadden dus gebakken krieltjes en die vind ik toch echt lekkerder gebakken op een gaspitje dan op inductie of doe ik iets verkeerd? 😝

Ik kook inmiddels zo'n zeven jaar op inductie en mijn krieltjes bakken prima, al zeg ik het zelf. Overigens ging het koken veel beter toen wij een nieuwe keuken plaatsten en van Whirlpool overgingen op Etna. En het soort pan scheelt nogal. Of gewoon nooit meer krieltjes gebakken op een gaspit eten, dan vergeet je de smaak

Maar het is vooral een kwestie van gewenning denk ik.

Wij zijn net terug van een paar dagen Zeeland en ik heb geen háp vis op. Wel een bolus, dus dat is iig nog iéts  

Vanavond halen we sushi. Komt het met de vis ook weer goed

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-08-2022 om 16:30

witlofsalade met gebakken aardappelen 

Elmie schreef op 05-08-2022 om 13:49:

[..]

Goed plan! Hoe is het nu met je lief?

Best redelijk momenteel! Voelt zich duidelijk wat minder ziek, kan wat meer dingetjes doen en mag nu ook een beetje trainen (stel je daar vooral niet teveel bij voor) om uiteindelijk weer richting lopen te gaan. Dus dat is allemaal fijn. Maar er komen in sept/okt hele zware behandelingen aan, dus we zijn nog wel even bezig. 

Hier change of plans, ik had al enorm geen zin om te koken en toen suggereerde lief Chinees. Tjaptjoi en Peking eend. Daar zit ik nu op te wachten. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-08-2022 om 17:51

Friezinnetje schreef op 05-08-2022 om 16:30:

witlofsalade met gebakken aardappelen

geen witlofsalade maar salade van veldsla, rode ui, tonijn, augurk en wat chiliflakes

Ik ga zo friet/patat halen, met kroket! Welkom terug in NL. (en geen zin om te koken na een lange reis)

Het wordt rucola /tomaat /komkommer /sjalotje met gorgonzola want die moet op.

Moosey schreef op 05-08-2022 om 17:48:

[..]

Best redelijk momenteel! Voelt zich duidelijk wat minder ziek, kan wat meer dingetjes doen en mag nu ook een beetje trainen (stel je daar vooral niet teveel bij voor) om uiteindelijk weer richting lopen te gaan. Dus dat is allemaal fijn. Maar er komen in sept/okt hele zware behandelingen aan, dus we zijn nog wel even bezig.

Hier change of plans, ik had al enorm geen zin om te koken en toen suggereerde lief Chinees. Tjaptjoi en Peking eend. Daar zit ik nu op te wachten.

Okay, dus nu weer een beetje tanken/opbouwen voor de volgende fase begrijp ik.

De macaroni was wel lekker. De kant en klare saus (die ik normaal nooit gebruik) was wat flauw dus we hebben even bijgekruid op het bord en toen was het wel beter.

Vandaag flammkuchen met spekjes, rode ui en champignons gemaakt, erbij gegrilde paprika salade.

yette

yette

05-08-2022 om 21:53 Topicstarter

Camembert van de bbq met stokbrood (dippen), gegrillde eend, gepofte aardappel met Boursin, simpele salade (zonder tomaat!) 

We aten onder een moerbeienboom bij de boerderij, tussen de boerderijkatten. Bij ons beneden bbq-en, is te gevaarlijk. De boer heeft +/- 10 jaar geleden tegenover zijn boerderij een soort bushalte gebouwd met daarin een vuurplaats en een houtgestookte oven. Wij zijn (denk ik) de enigen die het gebruiken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.