Eten
JtM
24-07-2022 om 10:08
Wat een geruststelling Toetie!
Wij hebben nog wat vlees wat gebakken moet worden, dit doen we op de BBQ.
ToetieToover
24-07-2022 om 11:04
Dank allemaal voor het meeleven!
Vandaag wordt het: lamskoteletjes van de houtskoolgrill (mini tafelbarbecue) met een gepofte zoete aardappel (& crème fraîche) en salade van feta en aardbeien met balsamicodressing en basilicum.
Wat is het toch heerlijk weer, zo.
De basilicum houdt ook van deze warme dagen en groeit enorm weelderig. Helaas zaten er veel wespen op mijn aardbeien maar ik heb er genoeg gered voor een salade. Nou ja ze zaten niet eens opde aardbeien, de wespen hollen de aardbei uit dus dan denk je een rijpe aardbei te plukken, zitten er drie wespen in! Ik heb nu toch maar 3 wespenvangers neergezet. Met azijn en siroop, zodat de andere ‘zoemerds’ er niet in gaan. Sinds gisterenmiddag al zeker 50 stuks gevangen waaronder één werkelijk enorme wesp! Zou dat een wespenkoningin zijn?
En verder linzensoep (met wortel, ui, kruidenolie), hartige kwark (zout, knoflook, komkommer, ui, paprika) en zadencrackers.
anijsblokje
24-07-2022 om 11:06
Hoera voor Toetie, een goede reden voor dat lekkere taartje!
Ik eet vanavond volkoren rigatoni met bolognesesaus uit de vriezer, met daarin rode wijn, lamsgehakt van Texels lam en lokaal geteelde wortel en bleekselderij.
Nu lijkt het misschien nog wat.
Ted68
24-07-2022 om 11:09
Afgelopen dagen restjes gegeten. Vanavond. BBQ: kalfsbraadworsten, runderlapjes,en griekse salade, en meloen met ham.
Dewi-Sri
24-07-2022 om 11:17
yette schreef op 24-07-2022 om 09:10:
Ik ga quiches bakken. Eén traditionele en één met groenten.
Over taugé: mijn moeder liet daarvoor zelf boontjes ontkiemen. Officieel gebruik je er mungbonen voor, maar zij deed het ook met adukiboontjes.
Oh lekker, quiches, dat ga ik ook weer eens doen.
Dat van die taugé is natuurlijk de gouden vondst, dat ga ik van de week gelijk proberen. Maar eens aan mijn vriendin hier vragen of zij enig idee heeft waar je mung- of adukiboontjes kan krijgen.
Er is nog het een en ander over van gisteravond, en ik heb nog rundvlees liggen dat op moet, dus ik ga straks maar eens rendang maken. Nu ik toch bezig ben... Maar eerst even lekker met een boek in de zon. Het is heet, vandaag.
RoosOpJeHoed
24-07-2022 om 12:47
Wat een fijn nieuws Toetie!
Vandaag eten wij broodjes met groente omelet.
Elmie
24-07-2022 om 15:25
RoosOpJeHoed schreef op 24-07-2022 om 12:47:
Wat een fijn nieuws Toetie!
Vandaag eten wij broodjes met groente omelet.
O dat is ook een goed idee met dit warme weer!
Die ga ik onthouden 👍
GeorgieBrown
24-07-2022 om 17:23
Dat klinkt allemaal heerlijk, Dewi-Sri! Helemaal mijn ding. Wat goed dat je zo'n fijne keuken hebt. Mungboontjes kun je vast wel ergens bestellen als ze niet in de buurt te krijgen zijn. Zijn toch gedroogd.
Oh, goed idee, Haas, Caesar salade. Dat vind ik ook heerlijk en heb ik al een tijd niet gehad. Ga ik binnenkort een keer maken.
Gisteren ging ik op kraamvisite (nou ja, 2.5 maand later, maar goed) en de (niet zo heel) kersverse moeder 'mocht' 's middags weg van manlief. Dus een wandeling door het bos naar een heel leuk restaurant met een super tuin gemaakt en daar Heerlijk geluncht. Burrata salade met oertomaat en parmezaanschuim en focaccia. De kaart was sowieso interessant, dus ik wil daar ook wel een keer 's avonds eten. 's Avonds me er een beetje makkelijk vanaf gemaakt met een broodje.
Net alvast een spicy Thais kokossoepje gemaakt (Tom Kha Phak). Met shiitake, wortel, bloemkool en boontjes van mijn balkon moestuin. Ook meteen om morgen mee te nemen naar werk. Moet nog wel iets bij. Misschien iets van een soort oosterse pannekoekjes ofzo. Zo eens een google actie doen of ik iets kan vinden.
Koreveen
24-07-2022 om 17:30
Gefeliciteerd met het goede nieuws, Toetie
Gisteren uit eten bij een hele gezellige, ongedwongen tent waar ze zelf whisky, bier en diverse likeuren stoken, eigen moestuin hebben en ook met restproducten daarvan koken, bv bierborstelbrood met boter met onkruid ed. En streekproducten gebruikten.
Vooraf een whiskyduig met diverse voorgerechtjes: kerriesoepje, paling mousse, carpaccio van waterbuffel en waterbuffel mozzarella, knolquille (knolselderij met beurre noisette)
Ik had als hoofdgerecht pittige pulled chicken met zoete aardappel en komkommer. Lief had met whisky gelakt buikspek. Met de meest geweldige dikke frieten met schil.
Toe weer een whiskyduig met selectie toetjes om te delen: crème brulee van gerstemout, honing whisky roomijs, bosbessenparfait met bastogne crumble
Echt zalig. Wij zijn fan.
Lief is nu picanha op de Basterd aan het maken met koffierub, chimichurry en erbij pittige bloemkool steak met kruidenmayo en wortelrauwkost. Mmmm
GeorgieBrown
24-07-2022 om 17:40
Sorry, Toetie, ik heb er helemaal overheen gelezen. Super goed nieuws. Gefeliciteerd.
KV, wat is een whiskeybuig?
MijnNaamIsHaas73
24-07-2022 om 18:12
Juliie etentjes klinken heel goed GB en KV!
Was het geen (Aziatische) hoornaar Toetie? Die zitten hier op de camping ook.
Vanmiddag buiten de deur geluncht, ik had geitenkaas uit de over met salade en friet. De geitenkaas en salade waren heerlijk. Friet bakken blijft toch een kunst...
Vanavond pastasalade met tomaat, komkommer, paprika, mozzarella, kip, spekjes, pb pitjes en pestodressing.
Koreveen
24-07-2022 om 18:40
GeorgieBrown schreef op 24-07-2022 om 17:40:
KV, wat is een whiskeybuig?
Duig is een gekromde houten plank van de ton waar de whisky in heeft gerijpt
FaithfulDuck87
24-07-2022 om 18:48
stokbroodje met kruidenboter. En zo nog een beetje rundvleessalade
GeorgieBrown
24-07-2022 om 18:49
aha. Duig. Ik zit weer half te lezen. Soort presentatie van gerechtjes dus, als ik het goed begrijp