Eten
JtM
16-07-2022 om 09:01
Alsnog gefeliciteerd Haas!
Zoon en ik eten vandaag met z'n 2tjes, we gaan lekker makkelijk taco's eten. Heb 500 gram gehakt uit de vriezer gehaald, van het gedeelte wat ik niet gebruik voor de taco's maar ik gehaktballetjes van. Lekker snackje voor vanavond.
watertoren
16-07-2022 om 10:10
Mijn schoonzus en zwager, mijn broer en mijn zoon komen hier BBQen. Ik heb er zin in en ook in de Sangria die ik gemaakt heb.
Elmie
16-07-2022 om 10:48
Wij eten lasagne en daardoor heen doe ik de spinazie die ik over heb van gisteren. De tomatensaus maak ik zelf. Lekker met kaas erover heen.
ToetieToover
16-07-2022 om 11:13
gefeliciteerd Haas en Moos met je partner!
Vandaag ben ik al erg productief geweest in de keuken: zadencrackers en granola gebakken, wortelsalade gemaakt, stoofpotje kip opgezet, kaasbrooddeeg gemaakt en alle ingeweekte bonen gekookt.
Vandaag:
adukibonen in een salade met rucola, rauwe ui, bleekselderij, feta, pecannoten, munt/tuinkers/mosterddressing.
En vanavond
kip in rode wijn/tomatensaus met veel paddestoelen, ui, wortel, bleekselderij, zilveruitjes, knoflook en een “rondje kruidentuin” met zeker weten salie, tijm en rozemarijn. Als het klaar is: veel peterselie. Met sperziebonen en braziliaanse kaasbroodjes.
Tuinfluiter
16-07-2022 om 11:45
Gisteren had ik kalfsribeye met risotto en een salade uit eigen tuin.
Vandaag komt dochter met vriend eten en bak ik brood en maak verschillende groentes klaar. Mijn man gaat zalm roken.
afrodite05
16-07-2022 om 12:25
Lekkere plannen lees ik weer hier. Ik maak vanavond een Griekse salade en daarbij bak ik een stokbroodje en een hamburger, want die moet op.
anijsblokje
16-07-2022 om 12:39
Haas en Moosey, het klinkt alsof jullie fijne verjaardagen hebben gevierd.
Ik at gisteren volkoren spaghetti met een tomaten-balsamicosalade en vandaag neem ik naar een gezamenlijk eten Moorse courgettesalade mee, dwz met rozijnen, pijnboompitten, citroen en munt.
Verder staan er limabonen te weken voor in een salade ergens dit weekend en las ik iets over caponata (niet hier) en daar heb ik ook zin in...
Mama-Inge
16-07-2022 om 13:32
Gisteren kip jachtschotel gegeten
Vandaag wraps met aardappeltjes, bacon, ei en sla
Dolfje
16-07-2022 om 13:34
Wij hadden gisteren dus bbq, hadden een hamburger, deelden een gemarineerde kipfilet en een sateetje, had 2 bakken caesar salade gehaald voor erbij en stokbrood met kruidenboter en worteltjes.
Vanavond gaan we uit eten.
GeorgieBrown
16-07-2022 om 13:48

Alle jarigen, jarige lieven en mensen met geslaagde offspring, nog gefeliciteerd.
Afgelopen week een GBtje gedaan. 1 dag met vriendinnen bij een vegan restaurant gegeten (was een vegan in het gezelschap). Erg lekker gegeten. Vooraf deelden we brood met dips (kimchi hummus, aioli en curry mayo) Als hoofdgerecht had ik zwarte ravioli (charcoal) gevuld met shii take en oesterzwammen met teriyaki, wasabi crisp en sesam. Er stonden veel interessante dingen op de kaart en ik vond het voor herhaling vatbaar.
En we aten nog een keer op het strand. Dat was wel okay. Ik had krokante tofu dumplings, maar ze waren niet heel krokant en ik vond het een beetje veel van 't zelfde. Er was wat groente bij (broccoli, courgette) en rijst met sojasaus. Maar het was een beetje saai.
Verder at ik afgelopen week veel salades, want zin in groente. Een keer nicoise en nog een keer een salade met geschaafde venkel, spinazie, avocado en ei. Lekker.
Voor vanavond weet ik het nog niet. Mss eet ik een broodje bij mijn ouders. Anders mss iets met aubergine. Ik heb een verjaardag, maar ik weet niet precies wat de bedoeling is (middag/avond met/zonder eten...)
Teigera
16-07-2022 om 15:24
Gisteravond fijn op het terras een drankje gedronken en daarna het restaurant in gedoken (we zaten erg op de wind). We hebben ons vier gangen laten verrassen, altijd leuk. We begonnen met langzaam gegaard buikspek met tempura van gamba, mosterdsorbet, groene kruidencoulis en knapperig gebakken mosterdzaad. Daarna zeeduivel met bouillabaisse en paella. Daarna bavette met erwtjes en wortelen (was goed klaargemaakt maar echt een beetje te simpel en saai). Toe had ik mousse van earl grey, sorbetijs en aardbeien. Vooral het eerste gerecht was ontzettend lekker. Al met al geen dikke aanrader, want vrij prijzig en niet alle gerechten waren dus echt interessant. De wijnspijscombinaties waren dan wel weer goed gekozen.
Vanavond mag ik bij mijn ouders aanschuiven als ik de frutjes ga halen, het wordt vast iets als pannenkoeken
.
MijnNaamIsHaas73
16-07-2022 om 15:50
Nogmaals dank voor de felicitaties!
GB en Teigera klinkt goed allemaal, nou ja niet allemaal helaas maar ik lees toch een hoop interessante en lekkere gerechten. Ook bij de anderen trouwens
Wij gaan morgen op vakantie, eigenlijk vind ik dat ik vanavond nog even gezond moet koken, maar geen zin in het gedoe en de afwas. Dus het wordt sushi
En voor de kinderen een kant en klare ceasar salade met stukjes kip.