Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik had van daag geen zin om te koken en heb kipgoulash uit de vriezer gehaald. Ik heb er pasta bij gekookt.

Vandaag courgette, zoete aardappel en bloemkool, met een schnitzel.

Lief is jarig, we gingen eten bij vrienden op het dorp. Stokbroodje met gerookte zalm vooraf, ossenhaas, aardappeltjes, sla en sperziebonen als hoofd. En iets van chocomousse-taart toe. Was allemaal heerlijk en gezellig. Lief had de hele dag geslapen en hield de avond zo goed vol. 

Gefeliciteerd Moosey! Fijn dat je lief het zo volhield en jullie een fijne avond hebben gehad! Het etentje klinkt goed.

Ik at gisteren heerlijk,  vooraf zeebaars tartaar met komkommerbouillon, watermeloen,  sesam en nog wat. Was een heerlijk fris gerecht met lekkere smaken. Tussengerecht was langzaam gegaard ei met knolselderijcreme, iets met paddestoel (dat haalde ik er niet uit), truffelschuim en vers geschaafde truffel. Hoofd was een flat Iron steak met super lekkere aardappelgratin (met heel subtiel blauwe kaas erin), erwtjes, groene asperge, champignon en jus van gepofte knoflook.  En na een heerlijk dessert met gemarineerde aardbeien,  ik geloof yoghurt citrus ijs, iets van witte chocolade en ook nog iets van crunch. Was verrukkelijk allemaal!

Vandaag ben ik jarig en komen er eenpaar gasten, ik maak een uitgebreide borrel/ tapas buffetje.  Ik moet nog bedenken wat allemaal maar iig een soort tomatensalade met burrata en iets van patatas bravas. Verder heb ik zelf ook wel zin in garnalen en zal er nog iets van vlees bijkomen voor het deel va het gezelschap dat niet van garnalen houdt.

mijn naam is haas, gefeliciteerd 

Ik weet het nog niet.
Had wel het 1 en ander in de planning maar vrienden van ons kwamen langs en bleven eten, dus wat in elkaar gegooid met ingrediënten die ik voor het eten van vandaag nodig had.
Straks even kijken war er nog ligt en daar van ga maken 

yette

yette

15-07-2022 om 07:39 Topicstarter

Gefeliciteerd, Haas! 

Hier wordt het pasta carbonara. Eigenlijk zouden we uit gaan eten na de diploma-uitreiking van een van de kinderen, maar hij is al een week ziek. Dus àls we al naar de uitreiking kunnen, houden we het daarbij. 

Gefeliciteerd nog Moos met je lief en fijn dat het een mooie avond was.
Haas ook gefeliciteerd, fijne dag vandaag.

Wij rijden straks naar de kust en nemen de bbq mee. Doen daar dan wel wat boodschappen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-07-2022 om 07:43

gefeliciteerd Moos met je man en Mijnnaamishaas ook gefeliciteerd.

Hier wordt het ws gebakken aardappeltjes met een salade en schnitzel

(nog) gefeliciteerd, Moos en Haas!

Haas, dat dinertje klinkt goed! Ik hoop binnenkort ook weer eens zo uit eten te kunnen, lekker lang tafelen en bijzondere smaken/combinaties proeven die je zelf niet zo snel bedenkt. Leuk!

Vanavond maak ik iets wat niet per se bijzonder is: kip kerrie met prei en erwtjes, met rijst. Meloen toe.

Gefeliciteerd Met je lief Moos en jij ook Haas 🥳

Ik maak geroosterde aardappeltjes uit de oven, met snijboontjes, erwtjes, babyspinazie, rode ui en geroosterde amandelen. Door overheen gaat een dressing.

Gefeliciteerd Moos, Haas en yette met het behaalde diploma van kind. 

Wij gaan vanavond uit eten, net de frutjes bij opa en oma afgeleverd en die hoef ik pas morgenavond weer mee terug te nemen  . Ze waren vanochtend binnen een minuut aangekleed, tasjes stonden al klaar, "mama waarom ben je nog niet aangekleed, we gaan!!". Ze hadden er zin in.

Dank voor de felicitaties. Ik heb een heerlijke dag gehad.  Als avondeten hadden we na de borrel en een klein glaasje geroosterde paprikasoep een buffetje, tomatensalade met burrata, rucola salade met rauwe ham, nectarine  en mozzarella,  kleine gehaktballetjes,  kipstukjes in ketjapmarinade, stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter (die heel goed gelukt was  ), en wat geroosterde aardappeltjes.  Was erg lekker allemaal alleen de kip paste niet zo goed bij de rest.

Ik mocht vanavond bij mijn zoon komen eten. We hadden tomahawk steaks van de BBQ met gebakken krieltjes en fruitsalade. Ik zit nog steeds bomvol want het stuk vlees was zo groot maar heel erg lekker. Nu hij op zichzelf woont nodigt hij mij ook vaak uit om te komen eten. Hij kookt ook graag en goed. 

TanSwallow86

TanSwallow86

15-07-2022 om 23:38

Ik had woknoodles met kip, paprika en ui en daardoor heen satésaus 

yette

yette

16-07-2022 om 08:51 Topicstarter

Vanmiddag ga ik met een paar vriendinnen naar de sauna en daar eten we ook wat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.