Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Lekker vooruitzicht Haas!

Vandaag wortelsalade met pinda’s volgens recept van Nigella Lawson die zegt: "De ingrediëntenlijst klinkt misschien vreemd, maar het is een combinatie die het niet alleen goed doet, maar zelfs zwaar verslavend is. Schrik niet van de hoeveelheid azijn: het zure van de dressing, tegenover de volvette smaak van de noten en de nootachtige zoetheid van de wortelen, is juist de clou."
en daar ben ik het helemaal mee eens  ik doe er wat zelfgemaakte hummus bij. 

en

zwarte oogbonen salade volgens het “kuru börülce salatasi van Ege” recept uit Allerhande. De bonen staan al een nachtje in de week. Met lamskoteletjes van de (tafel/mini)barbecue.

oh lekker wortelsalade, zal die van Nigella eens opzoeken.

TanSwallow86

TanSwallow86

14-07-2022 om 12:46

Chipolata worstjes 

Bowl met hete kip was succes gisteren en lief zei: dat wil ik morgen ook wel eten. Prima. Heb alle ingrediënten in huis dus vanavond nog een keer. 

Morgen weekendje weg in Nederland. We zitten in de natuur met mooi terras. We hebben stokbrood, kaasjes, salades en dips met wijn meegenomen omdat lekker 2 dagen te eten op het terras met een fijn boek. En veel wandelen. Gelukkig wordt het minder heet dan voorspeld 

JtM

JtM

14-07-2022 om 12:56

HarleyQuin schreef op 14-07-2022 om 12:46:

Chipolata worstjes

Alleen dit? Geen aardappels/rijst/pasta oid of groenten erbij?

JtM

JtM

14-07-2022 om 12:57

Wij eten vanavond een wereldgerecht van Knorr: Kofta.
Hebben maar weinig inspiratie de laatste tijd... dus iedere keer simpele dingen malen.

Lekker Koor even weg. Wij gaan ook weg, logeren op de camping bij schoonouders. Misschien dat we onze bbq meenemen en ik denk een keertje uit eten.

TanSwallow86

TanSwallow86

14-07-2022 om 14:05

JtM schreef op 14-07-2022 om 12:56:

[..]

Alleen dit? Geen aardappels/rijst/pasta oid of groenten erbij?

Sla en tomaten moeten op. 

gebakken aardappeltjes 
Shoarma en sla

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-07-2022 om 17:12

vanmiddag al op het werk gegeten: Pasta met kip/broccoli/courgette/champignons in een pestoroomsaus. 

groentesoep van alle overgebleven groente van tgtg Lidl.  2 soorten tosti's. Fruitsalade van 10 soorten fruit, ook Lidl tgtg.  Schaaltje yoghurt. 
Vlak voor het plaatsen zag ik dat autocorrectie 2 soorten testes  ervan had gemaakt.  Dat had vast vragen opgeleverd 

yette

yette

14-07-2022 om 17:53 Topicstarter

Tajine met ratatouille-groenten, gebroken bulgur en gele ras el hanout en wat gebakken haloumi. 

Het is hier gruwelijk heet op het ogenblik, 35+ graden. Gisteravond dus een Aziatische salade gemaakt met udon noodles, chinese kool, kip, tomaat, gebakken ui en courgette en een dressing van sojasaus, gembersiroop, sesamolie en veel limoenrasp en -sap. Beetje kleingesneden ingelegde rawit erbij.

Vandaag is het quatorze juillet dus ik verwachtte een hoop drukte en gedoe, en ik stond al om 8.30 bij de supermarkt. Helemaal voor niks, want in ons dorp hebben ze alleen 's middags een marktje en vanavond om half 11 vuurwerk. Daar gaan we niet heen, want op het weggetje van en naar het dorp (8 km) zie je geen hand voor ogen, zo donker.
 Straks schuif ik lui een (door mijzelf wat verder aangeklede) pizza in de oven. Eigenlijk heb ik zin om Indisch te koken en te eten, maar daar is het me veel te warm voor. Misschien later in de week.

Ik zou op werk eten, personeelsfeestje, maar was vanmiddag ineens zo intens moe (heb ik wel vaker, zal door de medicatie komen), dat ik naar huis ben gegaan. Tot grote vreugde van man, want nu konden we NY pizza bestellen 1+1 gratis. Hij is fan van NY pizza, ik hou er niet zo van. Heb dus ook nog twee punten over. Straks lekker op tijd naar bed, als tenminste de kletsende buren eens stoppen met constant ouwehoeren voor de deur...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.