Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Elmie schreef op 09-07-2022 om 16:16:

Wij eten biefstuk en in de jus dopen we lekker ons witte broodje. Zoontje krijgt een hamburger. Daarbij eten we een salade van rucola en veldsla met waspeen, puntpaprika, komkommer, mozzarella, pompoenpitten, Parmezaanse kaas met een Italiaanse dressing.

Dit vond ik nou een top-idee dus ik heb glutenvrij witbrood gehaald en biefstuk van mijn slager.  En dan jus natuurlijk en rauwe uien met mayo. Heerlijk, bedankt voor het idee!

En verder:

Een salade van: paprika, ui, komkommer, tomaat, olijven, amandelen (balsamico/olijfolie/knoflook) en daarbij een rundvleesslaatje van: aardappels, runderstaartvlees, augurk, rauwe ui, karnemelk.

TanSwallow86

TanSwallow86

11-07-2022 om 17:37

ToetieToover schreef op 11-07-2022 om 17:31:

[..]

Dit vond ik nou een top-idee dus ik heb glutenvrij witbrood gehaald en biefstuk van mijn slager. En dan jus natuurlijk en rauwe uien met mayo. Heerlijk, bedankt voor het idee!

En verder:

Een salade van: paprika, ui, komkommer, tomaat, olijven, amandelen (balsamico/olijfolie/knoflook) en daarbij een rundvleesslaatje van: aardappels, runderstaartvlees, augurk, rauwe ui, karnemelk.

Dat deed mijn moeder vroeger ook. Ze moest een boterham hebben bij de biefstuk. Zo vaak hadden we dat niet. 

Leuk dat jullie dat oude gebruik van mijn oma ook kunnen waarderen. Echte nostalgie voor mij. Als ik dat eet, is mijn oma weer een beetje bij me ❤

Moosey schreef op 11-07-2022 om 01:44:

[..]

Hier gaat het redelijk z’n gangetje, al een paar weken niet meer op de spoed geweest, lief voelt zich redelijk. Dus we redden ons. Binnenkort een scan en dan hopelijk iets van nieuws over of de heup weer belastbaar zou worden, dat is wel spannend. Ik heb een weekje vakantie, dat is ook fijn

Vandaag festivaldag 2, ik at een halve pizza margarita die erg ok was en aan het einde van de dag een crêpe met suiker en limoen, die was super lekker. En verder vooral veel toffe muziek gehoord

Fijn dat het naar omstandigheden  redelijk met jullie gaat. Een spannende tijd gaan jullie nog tegemoet. Sterkte met alles wat nog komen gaat!

Gister op het festival at ik een paar nachos,  een bao bun met kipsaté en een halve tuna melt sandwich. En bier 

Vandaag aten we aardappelsalade met erwtjes en gerookte zalm. Gaat er heel goed in bij de kinderen dus dat is fijn.

TanSwallow86

TanSwallow86

11-07-2022 om 19:05

Elmie schreef op 11-07-2022 om 18:13:

Leuk dat jullie dat oude gebruik van mijn oma ook kunnen waarderen. Echte nostalgie voor mij. Als ik dat eet, is mijn oma weer een beetje bij me ❤

Lief. Ik weet niet waar mijn moeder dat vandaan had. Zij at eerst de biefstuk en dan een juslepel met jus er over en met de korstjes de rest op nemen. Mijn moeder was nooit zo van de jus, maar biefstuk met brood en jus, ja dan wel. 

Ook zo met aardappels, gekookte aardappels nee, maar wel friet/patat, chips en gebakken aardappels

HarleyQuin schreef op 11-07-2022 om 19:05:

[..]

Lief. Ik weet niet waar mijn moeder dat vandaan had. Zij at eerst de biefstuk en dan een juslepel met jus er over en met de korstjes de rest op nemen. Mijn moeder was nooit zo van de jus, maar biefstuk met brood en jus, ja dan wel.

Ook zo met aardappels, gekookte aardappels nee, maar wel friet/patat, chips en gebakken aardappels

❤️

Ik ben nooit zo van de biefstuk geweest, gruwelde als kind van rood vlees dus het moest doorbakken = niet lekker. Nu lust ik het maar het moet net niet rood meer zijn.

Vandaag wordt het 30 graden en ik eet vanmiddag soep  en neem een boterham met gebakken ei mee. Man eet hetzelfde als gisteren nl de " roti".

Wij eten vanavond orecchiette met een "pesto" van spinazie, munt, dille en basilicum (en kaas en pijnboompitjes). Leek me wel een lekkere zomerse maaltijd, en pasta gaat er altijd goed in bij de frutjes. 

Ik ga iets doen met gehakt, courgette, zwarte bonen en koriander, wat rijst erbij. Beetje texmexachtig qua kruiden denk ik. 

Vanavond ovenfrietjes met een frikandel, appelmoes en coleslaw. Vanmiddag lekker naar het zwembad, en dan zijn frietjes wel een keer smakelijk

TanSwallow86

TanSwallow86

12-07-2022 om 09:00

nog veels te vroeg om te bedenken wat ik vanavond eet.

Pokébowl met gerookte kip, mango, edamame, radijs, komkommer en sushirijst. Dressing van sojasaus en kruiden plus geroosterde sesamzaadjes (zit in een potje van Verstegen, best handig)

Vanavond uit eten, hopelijk kunnen we buiten op het terras zitten

Vanavond maar een uitgebreide salade met eitjes en wat brood erbij. Veel te warm om te koken, hoewel ik er eigenlijk wel boontjes bij wil. Maar goed, dat duurt ook maar twee minuten, ik gooi ze wel bij de eieren in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.