Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

GeorgieBrown schreef op 06-07-2022 om 18:17:

[..]

Maar dit valt dan bij mij in de categorie 'niet goed klaargemaakt'. Eigenlijk valt het niet in de categorie 'voedsel'. Meer in de categorie 'cement/tegelvoeg'.

Hahaha. 

Toen ik in mijn thuiszorgtijd voor een mevrouw altijd aardappelpuree uit een pakje moest maken en dat samen met een gebakken ei oa in de diepvries moest doen moest ik altijd aan behangplaksel denken maar ze at het altijd met smaak op 

Ik houd ook niet van orgaanvlees en ook niet van alle soorten vis. Voor de rest schiet me nu niet echt iets te binnen. O ja, van wild houd ik ook niet zo maar zou het wel wegkrijgen als het moest 😁 Maar ik ben wel veel meer gaan eten en proberen sinds ik met man eet en nog meer van koken gaan houden ❤️

De courgettesoep was lekker en als toetje had ik lekker verse bramen en aardbeien door de yoghurt gedaan 😋

JtM schreef op 06-07-2022 om 12:00:

Ik ben helaas geen alleseter. Champignons krijg ik niet weg vanwege de structuur. Behalve witvis eet ik geen vis en zo nog een aantal dingen.

Zoon is jarig vandaag, hij mag kiezen wat we eten en hij heeft voor pannenkoeken gekozen. Lang geleden dat ik dat heb gegeten dus heb er ook wel zin in.

Gefeliciteerd 🥳🎂 En waren de pannenkoeken lekker?

TanSwallow86

TanSwallow86

06-07-2022 om 19:29

Stukje brie en 2 gekookte eitjes. Geen fut om eten te maken

Mijn man at wel alles van vis maar wat groenten betreft lustte hij nog minder dan ik.   Ik hoorde toen mijn zoon nog thuis woonde een gesprek aan met hem en een vriend. Zijn vriend vertelde dat hij spinazie, spruiten en bieten echt niet te vreten vond . Mijn zoon gaf hem groot gelijk. Toen zei ik tegen mijn zoon van heb je het ooit gegeten want thuis hebben we dat nooit gegeten. Hij zei dat hij wel eens in een restaurant wat spinazie had gegeten en ook courgette en aubergine en alles is vies. Dan ligt het toch aan de genen want zowel zijn vader als ik hoefde ook geen aubergine en courgette

vandaag aten wij:

Op de huid gebakken zalm en gele linzenpasta met kappertjes, ansjovis, knoflook, olijfolie, citroenzest en oost-indische kersbloemetjes.

Ik was op de bloementoer en maakte er ook rozenthee bij, van witte thee en rozenblaadjes.

En een maaltijd van reibekuchen met crème fraîche en rode en gele bietjes (met stukje stengel er nog aan, meegestoomd) met rucola en begonia-bloemen.

Met thee van citroenverbena en citroenmelisse.

Moet ik vaker doen, even de tijd nemen voor de bloementuin. Ik zag ook een heleboel courgettebloemen! Ik heb nog cottage cheese. Ik denk er nog even over na of ik ze daarmee ga vullen 

Nog geen enkel plan voor morgen, want we moeten onverwacht naar Parijs om dingen op te halen. Ik hoop dat we gelegenheid hebben om vanaf Gare d'Austerlitz lekker te lunchen, dan komt alles wel goed. Kenners in de zaal met goede raad?

Ik ga vanmiddag na mijn werk naar mijn moeder en we krijgen daar te eten. Ik ga met de bus en man komt als hij klaar is met werken ook daarheen. Geen idee wat dus nog.

Ik werp vanavond wat gehaktflapjes uit de diepvries in de oven. Daarbij maak ik een salade met tomaat, rode ui, feta, munt en basilicum. 

Zelf lust ik vrij veel. Alleen erwtensoep, venkel en orgaanvlees eet ik niet. Gekookte worteltjes vind ik ook niet lekker, die worden dan zo weeïg, melig en zoetig, daar houd ik niet van. Rauwe worteltjes zijn dan wel weer prima, of desnoods in een stoofpot mee. Oh en gebakken banaan vind ik ook geen succes, ook dat weeïge. Ik vind dat je banaan gewoon "zo" moet eten, alles wat je ermee doet, is minder lekker. Ook in een smoothie overheerst het te veel, dan proef je de andere smaken niet meer. Zonde. 

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik misschien toch iets lastiger ben met eten dan ik dacht, als ik jullie zo lees en in m'n hoofd naga wat ik niet lekker vind... bruine bonen, kidneybonen, witte bonen, rauwe bleekselderij, olijven, blauwe kaas, ongesmolten Hollandse kaas, orgaanvlees, venkel, rauwe ui, rauwe paprika. Toch wel veel, als het zo ongenadig zwart op wit staat.

Vanavond gooi ik een beenhammetje in de oven, met aardappelen en broccoli. Een agv-tje wordt door de frutjes altijd erg gewaardeerd. 

Teigera schreef op 07-07-2022 om 08:52:

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik misschien toch iets lastiger ben met eten dan ik dacht, als ik jullie zo lees en in m'n hoofd naga wat ik niet lekker vind... bruine bonen, kidneybonen, witte bonen, rauwe bleekselderij, olijven, blauwe kaas, ongesmolten Hollandse kaas, orgaanvlees, venkel, rauwe ui, rauwe paprika. Toch wel veel, als het zo ongenadig zwart op wit staat.

Vanavond gooi ik een beenhammetje in de oven, met aardappelen en broccoli. Een agv-tje wordt door de frutjes altijd erg gewaardeerd.

Oja, bruine en witte bonen en rauwe ui daar sluit ik me bij aan.

vanavond eten wij iets met kabeljauw en spinazie.  Erbij aardappelpartjes uit de oven

Broodje hamburger met van alles erbij

heerlijk gewinkeld samen met een vriendin en daarna ergens samen gaan lunchen. Ik heb een broodje gehaktbal en een broodje kroket op. 
Vanavond eet ik nasi met babi pangang. 

Zoete aardappel paprika soep met een afbak broodje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.