Eten
Wobbelkont
06-07-2022 om 09:45
Vanavond broccoli, bospeen & zoete aardappel uit de oven, met vissticks.
RoosOpJeHoed
06-07-2022 om 10:43
Hier ook een man die alles lust. Of iig niet zeurt als hij het wat minder vindt. Er zijn maar een paar dingen waar hij een grens trekt, zoals doperwten en wortels uit blik (maar geef hem eens ongelijk
)
Zoon (4) lust haast niks. Nou ja, hij lust vrij veel eigenlijk, maar bij het avondeten lust hij ineens niks meer. Na één blik op zijn bord is het: 'bah, dit lust ik nieeeehieeeet" De welbekende fase
Wat lusten jullie zelf eigenlijk niet? Ik ga slecht op dingen met een zemelige structuur, zoals kikkererwten (al eet ik ze wel als ze ergens door zitten), beesten in een schelpje, zoals mosselen en slakken, en ik (lees: mijn spijsverteringsstelsel) kan niks met pittig eten.
Dan on topic: wij eten kip tandoori, zoals Knorr ooit bedacht heeft dat kip tandoori moet zijn. Alleen gebruik ik geen Knorr pakje, maar eigen kruiden. Erbij maak ik geroosterde bloemkool (want idd, véél lekkerder dan gekookt) en rijst.
Dolfje
06-07-2022 om 11:05
Nou wat ik niet lust is in elk geval : vis en schaaldieren, lever en ander orgaanvlees, paprika en bleekselderij en rode wijn.
JtM
06-07-2022 om 12:00
Ik ben helaas geen alleseter. Champignons krijg ik niet weg vanwege de structuur. Behalve witvis eet ik geen vis en zo nog een aantal dingen.
Zoon is jarig vandaag, hij mag kiezen wat we eten en hij heeft voor pannenkoeken gekozen. Lang geleden dat ik dat heb gegeten dus heb er ook wel zin in.
Dolfje
06-07-2022 om 12:01
Dat met champignons had ik ook maar ik eet ze sinds een paar jaar maar dan wel heel klein gesneden en ergens door.
Dolfje
06-07-2022 om 12:17
Had trouwens nog een doosje en die gebakken en daar de pastasaus met courgetti door gegooid voor vanavond.
Mama-Inge
06-07-2022 om 12:48
wij eten vanavond aardappels, rode bieten en een speklapje
Wat betreft asperges is het hier dat man ze wel lust en de kinderen en ik niet.
Van champignons ben ik ook geen fan, eet ze alleen als ze al ergens doorheen zitten
MijnNaamIsHaas73
06-07-2022 om 13:47
Vroeger lustte ik best veel niet, nu zijn er nog wel dingen die ik niet zo lekker vind zoals spruitjes. En ook wel een aantal groenten die ik zo los niet zou eten maar wel in een gerecht. Ook orgaanvlees hoeft van mij niet maar dat is meer het idee want meeste soorten nooit geprobeerd. Oja, koffie, dat lust ik echt niet.
Wij eten vanavond lasagne. Moet nog wel tijd en energie vinden om het te maken
GeorgieBrown
06-07-2022 om 15:35
Brown lust alles behalve spekbokking. En dat is nou niet echt een belemmering. Het is niet iets wat ik met regelmaat in huis haal.
Gisteren uit eten geweest. Plan was sushi, maar een was dicht, de andere vol. Dus toen werd het iets anders. Vooraf deelden we Courgettebloem gevuld met citroenricotta, met gegrilde wilde perzik gorgonzola en pangrattato en Pulpo met caponata, basilicum en zeekraal omdat we beiden wilden proeven. En als hoofdgerecht had ik Melanzane van Siciliaanse paarse aubergine met burrata, risottoarancini, tomatensaus, parmezaan en geroosterde mini pomodori. Alles was heerlijk.
Ik ben erg blegh wegens tijd van de maand. Zelden zo lusteloos geweest. En dus geen zin om iets ingewikkelds te koken. Ik mik aardappel/aubergine/courgette/tomaat/paprika in de oven en aan het eind verkruimel ik er nog wat feta overheen. Is wel wederom iets aubergine achtigs, maar soit.
yette
06-07-2022 om 16:29
Ik lust geen meerval en geen champagne. En dingen die je op je bord moet ontleden, zoals een hele vis, scampi's of kippenboutjes, vind ik wèl lekker, maar ik vind dat ontleden verschrikkelijk, dus liever niet. Vroeger lustte ik veel minder, maar nadat ik de deur uit was, ontdekte ik dat je eigenlijk alles wel lekker kan maken als je een betere kok bent dan mijn moeder.
Vandaag rijst en vegetarische curry met zoete aardappel, aubergine, spinazie en tahoe.
watertoren
06-07-2022 om 17:05
Ik ben geen makkelijke eter. Ik eet geen vis, orgaanvlees en er zijn veel groenten die ik niet lekker vind.
GeorgieBrown
06-07-2022 om 17:15
Oh ja, Meerval, dat heb ik een keer gegeten. Super gronderig. Niet heel lekker. Maar dat schijnt per vis te verschillen. Ik ben niet heel dol op gestoofde paling. Van die heel dikke, vette. Dat vind ik een beetje te heftig. Gerookt lust ik het wel. En ik houd niet van kruidnagel. Verder vind ik eigenlijk alles wel lekker, mits goed klaargemaakt... (daar heb je het dan wel weer).
anijsblokje
06-07-2022 om 17:41
Ik trek een grens bij orgaanvlees en pap. Aardappelpuree uit een pakje lust ik ook niet. Maar verder ben ik niet moeilijk.
Vanavond eet ik broccoli. Ik denk met gedroogde tomaatjes, olijven en volkoren fussili erbij. Nog steeds geen zin om heel uitgebreid te koken blijkbaar.
FaithfulDuck87
06-07-2022 om 17:48
vandaag roerbakmie met atjar erbij en gefrituurde uitjes. Lekker makkelijk
GeorgieBrown
06-07-2022 om 18:17
anijsblokje schreef op 06-07-2022 om 17:41:
Ik trek een grens bij orgaanvlees en pap. Aardappelpuree uit een pakje lust ik ook niet. Maar verder ben ik niet moeilijk.
Maar dit valt dan bij mij in de categorie 'niet goed klaargemaakt'. Eigenlijk valt het niet in de categorie 'voedsel'. Meer in de categorie 'cement/tegelvoeg'.