Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik gooi zo een pizza in de oven. Tot meer ben ik niet in staat na 3 dagen volop gezelligheid

yette schreef op 03-07-2022 om 17:26:

Vanavond penne met kip, knoflook, spinazie, lelijke tomaat (coeur de boeuf), zwarte olijven, crème fraîche, nog te plukken kruiden en natuurlijk véél parmezaan.

Heerlijk, coeur de boeuf tomaten, ik heb er voor de lunch caprese mee gemaakt, met zelf in leven gehouden basilicum. Erbij meloen met Italiaanse rauwe ham en een glaasje wijn. 't Is wat, zo'n Franse zondagslunch .

Ik ga nu het avondeten voorbereiden: rauwe zalm met een oosterse salade met noedels, sla, broccoli , boontjes en wat ik nog verder tegenkom. Sesamolie, sojasaus en kleine pepertjes uit een pot die ik hier gevonden heb. Verse lomboks heb ik nog nergens gezien, ook niet bij de grote ketens. Dan maar zelf gaan kweken, denk ik.

Dolfje schreef op 03-07-2022 om 17:46:

Ik gooi zo een pizza in de oven. Tot meer ben ik niet in staat na 3 dagen volop gezelligheid

Heerlijk  Dolf, een paar van zulke dagen. Excuses genoeg voor een lekkere k&k-pizza. Leuk dat je het zo fijn gehad hebt!

Moosey, heel veel sterkte gewenst weer. Fijn dat je weer een klein beetje meer energie overhoudt. Essentieel in zulke tijden!

Vanmiddag even op een terras gezeten met vrienden. We waren van plan om daar ook te blijven eten maar de zon ging weg en het waaide nogal dus ik ben naar huis gegaan. En nu schijnt de zon weer volop. Wel een aantal lekkere trappist met op van het vat. Nee, niet met mayonaise maar met grenadine. Ik heb nu eten besteld bij de Griek met 4 soorten vlees. Als het goed is komen ze om half 7 brengen.

Dewi-Sri schreef op 03-07-2022 om 17:59:

[..]

Heerlijk Dolf, een paar van zulke dagen. Excuses genoeg voor een lekkere k&k-pizza. Leuk dat je het zo fijn gehad hebt!

Ja was echt leuk, hebben zo ontzettend gelachen dus dat doet wel goed. Eettechnisch was het allemaal niet gezond natuurlijk maar morgen ga ik weer opnieuw beginnen met mijn goede gewoontes. Dus elke morgen een glas water en oefeningen en meditatie elke dag.

Klinkt heerlijk die Franse zondagslunch dewi-sri! Over twee weken mogen wij ook weer   

Je kan nog goed typen na die trappisten watertoren.

Wij eten "paella" met chorizo,  kip en garnalen. En groente natuurlijk

Gebakken aardappelen met yogonaise. Verder niks. Ik had de hele dag al zitten eten maar dat kon er nog wel in.

Bedankt, we hadden een mooi feestje gisteravond ♥️. Heerlijk al die mensen bij elkaar en al die gezelligheid.
Vandaag lekker rustig aan gedaan, maar in de middag wel lekker kaneelbroodjes gebakken voor bij de lunch en vanavond een tomatentaart a la Ottolenghi. Ik heb áltijd genoeg energie voor rommelen in de keuken, dat ontspant me. 

Dat klinkt goed, Teig. Mooi.  

Hier een gewijzigd plan. Salade gaat naar morgen. Ik had niet zo'n zin, te bewerkelijk. Ik heb een soort van Japanse gevulde rijst omelet gemaakt. Soort van Okonomiyake / Foo Yong Hai hybrid. Ik had nog wat rijst over van de poke bowl, die heb ik gebakken met ui, knoflook en spinazie. Omelet daarmee gevuld en gegeten met een geimproviseerde okonomiyaki saus en furikake. Best lekker. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 03-07-2022 om 18:24:

Klinkt heerlijk die Franse zondagslunch dewi-sri! Over twee weken mogen wij ook weer

Je kan nog goed typen na die trappisten watertoren.

Wij eten "paella" met chorizo, kip en garnalen. En groente natuurlijk

Haha, ik kan goed tegen alcohol en heb maar 3 trappisten op hoor, daarna ben ik over gegaan op Hertog Jan van het vat en thuis drink ik geen bier omdat ik flesjes bier niet lekker vind dus nu droge witte wijn. Ja ik drink alles door elkaar en word daar ook niet ziek van. Ik maak zo nog een Irish coffee of misschien een likeurtje. Je leeft maar 1 keer he.

Vanavond kalfsribeye met piccata, bloemkool met parmezaan en aardappekroketjes met een mooi glas Pinot Noir.

ik had nachos gemaakt als borrelhap maar we zaten zo vol dat we daarna niks meer gegeten hebben. Behalve oudste puber, die heeft nog boterhammen met kaas en augurk op maar goed, die eet de hele dag (en past nog steeds in xs….)

Hier wordt het een traybake met courgette en kipchipolata worstjes denk ik.

Rijst met broccoli en varkensvleesreepjes in een ketjapsaus.

Wij eten vanavond weer eens een avgtje.  Gebakken aardappelen, met snijbonen en een verse worst van brandt en levie

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.