Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Morgen maar eens een salade van gemengde sla, tomaat, komkommer, champignons a la greque, sjalot, en wat ik verder nog tevoorschijn kan toveren. Eitje? Ansjovisje? En het eerste stokbroodje sinds onze komst vorige week. We houden het voorlopig bij lekker donker meergranenbrood. Ze hebben hier echt heel lekker volkorenbrood!
We zien wel. En misschien zondag zo'n heerlijke lange zondagse lunch, met alles erop en eraan. Zin in!

yette

yette

18-06-2022 om 06:40 Topicstarter

Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen, Dewi-Sri! Ik heb geen idee of je genoemd hebt waar je precies zit, hoop in elk geval dat je die enorme hitte niet hebt gehad tijdens het verhuizen! 

Hier vandaag bbq met kipsaté, gemarineerde filetlapjes, groentespiezen met haloumi, gemengde salade, bruin breekbrood, ciabatta, kruidenboter. Misschien nog een aardappelsalade of salade met notenrijst. Geen idee of ik daar vanavond nog puf voor heb. Ik moet vandaag eerst een nieuwe auto vinden 

Vanavond heb ik een bbq, iedereen neemt iets mee. Ik neem varkensfiletlapjes in satémarinade mee (was te lui om het aan stokjes te rijgen, dus die lapjes zijn prima). 
Man eet een dvpizza of als hij daar geen zin in blijkt te hebben, haalt hij zelf iets bij de winkel.

Wij deelden gisteren een Griekse salade en hadden pasta. Ik bolognese en man met kip en champignons en room en kerrie

@yette: is je 'oude' auto stukgegaan, dat je er zo'n verdrietige smiley bij zet? Wij hebben toevallig van de week een nieuwe auto gekocht, hoewel ik auto's vooral gebruiksvoorwerpen vind werd ik er toch wel blij van. Eind volgende week is hij klaar.

Wij eten vanavond broodjes falafel met salade. Gisteravond Vietnamees gegeten, aan de ober tips gevraagd en hij kwam met de suggestie voor een lauwwarme noedelsalade uit het midden van Vietnam, wat passend zou zijn voor warm en benauwd weer. Het smaakte goed. Toe pandanijs en stukje gebakken banaan. 

Aardappelen, piepers of aardappels. Ik heb nog even de tijd om te kiezen.

Deze zijn in ieder geval beter behandeld tegen uitlopers maar moeten wel 5 minuten langer koken.

Er zijn twee middelen daarvoor: Chloor IPC en Argos. Dat laatste klinkt als een tv-programma.

Tjee en ik lees dat er bij beide middelen toch bespuitingen nodig zijn (over de planten) met MH.

Dat weten we dan ook maar weer van ons onschuldige piepertje. Goed schillen in elk geval.

Vanavond witte rijst met babi ketjap, smoor djawa en ora are. Met warm weer eet ik het liefst Indisch. Misschien maak ik er nog telor pedis bij.

Ik denk hier vanavond couscoussalade, met aubergine, courgette, tomaat, paprika en feta...of zo. Moet nog boodschappen halen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-06-2022 om 17:02

hier een stukje vis met salade en mss nog paar gebakken aardappeltjes

maaltijd salade met turks brood

yette

yette

18-06-2022 om 18:07 Topicstarter

@ Teig, sip gezicht vanwege de kosten (en met dit weer weet ik wel wat leukers te doen). 
We waren al op zoek naar een nieuwe auto voor De Vader. Die van hem moet echt voor de zomervakantie vervangen worden. Maar nu is er helaas een onverwacht probleem met mijn koppeling/schakeling (nog onduidelijk) en omdat ik een 4x4 SUV heb, kost dat allemaal wat meer werk en geld. De vraag was dus of het niet verstandiger is om ook voor mij een nieuwere te kopen (hij is al 14 en heeft ruim 200.000 gereden, maar het plan was om hem pas volgend jaar te vervangen). Het blijft een gok of hij het nog waard is. Maar ik ben vandaag niet geslaagd, dus ga ik die reparatie/vervanging toch maar laten uitvoeren en doorsparen tot volgend jaar of zo. Dan kunnen we volgende maand in elk geval 'gewoon' weer met twee auto's naar Frankrijk en hoeven we niet met zijn vijven in het soort zakelijke auto dat De Vader altijd rijdt (en waarmee hij het laatste off-road stuk überhaupt niet eens kan doen).  

Vandaag heerlijk in de tuin gegeten een salade, stokbrood,  kruidenboter en gerookte zalm.

JtM

JtM

18-06-2022 om 19:04

We hadden geen van allen zin om te koken en hebben kleine hapjes gegeten. Wraps met carpaccio, piccolinis, Bladerdeeg hapjes, mini snacks en nachos.

Een vriendin bleef onverwachts eten, was gezellig

yette schreef op 18-06-2022 om 06:40:

Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen, Dewi-Sri! Ik heb geen idee of je genoemd hebt waar je precies zit, hoop in elk geval dat je die enorme hitte niet hebt gehad tijdens het verhuizen!

Wij zitten in 87xxx en het is hier nu bloedheet. Maar met de verhuizing vorige week hadden we ideaal weer. Droog, niet te warm, heel licht bewolkt.

We zouden nu keihard aan het werk moeten zijn om het huis in te richten, maar we kunnen wonen, koken, slapen en douchen en verder geloven we het het wel met deze temperaturen.

Vanavond kipspiezen van de slager (wat is het hier dúúr!!) met salade en jawel, stokbrood. Spannender dan dat wordt het niet. Morgen (want zondag) entrecotes uit de grillpan, want we hebben nog geen fatsoenlijke barbecue. 

@yette: ah ja, dan is het wat meer een 'moeten' inderdaad. Bij ons was het meer iets dat al lang in de planning zat en waar we nu eindelijk eens vaart achter hebben gezet. 
Hoop dat het goed te repareren is voor je SUV! 
Broodjes falafel werden vanavond bijgestaan door salade caprese, watermeloensalade en avocado (frut I en ik eten zo samen een avocado op, heerlijk). Lekker hoor, dat buiten leven en buiten eten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.