Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

broodje hamburger met van alles erbij

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-06-2022 om 11:36

Ik had gisteren voor het eerst vegetarische kebab. Dat was verrassend lekker, die ga ik vaker eten. 
Voor vanavond heb ik pastasalade met zalm en avocado. 

Wij zaten vanmorgen om 9:15 op de fiets naar een heel leuk plaatsje 10 km verderop. Daar rondgewandeld en een frappe gedronken en man heeft nog even een duik genomen.
Toen terug richting ons dorp ergens een mooi strand opgezocht.
En nu zitten we in een heerlijke  rustige tuin /terras van een restaurant waar ze een eigen groentetuin bij hebben. Waren in Malia beach maar ik werd gek van de drukte.
Man heeft een caesar salade en ik halloumi met tomaat. Erg lekker! 

JtM

JtM

16-06-2022 om 13:36

Zowel vriend als ik hebben niet echt zin om te koken door het warme weer. Hebben bedacht om een soort koude schotel te maken / eten. Bij ons is dat: ijsbergsla, rundvleessalade, zilveruitjes, komkommer, gekookt ei. Voor vriend en zoon cocktailworstjes erbij. 
En we bakken er nog een krokante kip schnitzel bij waarschijnlijk. Die gooi je in de airfryer en zijn ze ook zo klaar.

Klinkt heerlijk dolfje!

Wij eten nog even makkelijk vanwege de avondvierdaagse. Boerenomelet met brood en de groentesoep van gisteren.

Ik heb aardappelen voor vandaag. Deze soort haalde het niet binnen 10 minuten dus ik zal er 13 minuten van maken anders zijn ze niet gaar genoeg. Is altijd weer een verrassing. Mijn moeder prikte er altijd in maar ik mis het gevoel daarvoor.

Ik snij ze altijd eerst in 1 cm dikke plakjes vóór het koken, dan kunnen ze zó de koekenpan in.

Met saus. Ik maak altijd een eigen compositie van twee soorten saus door elkaar. En wat groenten natuurlijk. Ik denk champignons met ui.

Elmie schreef op 16-06-2022 om 13:51:

Klinkt heerlijk dolfje!

Wij eten nog even makkelijk vanwege de avondvierdaagse. Boerenomelet met brood en de groentesoep van gisteren.

Loop jij de vierdaagse? Wauw wat sportief!

JtM schreef op 16-06-2022 om 13:36:

Zowel vriend als ik hebben niet echt zin om te koken door het warme weer. Hebben bedacht om een soort koude schotel te maken / eten. Bij ons is dat: ijsbergsla, rundvleessalade, zilveruitjes, komkommer, gekookt ei. Voor vriend en zoon cocktailworstjes erbij.
En we bakken er nog een krokante kip schnitzel bij waarschijnlijk. Die gooi je in de airfryer en zijn ze ook zo klaar.

Die krokante kipscnhitzel is erg lekker. Kan ik ook wel weer eens nemen.

yette

yette

16-06-2022 om 15:29 Topicstarter

ToetieToover schreef op 16-06-2022 om 10:41:

Ik heb een deal met de huiself: ik kook voor haar pasta pesto en dan kookt (bakt) zij voor mij (glutenvrije) pizza!

Vandaag dus pasta pesto, de pasta is van gele linzen en de pesto is zelfgemaakt. Huiself staat er vast met haar neus bovenop om het te leren. Moeilijk is dat niet, en vele malen lekkerder dan uit een potje. De basilicum groeit als kool kruiden. Huiself’s taak om te gaan plukken straks in die loeihete kruidentuin.

Vanmiddag een watermeloensalade met feta, rode ui, munt en zwarte bonen. Veel muntthee ook, vandaag. Het muntbos staat in een pot in de sloot geparkeerd (om nét boven water te blijven) en groeit als... kruiden .

Morgen barbecue en overmorgen dus pizza!

Iemand nog creatieve ideetjes voor op de barbecue (open grill)? Iets met groenten, iets vegetarisch? Vlees kan ik altijd wel bedenken, ik denk nu aan lamskotelet en zoete aardappel. Huiself wil worstjes en eet daarbij traditioneel een hele komkommer

Camembert insnijden (kruisje in de bovenkant, flapjes openen), vullen met wat kruiden/knoflook naar smaak, in folie wikkelen en op de bbq laten smelten ... dippen met brood als bij kaasfondue. 

Rijpe, hele banaan op de bbq leggen tot de schil zwart en de banaan  zacht is. In de korte bocht opensnijden tot in het vruchtvlees. Schepje bruine basterdsuiker en een scheutje rum erin. Uitlepelen.

Spiesjes met haloumi, courgette en paprika insmeren met olie en bakken. Serveren met pesto- of kruidendressing.

En verder natuurlijk de traditionele aardappel in folie met kruidenboter of een maïskolf. 

Macaroni met verschillende stukjes vis in een groentensaus met peentjes en peultjes uit eigen tuin.

Ik ben niet zo'n barbecuer, maar aubergine en courgette zijn altijd lekker @ToetieToover. En gegrilde ananas. 

Hier werden het vanavond toch geen sperziebonen, het is namelijk een beetje wat-tover-ik-uit-de-vriezer-week. Daar kwam een ovenschotel uit van Jamie Oliver, genaamd Piepers en paddenstoelen al forno. Met oesterzwammen, oa (truffel)aardappels ui, huttenkase, ei en een beetje geraspte kaas. Ik at er een salade bij met komkommer, radijs, tomaat en oranje paprika. Toch nog een beetje kleur op het bord vandaag! 

oudste maakte een Mexicaanse variant op de poké-bowl: rijst, gehakt met tacokruiden, tomaat en kidneybonen, maïs, tomaatjes, rode ui, avocado en tortillachips met cheddar. Ik vond het lekker. 

de bbq gaat vanavond aan.

Wij deelden gisteren vooraf een halve aubergine met gehakt en kaas, soort melanzane parmigiane maar dan op zijn Grieks. Was echt heel lekker.
Toen had man 3 spiesjes van gehakt ( 2 rund en 1 lam) op tomatensaus met wat tzaziki erbij ( en natuurlijk friet en pitabrood wat ondertussen onze neus uit komt) en ik had moussaka die ook ontzettend lekker was.
Het is maar goed dat wij de voorgerechten voortaan delen want het is veel te veel altijd. De friet eten we ook niet meer op na een week hier.

Oh en dadelijk gaan we buiten de deur ontbijten een eindje verderop in de straat. Daar heb je een Grieks ontbijt buffet voor 7,95€.dat wilden we eens gaan proberen ipv broodjes halen in de supermarkt ( brood is niet zo lekker hier vinden wij).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.