Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-06-2022 om 20:12

Pejeka1 schreef op 12-06-2022 om 19:31:

[..]

Gewoon even nieuwsgierig, maar wat is een pokébowl nou eigenlijk? Ik zie het wel eens op TV en het lijkt dan een schaaltje met wat rijst (soms) en een enorme hoeveelheid aan rauwe groente zonder dressing of bereiding. Ik vind het dan niet echt iets waar ik trek in zou hebben, maar misschien mis ik iets.

https://smaakvolnh.nl/informatie/wat-is-poke-bowl/

google is your friend

ik heb Italiaanse bollen gehaald. Belegd met olijventapenade/kipfilet/komkommer, tomatentapenade/buffelmozzarella, rookvlees/ei, zalm/avocado. 

Wij aten in een pub, de reden was omdat het een mooi terras aan het water was. Ik had moussaka wat best ok was, kreeg er friet bij

wat ik niet snap en jawel 2 mini stukjes komkommer en tomaat.                                      Man had kip in bbq saus. 

Denk dat we vandaag naar old town gaan en daar iets zoeken of toch weer het restaurant van het hotel. Ik kreeg gisteren een reactie op mijn Facebook post,waarin ik dit hotel noemde, van iemand die vorig jaar hier in de buurt zat en hier bijna  elke dag zijn gaan eten omdat het zo goed was..

Dadelijk mezelf eerst maar eens opfrissen en brood halen. Zal wat moeite kosten want we lagen er laat in..

Pejeka1 schreef op 12-06-2022 om 19:31:

[..]

Gewoon even nieuwsgierig, maar wat is een pokébowl nou eigenlijk? Ik zie het wel eens op TV en het lijkt dan een schaaltje met wat rijst (soms) en een enorme hoeveelheid aan rauwe groente zonder dressing of bereiding. Ik vind het dan niet echt iets waar ik trek in zou hebben, maar misschien mis ik iets.

De pagina waar Friezinnetje naar linkt beschrijft de pokébowl goed. Het fijne aan de pokébowl vind ik dat je het zo smaakvol (of smaakloos kunt maken als je zelf wilt. Ik vind het heerlijk, vooral bij zonnige temperaturen, als ik geen trek heb ik warm eten. Smaken verschillen, maar probeer het eens

Nog gefeliciteerd Dolfje! Friet bij de moussaka is wel wat bijzonder ja

Vanavond eten wij simpele macaroni (met paprika, ui, courgette, hamblokjes, tomaten, tomatenpuree en Italiaanse kruiden). Man is laat thuis, dus ik kook 'samen' met kleuter. Dan maak ik het maar niet te ingewikkeld

Gegrilde aubergine met rijst en wokgroenten. 

Gebakken krieltjes, kipburger uit de airfryer en gewokte courgette, champignons en ui.

yette

yette

13-06-2022 om 10:23 Topicstarter

Bami zoals van de Chinees met 'babi' pangang van gehaktballetjes en wokgroenten met djeroek poeroet, sereh en wat Hindoestaanse kerrie. 

JtM

JtM

13-06-2022 om 12:17

Wij eten vanavond risotto.

Ik maak de groentelade leeg en ga courgette, prei, paprika, tomaat en knoflook roerbakken. Daarbij pittige gehaktballetjes (ketjap, knoflook, peper, ui en sambal erdoor) met rijst.

Ik verwerk de restjes groenten vandaag tot een Thaise curry. Ik kook er rijst en eieren bij.

Vanavond pasta met een prutje, denk ik, en wat excuussla. We zijn bezig de vaatwasser te repareren en de oven en magnetron in te bouwen. 'Half uurtje', zei echtgenoot optimistisch. Nou, niet dus, en hij is toch echt de handigste man die ik ken.

En weet dat Ikea niet de enige firma is die wel eens vergeet schroeven, bouten en moeren mee te leveren.

Nasi met een braadworstje en gebakken eitje!

TanSwallow86

TanSwallow86

13-06-2022 om 15:42

Varkenshaas met kruidenboter 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.