Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier in Zwitserland ook slechter weer.... Maar het weekend word weer heel erg mooi!

Hier tomaten mozzarella salade, krieltjes, en een kalfsbraadworst.

Bon voyage, Dewi!

Ik eet vandaag iets onduidelijks uit de vriezer zonder label. Het lijkt op geplukte kip in een soort tomatensaus met groenten. Daarbij bak ik Braziliaans kaasbrood, past er altijd bij.

En verder heb ik weinig zin om te koken. Ik ga maistortilla vullen (iig bonen, paprika, tomaat) en in de oven leggen onder een laagje geraspte kaas  .

Goede reis Dewi!
Ik ben het even kwijt maar gaan jullie voorgoed naar Frankrijk?

Hier staat de pastasaus op en heb al gewandeld gesport en gedouched. En heb de toilettassen ook vast maar gevuld voor de vakantie. Alleen de scheerspullen van man moeten er dan nog in. Morgen ga ik de koffers uit de schuur halen en dan beginnen met de rest inpakken. Wil dat vrijdag voor ik ga werken af hebben dan kunnen we vrijdag na het werk de laatste dingen die in de handbagage moeten doen en dan douchen en op tijd naar bed want moeten zaterdag om een uur of 4.15 opstaan. Ze adviseren ook hier een uurtje extra de tijd te nemen om door de security te gaan.

Wij eten vandaag andijviestamppot met gedroogde tomaatjes. Verse worst van brandt en Levi's. Heb twee verschillende soorten, ik hoop dat het een beetje combineert bij de andijviestamp

Aardappels met sperziebonen en iets vlees wat ik over had van de bbq

Blokjes aardappel, groente en een restje bruine bonen. Eenpansgerecht. Ik wil voorlopig geen peper gebruiken dus kruiderijen zijn gewoon niet zo lekker zonder dat. Ik probeer kerrie dan maar zucht. Maar van die buikpijn word ik ook hondsongelukkig.

Aardappelen, groente en vlees of vis zijn kennelijk vrij van stoffen die mijn spijsvertering irriteren. Ik weet niet of vleesvervangers dat ook zijn.

Ik heb al eerder een test opgezet maar misschien deed ik het toen niet goed. Ik zal deze keer zorgvuldiger zijn. Dus vandaag alleen maar kerrie bestaand uit drie specerijen.

Preischotel uit de oven met gehakt en kaas. Krieltjes erbij.

Vanavond een kalkoenfilet met broccoli en aardappelpuree!

Ik heb nog heel veel tomaatjes liggen met sla uit de tuin maak ik daar een salade van. Wij eten daar verschillende restjes kaas en een vers gebakken kloosterbrood bij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-06-2022 om 17:16

op het werk gegeten: Rijst met groentecurry en komkommersalade

Eindelijk in ons hotel. We blijven hier voorlopig een aantal maanden en kijken dan verder. Een soort oefenpensioen dus .
Het restaurant gaat pas om half acht open. Nu dan maar even een krentenbol.

Maandag werd het Griekse salade (ipv risotto), wegens ongemotiveerdheid. Gisteren wel risotto gemaakt, met bloemkool en pangrattato. En vooraf wat taggiasche olijven en pulpo. 
Vandaag heb ik snelle pasta gemaakt met snijbonen en tomaat. 

Hier werd het vanavond een krokante kipschnitzel, zag hem net bij iemand anders ook al langskomen, met broccoli en aardappelpartjes. Groot succes onder de frutjes met name.

Fijn dat deze verhuisdag alvast achter de rug is Dewi-Sri! 

hier had ik ravioli gevuld met een soort erwtenpuree, daarbij kort aangebakken prei, doppertjes en courgette en een saus van vegan room die ik heb aangemaakt met zest en veel verse citroensap. 
Vroeger maakte ik dit met kipfilet maar bleek prima te veganizen met extra groente.

Veel succes Dewi

Gisteravond kabeljauw met rösti rondjes en groene asperges. Vandaag witte asperges met ei, ham en ovengeroosterde krieltjes

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.