Eten
Teigera
06-06-2022 om 10:43
Leuk Ellori, wij hebben toen ook gevaren over de Bosporus, erg leuk om te doen tussen alle 'gewone' Istanbuleri (heet dat zo? inwoners van Istanbul?). En je kunt je vergapen aan mooie vergezichten en landhuizen. Én er wordt lekker warme thee verkocht onderweg.
Wij eten vanavond een ovenschotel van halloumi, aardappel en tomatensaus. Dit is de bedoeling: https://www.deliciousmagazine.co.uk/recipes/crispy-potato-and-halloumi-bake/.
anijsblokje
06-06-2022 om 11:05
https://www.foodandfriends.nl/recepten/gevulde-aubergines-met-amandelen/ Dit gaat het worden hier vanavond - en daar eet ik volkoren basmatirijst of volkoren pasta bij.
GeorgieBrown
06-06-2022 om 11:21
Dat ziet er allebei heel lekker uit, Teig en Anijsblokje. Leuk recept met die ingelegde citroen en broodkruim. Ik ga dit even opslaan.
Ik denk dat ik vanavond risotto maak. Tomaten risotto.
Dolfje
06-06-2022 om 13:03
Hier wordt het geen traybake maar een soort van kipsalon, dus de iets gezondere versie van de kapsalon.
RoosOpJeHoed
06-06-2022 om 14:12
Fried rice met gewokte groente en gebakken ei.
Eigenlijk heb ik zin om, puur uit luiheid, eten bij de Chinees te bestellen. Maar geen zin in drie dagen buikpijn. En we zijn in de vijf jaar dat we hier wonen nog nooit bij een Chinees geweest dus ik weet niet eens welke ik naartoe zou moeten.
Lang verhaal kort, we koken dus maar zelf😂
Ted68
06-06-2022 om 15:01
Toch mooi weer,dus BBQ: kip gemarineerd in Ketjap, curry worsten, en foccocia en rucola salade met geroosterde paprika,en mozzarella
MissBobby
06-06-2022 om 15:40
Broodjes hamburger. Simpel maar we hebben er allemaal nu al zin in. En dat eten we op de bank met een film op.
GeorgieBrown
06-06-2022 om 16:26
Ted68 schreef op 06-06-2022 om 15:01:
Toch mooi weer,dus BBQ: kip gemarineerd in Ketjap, curry worsten, en foccocia en rucola salade met geroosterde paprika,en mozzarella
Dan ben ik heel benieuwd waar jij bent! Want hier regent het al de hele dag.
Ik ben maar gaan opruimen. En ik ben net 100 meter naar de textielbak gelopen en daarbij zeiknat geregend.
Dewi-Sri
06-06-2022 om 17:05
Mijn schema klopte toch niet. Vergeten wat overbodige boodschappen van de lijst te halen. Dan maar een beetje raar eten vandaag en (vooral) morgen. Komt vast goed. Hoop ik tenminste, want mijn pannen (op 1 koekenpan na) zijn ingepakt ![]()
Koreveen
06-06-2022 om 18:58
Dewi-Sri schreef op 05-06-2022 om 23:56:
Nog gefeliciteerd, Koor! De laatste twee weken hebben we door nare
omstandigheden vier keer gedacht: vier wat je vieren kan! Je weet nooit
wat het leven brengt...
Was de eend trouwens geslaagd?
Dank iedereen voor de felicitaties. Het was feestweekend want gisteren waren we 20 jaar samen en dat hebben we gevierd door nachtje weg in fijn hotel met heerlijk 5-gangen menu. Vanochtend was het daar gelukkig prachtig weer en hebben we nog een flinke wandeling gemaakt
Inderdaad, Dewi. Dat is ook ons motto. We zijn allebei (afzonderlijk van elkaar) de afgelopen jaren betrokken geweest bij ongelukken waarbij de uitslag anders had kunnen zijn maar wel met lange revalidatie. En we hingen al vaak de slingers op maar hebben dat zeker geïntensiveerd.
Hoop dat jij, als je straks gesetteld bent, ook weer volop het leven gaat vieren.
En dat wens ik ook alle gezellige dames hier toe
En de eend was zalig als altijd.
Net thuis aten we simpel omeletje met tomaat en kaas op brood
MijnNaamIsHaas73
06-06-2022 om 19:28
Mooie woorden KV! Ik probeer dat ook te doen (en nog meer nadat naasten veel te jong heel ernstig ziek zijn geweest).
Vandaag aten we de doorgeschoven tagliatelle met aubergine, oesterzwammen en walnoten.