Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

04-06-2022 om 09:31 Topicstarter

Vandaag krijgen we buren op bezoek voor de 'apéro' - wat altijd uitloopt op een complete maaltijd. Dit gehucht heeft het afgelopen jaar een enorme groei doorgemaakt: van 5 inwoners naar 7 en dan zijn er buiten onszelf ook nog eens 4 andere vaste kampeerders. Die moeten we natuurlijk allemaal een keer zien. Drukke boel hier 

Ik denk aan gerookte zalm, tarama, wat kazen, paté, droge worstjes, olijven, dipgroenten, stokbrood, crostini's van het oude stokbrood en misschien wat pizza-slices als ik iemand zo gek krijg om die te maken. 

Gezellig Yette!

Hier vanavond een kleine, zelfgekochte rijsttafel, een beetje als voorlopig afscheid. Dan tot en met dinsdag alleen nog maar dingen die zo de oven in kunnen, ik moet m'n pannen zo'n beetje gaan inpakken...

yette

yette

04-06-2022 om 09:52 Topicstarter

Sterkte met de laatste loodjes, Dewi-Sri! 

Linzen-ui-fuet-wortelsoep met veel peterselie, erbij pannenkoekjes van kikkererwtenmeel en mini paprika’s gevuld met hartige kwark en gepofte zadenmix.

En

Bloemkoolroosjes in kikkererwtenmeeldeegje, als het uit de oven is: feta, pistachenoten en granaatappelpitjes er overheen. In een ander ovenschaaltje zet ik iets wat aardpeer-ui-aardappelrösti moet worden. Tomatensalade erbij met oregano want die laatste groeit als kool kruiden. 

Vanavond entrecote met kruidenboter, gevulde  courgette bloemen, en een paar groene asperges

Pastasalade met tonijn, ei, mais, olijven, rode ui, tomaatjes en rucola. Dressing maak ik uit de losse pols van yoghurt, mayonaise, mosterd, peterselie en citroensap, zoiets.

TanSwallow86

TanSwallow86

04-06-2022 om 16:35

Wat snack komkommers, roma tomaten en avocado. En misschien nog wat perziken yoghurt met verse perzik erbij.

Macaroni met kaas; mijn  favoriet!

Ik maak een salade met de laatste broccoli. Met aardappel, andijvie, tomaat, eitje, ansjovis en peterselie.

Leuk Yette! En succes/sterkte, Dewi-Sri!

Wij hebben ons restje van gisteren (rijstsalade) dat we eigenlijk als lunch mee zouden nemen (picknick), voor vanavond op de planning staan. Vanmiddag broodjes bij een bakkertje gehaald. Daarnet geborreld met een spinazie/fetastengel, straks dus de rijstsalade waar we een speklapje bij bakken. 

Oh en als toetje hebben we een kruimelgebakje met rabarber en een kruimelgebakje met kersen. Eerlijk delen haha.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-06-2022 om 18:18

hier een grote kiploempia met chilisaus. Vanmiddag al wat andere hapjes gehad, dus niet zo veel trek

Gisteren frittata met courgette, mais, paprika en gerookte zalm en klein beetje geitenkaas erboven gesmolten. Mjum

Lief kookt vanaaf omdat ik jarig ben  Op mijn verzoek confit de canard (we slepen altijd een kofferbak vol blikken mee uit Frankrijk en de voorraad is bijna op  ) met pommels sarladaises, gebakken in het vet waarin de eend zit en haricots verts en een lekkere Loire wijn. Bijna klaar, ik zit te knorren 

TanSwallow86

TanSwallow86

04-06-2022 om 19:16

Gefeliciteerd Koreveen 

gefeliciteerd koreveen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.