Eten
GeorgieBrown
27-05-2022 om 12:19
ah, dat is tof, Yette!
En goede dag, Teig. Leuk dat ze zo enthousiast zijn over musea.
Vandaag ga ik denk ik een oosters soepje maken, ik heb nog wat kokosmelk over. Soort Tom Kha met groente. En geroerbakte andijvie met pepers, knof en nam pla on the side.
Ted68
27-05-2022 om 12:56
Leuk yette!
Vanavond maak ik linsen salade met gedroogde tomaat,courgette, lenteui, en peterselie, daarbij gegrilde lam koteletten.
Libertine
27-05-2022 om 13:15
morgen verlaat het oudste kuiken het nest. Zoon gaat op zichzelf wonen! We zijn nog druk met laatste dingen verbouwen, schoonmaken en inpakken dus ik heb falafel gehaald (die van Maaza vind ik het lekkerste) maar het kan zomaar dat ik zelfs daar de kracht niet voor heb.
RoosOpJeHoed
27-05-2022 om 14:11
Leuk, het Rijksmuseum Teig! Ze maken de musea steeds leuker voor kinderen. Wij waren vanmorgen weer naar het Natuurmuseum, die museumkaart heeft zichzelf al ruimschoots terugverdiend
Spannende tijd Libertine, zowel voor jou als oudste
On topic: ik maak soep van geroosterde tomaten, paprika's en ui. Ontzettend simpel om te maken maar zó lekker!
Als lunch had ik een tosti met kaas, geroosterde groente en avocado. Beste tosti ever
Voor wie nog eens een leuk tentje zoekt in Tilburg: Smeer 'm. Zit net achter CS en ze maken daar heerlijke broodjes en zalige koffie. Wel jammer dat ze alleen doordeweeks open zijn.
ToetieToover
27-05-2022 om 14:45
MissBobby schreef op 27-05-2022 om 00:04:
ossenhaas met friet en mayo. Voor de sier had ik er sla bij. Dat heb ik niet aangeraakt verder….
Excuussla, noem ik dat
ToetieToover
27-05-2022 om 14:58
Wat een leuke verhalen over de kinderen! Heel leuk om te lezen. Ik heb een huiselfje en uit-huiselfje met gebruiksaanwijzing en ik was heel blij dat ik laatst toch wel op uithuiselfje’s verjaardag mocht komen. Tevens verjaardag van huiself want tweeling. Dus toch nog dubbel feest
.
Vandaag had ik tonijnsalade gemaakt met gestoomde snijbiet en babypaksoi op/naast zadencrackers. Beetje oosters sausje gemaakt dat ik vanavond weer gebruik bij de zalmfilet met ui, sugar snaps, taugé, radijs en konjac noedels.
En ik moet nodig aardbeien ergens in verwerken, ik denk in gelatine en in salade met geitenkaas en spinazie. En ook komkommers hebben we teveel die op moeten, die staan al in het zout om straks tot zoet-zuur te verwerken.
Iets van miscommunicatie met huiself die heel goedbedoeld aardbeien en komkommers meebracht toen vriend dat net ook had gekocht. Ik heb kennelijk heel vaak geroepen dat ik aardbeien en komkommer wilde en nou heb ik ze.
De aardbeien schijnen in de aanbieding te zijn dus hebben we 4 doosjes.
🍓🍓🍓🍓
afrodite05
27-05-2022 om 18:06
Oooh ik lees weer veel leuks hier! Trouwplannen, feestjes, een nachtelijk pianoconcert... Hier vandaag weer goede bloeduitslagen, ook positief dus. Afgelopen week veel steken en krampen gehad, dus het blijft spannend, zeker omdat het nu de week is waarin het telkens mis ging... Vandaag weinig pijn gehad, iets minder bang nu.
Ik had vanavond eigenlijk ook een pokebowl willen maken, maar de avocado die man had gehaald is keihard. Ik heb hem naast een banaan gelegd (de avocado he! Ik geef man geen banaanarrest...) in de hoop dat hij morgen wel eetbaar is. Andere snelle rijp-tips zijn overigens welkom.
Vandaag dan maar shoarma met sperziebonen, couscous en feta. Oeh en Bossche bollen voor vanavond bij de thee, om te vieren dat we de eerste spannende dagen van deze doodenge week hebben overleefd.
FaithfulDuck87
27-05-2022 om 18:09
hier gebakken aardappeltjes met sperciebonen en een stuk rookworst (kwam ik tegen in de vriezer, moet ook op)
anijsblokje
27-05-2022 om 18:33
yette, klinkt geweldig het nachtelijke gepiano!
En dolfje, fijn dat de overval voor je aanstaande goed is gegaan en hij niets doorhad. Ik snap dat je jullie kinderen niet in het complot kon betrekken! Wat staat er voor volgend weekend gepland? Daarvan kan je nu wel ongeveer zeker weten dat het niet doorgaat en jij zal worden overvallen - of heb je je vrijgezellendag al gehad?
afrodite, geniet van de Bossche bollen en fijn dat het tot nu toe goed gaat, maar wat zal het lastig zijn, deze moeilijke week. Blij te horen dat je je vandaag oké voelde en je af en toe wel iets geruster voelt. Voor de avocado heb ik geen tip. Het blijft Russich roulette spannend met die dingen.
Ik eet vanavond geroosterde aardappels met een stukje zalm met mosterd en dille en een salade met lekkere sla, bosui en paprika. Saai is soms ook lekker en dit was wat ik kon maken zonder boodschappen te doen. Er zijn nog aardappels over voor een andere dag.
@Toetie: Mocht je de aardbeien echt niet op krijgen dan kan je altijd rødgrød maken, al weet ik niet of de Fin des huizes dat accepteert?
Dolfje
27-05-2022 om 18:47
Wij hebben friet gebakken, man had nog een sparerib en ik kipnuggets. Schaaltje aarbeien voor na.
Elmie
27-05-2022 om 18:47
Dolfje, ik heb het even gemist maar ga je trouwen binnenkort 👰🏼
Moosey, hoe gaat het met je en met man?
Aphrodite, wat fijn dat de bloeduitslagen goed waren! Ik duim weer voor je in deze spannende week 🤞
Wij aten traybake met aardappel, broccoli, tomaat, zalm en ontbijtspek. Gekruid met peper, zout en oregano en besprenkeld met olijfolie en citroensap.