Eten
Wobbelkont
24-05-2022 om 16:21
De aardappel, wortel en kipchipolata’s van gisteren schuiven we door naar vandaag. Er gaan ook een paar bosuitjes met de wortel mee de oven in, want de wortels waren niet heel geweldig meer.
FaithfulDuck87
24-05-2022 om 16:50
op het werk gegeten: rijst met kerriesaus met gehakt, boontjes, prei, champignons.
Elmie
24-05-2022 om 16:51
Friezinnetje schreef op 24-05-2022 om 16:50:
op het werk gegeten: rijst met kerriesaus met gehakt, boontjes, prei, champignons.
Klinkt lekker!
FaithfulDuck87
24-05-2022 om 16:53
Elmie schreef op 24-05-2022 om 16:51:
[..]
Klinkt lekker!
was het ook en lekker makkelijk, want hoef nu niet te koken
Elmie
24-05-2022 om 18:33
Ik hoop trouwens niet dat ik iemand voor het hoofd stoot met mijn post of dat het ongepast is. Ik liet me even gaan ☺️
TanSwallow86
24-05-2022 om 18:36
HarleyQuin schreef op 24-05-2022 om 15:52:
Er staat stoofpotje met aardappelpuree op het menu, maar eerlijk gezegd ben ik doodmoe.
Dit verhuisd naar morgen. Heb een kaas tosti gemaakt
anijsblokje
24-05-2022 om 18:49
ToetieToover schreef op 24-05-2022 om 16:05:[...]
Ook wacht ik nog -met iets mindere mate van spanning- op bericht over de allerlekkerste balsamico.
Zullen we alvast een voorzetje geven, door te delen wat de lekkerste balsamico is die je nu in huis hebt?
Voor mij is dat deze: https://gippslandcheese.com.au/shop/vinegars-oils/dolce-vita-500ml-balsamic-vinegar-igp/ en die gebruik ik dus niet elke dag, maar wel regelmatig.
Ik eet deze dagen dingen die ik al heb gepost, maar ik at gisteren aspergesoep en dat had ik nog niet gedeeld dus nu wel!
Verder at ik een keer (en vanavond ook) gemarineerde tofu en jullie waren ooit allemaal verbaasd dat ik de tofu eerst bak en daarna ga marineren, dus ik heb dat voorbakken deze keer niet gedaan maar ga dat toch wel weer doen, want nu vond ik de tofu de eerste keer veel te zompig en pas de tweede keer weer echt lekker!
En offtopic: Knuffels voor afrodite en Moosey.
(maar ook fijn dat jullie de ruimte voelen om hier zo nu en dan wat te schrijven over andere dingen dan eten)
Tuinfluiter
24-05-2022 om 23:18
Vandaag kippenpootjes uit de braadzak, bloemkool en gebakken krieltjes.
Dewi-Sri
24-05-2022 om 23:58
Vandaag had ik geen idee wat we zouden moeten eten, maar we werden onverwacht uitgenodigd door vrienden voor een etentje bij een erg leuk restaurant bij ons in de buurt. Dat was een hele leuke verrassing, zeker na een dag sjouwen met verhuisdozen. Heerlijk gegeten, al bleef ik steken bij 1,5 voorgerecht. Verhuisstress denk ik.
Morgen doe ik waarschijnlijk iets met knoflookgarnalen, maar ik weet nog niet wat. Het moet wel iets lichts zijn. Iemand inspiratie?
afrodite05
25-05-2022 om 06:44
Dewi-Sri schreef op 24-05-2022 om 23:58:
(..)
Morgen doe ik waarschijnlijk iets met knoflookgarnalen, maar ik weet nog niet wat. Het moet wel iets lichts zijn. Iemand inspiratie?
Bij knoflookgarnalen kan een simpel (vers) stokbroodje of een pasta prima, maar dat vind je waarschijnlijk niet licht. Misschien in een soepje met kokosmelk, soort tom ka kai? Geen idee of je dat licht noemt, maar soep kan je zo heftig/gevuld maken als je zelf wil.
afrodite05
25-05-2022 om 06:48
Ik heb vandaag een lange, volledige werkdag, zit er erg tegenaan te hikken, om verschillende redenen. Voor vanavond dus een simpele hap die zelfs man kan maken als ik kapot ben. Ik heb Cambodjaanse wokgroente en (een pakje) gele curry, daarbij gaan kip en rijst. Tenminste, ik hoop dat er nog kipfilet in de diepvries ligt...
Dewi-Sri
25-05-2022 om 06:50
afrodite05 schreef op 25-05-2022 om 06:44:
[..]
Bij knoflookgarnalen kan een simpel (vers) stokbroodje of een pasta prima, maar dat vind je waarschijnlijk niet licht. Misschien in een soepje met kokosmelk, soort tom ka kai? Geen idee of je dat licht noemt, maar soep kan je zo heftig/gevuld maken als je zelf wil.
Op zich vind ik dit een heel goed idee, en dat ga ik voor mezelf beslist een keer maken! Maar helaas vindt echtgenoot soep geen maaltijd, meer iets voor tussendoor. Ik denk dat ik ze maar gewoon ga grillen, met rijstnoedels en veel groenten.
Dolfje
25-05-2022 om 07:26
Ik maak straks voor ik ga werken vast een paella-achtig gerecht. Ben pas om 18:00 thuis eh we gaan vanavond naar het theater naar een cabaretier. En dan hebben we al lekker weekend 
yette
25-05-2022 om 08:10
Wat leuk Dolf!
Hier vanavond deel 2 van het 4-persoons-voordeelmenu van de Chinees. De koe lu yuk en loempiaatjes zijn al op, we hebben vandaag 'alleen' nog nasi, bami, babi pangang, foe yong hai, kip in zwarte bonen en kroepoek. Morgen eten we ergens in Frankrijk. Geen fastfood. We willen een relaxte, lange stop houden en daarna de nacht doorrijden.
Teigera
25-05-2022 om 08:57
Vanavond moet ik werken. Ik neem een bakje uit de vriezer mee, met iets van gnocchi denk ik. Lief maakt voor hem en de frutjes nasi. En na mijn late dienst begint ook mijn lange weekend, fijn!