Eten
Tuinfluiter
20-05-2022 om 08:08
Ik ga vandaag een brood gevuld met een gehakt groenten mengsel bakken.
Libertine
20-05-2022 om 08:34
Vanavond geplette krieltjes met chili flakes uit de oven, haricots en een beyond burger. Soort avg maar dan net ff anders 
Elmie
20-05-2022 om 08:45
Ik maak pizza. Ik zou er 1 maken omdat man niet thuis at maar die is er toch dus het worden er twee 😁
ToetieToover
20-05-2022 om 08:46
Ik ga mezelf herhalen, omdat ik geen zin had om iets nieuws te bedenken de combinatie vorige keer zo lekker vond: grote witte bonen met walnoten en gorgonzola en een honing-mosterddressing met walnotenolie en witte wijnazijn. Deze keer met ovengeroosterde courgette en tomaten (in plakjes) erbij.
Vanavond pizza voor het eerst sinds lange tijd. Ik weet nu al dat ik teleurgesteld ga worden met zo’n kant-en-klare glutenvrije pizzabodem maar ik ga het tóch doen. Traditioneel belegd met tomatensaus, salami (eet ik ook bijna nooit) en kaas
. Beetje salade erbij van rucola en de rest van de gegrilde groenten.
Waar hoort de salami op jullie pizza: op of onder de kaas?
afrodite05
20-05-2022 om 08:51
Libertine schreef op 20-05-2022 om 08:34:
Vanavond geplette krieltjes met chili flakes uit de oven, haricots en een beyond burger. Soort avg maar dan net ff anders
Klinkt goed! Ben benieuwd hoe je de krieltjes maakt (eerst voorkoken ofzo?)
Hier een semi-spannende dag. Vanochtend bloed geprikt, hopelijk zijn de bloedwaardes goed maar eerlijk gezegd verwacht ik hier (nog) geen problemen. Die kwamen elke keer pas een week later. Vanavond toch maar iets makkelijks eten, ook omdat er anders vandaag boodschappen gedaan moeten worden en daar is geen tijd voor. In de diepvries heb ik nog nasiboemboe liggen volgens familierecept, daar hoeft alleen nog rijst bij. We kleden het verder aan met saté, gebakken ei met ketjap en augurkjes, atjar en seroendeng, misschien wat gefrituurde uitjes. Oh en komkommer, want die moet op.
afrodite05
20-05-2022 om 08:53
ToetieToover schreef op 20-05-2022 om 08:46:
(...)
Kaas moet wat mij betreft als laatste
Elmie
20-05-2022 om 08:58
afrodite05 schreef op 20-05-2022 om 08:51:
[..]
Hier een semi-spannende dag. Vanochtend bloed geprikt, hopelijk zijn de bloedwaardes goed maar eerlijk gezegd verwacht ik hier (nog) geen problemen. Die kwamen elke keer pas een week later. Vanavond toch maar iets makkelijks eten, ook omdat er anders vandaag boodschappen gedaan moeten worden en daar is geen tijd voor. In de diepvries heb ik nog nasiboemboe liggen volgens familierecept, daar hoeft alleen nog rijst bij. We kleden het verder aan met saté, gebakken ei met ketjap en augurkjes, atjar en seroendeng, misschien wat gefrituurde uitjes. Oh en komkommer, want die moet op.
Oeh spannend 🤞
Libertine
20-05-2022 om 08:59
afrodite05 schreef op 20-05-2022 om 08:51:
[..]
Klopt! Heel makkelijk, heel lekker. Ik maak ze zo: https://www.culy.nl/recepten/culy-homemade-crispy-geplette-aardappeltjes-uit-de-oven/
Ik duim voor goede bloedwaarden!
Teigera
20-05-2022 om 09:02
@Toetietoover: kaas als laatste! Salami als eerste, na de tomatensaus.
Lief en de frutjes eten vanavond chili sin carne. Ik neem een bakje nasi mee uit de vriezer naar mijn late dienst.
Tuinfluiter
20-05-2022 om 09:13
ToetieToover schreef op 20-05-2022 om 08:46:
Ik ga mezelf herhalen, omdat ik
geen zin had om iets nieuws te bedenkende combinatie vorige keer zo lekker vond: grote witte bonen met walnoten en gorgonzola en een honing-mosterddressing met walnotenolie en witte wijnazijn. Deze keer met ovengeroosterde courgette en tomaten (in plakjes) erbij.
Vanavond pizza voor het eerst sinds lange tijd. Ik weet nu al dat ik teleurgesteld ga worden met zo’n kant-en-klare glutenvrije pizzabodem maar ik ga het tóch doen. Traditioneel belegd met tomatensaus, salami (eet ik ook bijna nooit) en kaas. Beetje salade erbij van rucola en de rest van de gegrilde groenten.
Hangt van de soort kaas af mozzarella (zachte kaas) er onder, geraspte kaas erover heen.
FaithfulDuck87
20-05-2022 om 10:29
ik eet ravioli met ricotta en citroen en daarbij een salade van veldsla, tomaatjes en??
Elmie
20-05-2022 om 10:37
Friezinnetje schreef op 20-05-2022 om 10:29:
ik eet ravioli met ricotta en citroen en daarbij een salade van veldsla, tomaatjes en??
Mango en gerookte kip. Heel lekker 😋
FaithfulDuck87
20-05-2022 om 10:40
Elmie schreef op 20-05-2022 om 10:37:
[..]
Mango en gerookte kip. Heel lekker 😋
ik kijk even wat ik nogi n de koelkast heb. Maar door een cateringopdracht, staat die behoorlijk vol.
RoosOpJeHoed
20-05-2022 om 11:33
@toetietoover: eerst salami, dan kaas. Wat ik zelf meestal doe: tomatensaus, geraspte mozzarella, beleggen met whatever en dan nog wat andere kaas, bijv Goudse. Want ja, kaas. Voor mijn cholesterolgehalte eet ik niet te vaak pizza
Hier staat broccolisoep op het menu. Volkoren broodje erbij en, omdat het weekend is, een kaastwister.
Dolfje
20-05-2022 om 12:21
afrodite05 schreef op 20-05-2022 om 08:53:
[..]
Kaas moet wat mij betreft als laatste
![]()
Wat mij betreft ook!