Eten
Elmie
12-05-2022 om 08:56
Op verzoek van zoontje eten we groentesoep met stokbrood 😀 Man is er niet met eten dus lekker makkelijk. Ik maak hem vegetarisch want gisteren hadden we veel vlees dus nu even een vleesloze dag.
Dolfje
12-05-2022 om 09:05
Lekker Elmie, ik ben dol op soep met stokbrood. Man vindt dat geen avondeten of zo.
RoosOpJeHoed
12-05-2022 om 09:19
Laatst bij TooGoodToGo een witbrood, daar maken we vanavond tosti's van: ham/kaas, kip/rode pesto/spinazie en mozzarella/groene pesto/spinazie. Simpele salade erbij met sla, tomaat en komkommer.
Elmie
12-05-2022 om 09:48
Klinkt lekker Roos!
Als je de soep rijk vult, kan het prima als avondeten. Vind ik ook. En zoontje smult ervan 😋
Ellori
12-05-2022 om 09:50
Ik ben dol op soep, het liefst met wat witbrood met boter erbij, jammie! Het voordeel is dat het altijd teveel is en er dus zeker 2 of 3 dagen van gegeten kan worden. Meestal stop ik het restant in de vriezer.
Vanavond ga ik makkelijk voor een pizza. Ik vind alleen voor mezelf koken maar stom en alleen eten maar saai...
Teigera
12-05-2022 om 11:07
Gisteravond liep werk vreselijk uit dus ik was nét voor bedtijd van de frutjes pas thuis. Gelukkig stond er een bordje klaar in de magnetron: pommes duchesse, kipschnitzel en bloemkool. Vanavond wordt het denk ik bobotie.
Elmie
12-05-2022 om 12:33
Ik ben ook zo blij dat ik weer een oven heb. Dan kan je veel meer variëren!
Was jouw oven er nou al Dolfje?
ToetieToover
12-05-2022 om 12:56
Vandaag:
Miso-soep met verschillende paddestoelen en diverse tuinkruiden, erbij ovengebakken brood met ei-ui-kaas.
Pffft veel te warm voor de oven! En spicy soep
.
Avondeten wordt echt wel een salade. Watermeloen met rode ui, munt, feta en zwarte bonen. Met een restje krokante kip. Die is (gisteren al) gemaakt van geplette kipfilet met branflakes. Voor de retro feel met een partje citroen en een takje peterselie.
ToetieToover
12-05-2022 om 15:22
Ellori schreef op 12-05-2022 om 09:50:
Ik ben dol op soep, het liefst met wat witbrood met boter erbij, jammie! Het voordeel is dat het altijd teveel is en er dus zeker 2 of 3 dagen van gegeten kan worden. Meestal stop ik het restant in de vriezer.
Vanavond ga ik makkelijk voor een pizza. Ik vind alleen voor mezelf koken maar stom en alleen eten maar saai...
Wat grappig, ik vind voor mezelf koken juist lekker makkelijk en dan weet ik meestal niet wat ik moet kiezen omdat ik dan allemaal wilde ideeën krijg. Ik kan ook echt genieten van het eten zelf. Gezelschap leidt alleen maar af
.
Ellori
12-05-2022 om 15:28
ToetieToover schreef op 12-05-2022 om 15:22:
[..]
Wat grappig, ik vind voor mezelf koken juist lekker makkelijk en dan weet ik meestal niet wat ik moet kiezen omdat ik dan allemaal wilde ideeën krijg. Ik kan ook echt genieten van het eten zelf. Gezelschap leidt alleen maar af
.
Hahaha. Ik kan ook zeker genieten van alleen eten hoor zo af en toe. Dan kan ik tenminste dingen eten die mijn partner echt niet wil eten.
Wat niet mee helpt is dat ik al sinds zaterdag hondsberoerd ben door een verkoudheid en icm mijn copd betekent dat heeeeel veel hoesten en ik dus al sinds zaterdag niemand meer gezien heb. Morgen komt de puber gelukkig een weekendje hier heen en is het allemaal al wat minder erg
.
Elmie
12-05-2022 om 15:35
Ellori schreef op 12-05-2022 om 15:28:
[..]
Hahaha. Ik kan ook zeker genieten van alleen eten hoor zo af en toe. Dan kan ik tenminste dingen eten die mijn partner echt niet wil eten.
Wat niet mee helpt is dat ik al sinds zaterdag hondsberoerd ben door een verkoudheid en icm mijn copd betekent dat heeeeel veel hoesten en ik dus al sinds zaterdag niemand meer gezien heb. Morgen komt de puber gelukkig een weekendje hier heen en is het allemaal al wat minder erg.
Beterschap🤧