Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

JtM

JtM

07-05-2022 om 10:14

We zouden eigenlijk gaan BBQ-en maar vriend is ziek. Dus nog maar even bedenken wat zoon en ik dan gaan eten.

Ik ga voor voor je duimen Aphrodite!
Beterschap voor man Jtm.
Wij eten macaroni. Doorgeschoven van gisteren toen we chinees hebben gehaald.

yette

yette

07-05-2022 om 14:49 Topicstarter

Gepofte aardappelen met kruidenboter, een gepaneerd gehaktding en salade van rucola en bietjes. 

Gisteren falafelballetjes gegeten, maar er zit niet veel smaak aan. Ik heb ook nog vegagehaktballetjes, die moeten nog getest worden. Hopelijk lossen die niet op als je ze meebakt in de pan.

Vandaag mix van aardappelen, rijst, paprika, ui, prei, tomaat, boontjes, champignons. Met wat kruiden. Zou leuk zijn als het tuincentrum ook verse groenten verkocht maar vermoedelijk alleen maar kweekplantjes en geen kant en klare oogst. Dus moet ik morgen naar twee winkels. Of restjes eten.

Vandaag gezellig broer en schoonzus te gast
Vooraf asperges met ham en eiersalade
Hoofdgerecht lamsstoofpotje met een salade en rijst
Toe aardbeien 
Heb ook nog cake gebakken

JtM

JtM

07-05-2022 om 15:53

Het word pizza we gaan de bodem zelf beleggen. Zoon met voornamelijk (tomatensaus) geraspte kaas en een klein beetje salami, ik met (tomatensaus) kipshoarma, rode ui, mozzarella en geraspte kaas. Lekker!

Wij hebben vanavond een feestje voor echtgenoot's verjaardag, dus ik hou het heel simpel. Voor hem een rest boerenkool met worst (waar hij dol op is) en voor mij noedelsoep.
Morgen weer asperges op z'n oosters, groene en witte door elkaar, met grote garnalen en restjes uit de ijskast (boontjes, peultjes, dat werk), ook weer met noedels. Of misschien gewoon met rijst, als hij daar meer zin in heeft.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-05-2022 om 18:02

rijst met groene curry

vandaag weer de ramen van gisteren gegeten. Gister was die iets te pittig dus vandaag nog iets aan water en bouillon blokje erbij gedaan. Vandaag was het nog lekkerder dan gisteren

Aphrodite: veel geluk,ik duim! Ik eet niets: niks is lekker omdat ik erg verkouden ben....Man haaltmet zoon doner, en de rest is niet thuis...

De raapstelen werden 'saai' met boekweitkorrels bij wijze van risotto. (kreeg dat als tip van een collega, dus uitgeprobeerd) Parmezaan erbij - was lekker. 

Vanavond at ik gevulde portobello's. Gevuld met prei, gedroogde tomaat en blauwe kaas bovenop. Volkoren fussili erbij. 

Ik zag bij mijn AH dat ze lekker bezig zijn geweest alle volkoren pasta eruit te gooien. Alleen de chique pasta's blijven in volkoren variant verkrijgbaar. (spelt oa) Jammer vind ik dat. Maar eerlijkheidshalve haal ik mijn volkoren pasta ook niet bij AH, eerder bij Jumbo of Dirk. Tot zover mijn promopraatje.

Wij gaan denk ik friet bakken vanavond.

Alle vis moet ineens op vandaag. Oeps. Daarom:

Gerookte zalm met zeewier, avocado, komkommer, zadencrackers, mosterd-honing-dilledressing.

En

Zeebaars (op de huid) met aardappelpuree (pancetta, roomboter, schapenmelk) en postelein. Met zelfgemaakte piccalilly.

Eigenlijk wilde ik bruine bonen met pancetta, uitjes en piccalilly. Maar dat vond ik niet zo bij de vis passen. Dus die bonen weken nog een nachtje langer, met wat bakingsoda erin want het weekwater ging al schuimen met dit warme weer. 

Hier vandaag ook vis op het menu pieterman filet met kruidenrijst, snijboontjes en tomaten komkommer salade.

yette

yette

08-05-2022 om 13:04 Topicstarter

Waarschijnlijk spaghetti bolognese, als we op tijd thuis zijn van een bezoekje aan mijn moeder. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.