Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten deze pastasalade https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194191/pastasalade-met-aubergine-en-rauwe-ham Wel met wat tomaatjes erbij. En olijven, want die staan nog in de koelkast te wachten om opgegeten te worden.

Heb veel gewerkt deze week, dus ook veel op mijn werk gegeten.
Maar vanavond bezoek: voorgerecht ravioli (zelfgemaakt) met paddestoelen vullingin witte wijn schaum. Hoofdgerecht: witte asperges,met varkenshaas in oregano sinaasappelsaus. Toetje aardbeien mascarpone creme....

Vandaag een asperge dag
Vooraf geroerbakte groene met black tiger garnalen, maak ik een beetje oosters
Hoofdgerecht  gestoomde witte met zalm en pasta met dille witte wijn roomsaus 
Toe aardbeien 
Ik hoop dat het weer mooi genoeg is om in de tuin te eten, in ieder geval het voorgerecht.

Ik heb vanmiddag heel braaf koolhydraatarm gegeten: een omeletwrap met spinazie, kipfilet, huttenkase en wat tomaatjes. Daarnet minder braaf een magnum gegeten (wel een mini, als dat helpt!). Begin duidelijk weer last te krijgen van mijn hormonen, volgende week weer een terugplaatsing, in de hoop dat dit niet miskraam #5 wordt.

Vanavond maak ik een salade met vanalles en nog wat: quinoa, spinazie, geitenkaas, erwtjes, tomaat, munt, gegrilde aubergine en kappertjes. Is meteen vega, dus dan heb ik dat ook maar meteen weer afgevinkt. Voor toe heb ik bitterkoekjespudding gemaakt, naar het recept van schoonmoeder. Wordt man altijd blij van.

Vriend steekt straks de bbq aan. Spontaan plan, vanmiddag nog wat vlees gehaald bij de slager: gekruide biefstuk, varkenshaasspiezen en kipdijspiezen. Erbij wat brood, aioli, tomaat, komkommer en aardbeien toe.

yette

yette

06-05-2022 om 18:47 Topicstarter

Diepvriespizza's. Voor mij is er een steenoven-salami-diavoli-pizza van de Jumbo. Geen idee of het was is, maar tegen de tijd dat ik bij de 5e oven-lading aan de beurt ben, zal ik vast flink trek hebben 

Jeetjemina schreef op 06-05-2022 om 16:23:

Vriend steekt straks de bbq aan. Spontaan plan, vanmiddag nog wat vlees gehaald bij de slager: gekruide biefstuk, varkenshaasspiezen en kipdijspiezen. Erbij wat brood, aioli, tomaat, komkommer en aardbeien toe.

Lekker. Je bent niet de enige want ik rook het net op de fiets naar huis overal.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-05-2022 om 18:52

verse pizza met pulled chicken. 

TanSwallow86

TanSwallow86

06-05-2022 om 19:07

yette schreef op 06-05-2022 om 18:47:

Diepvriespizza's. Voor mij is er een steenoven-salami-diavoli-pizza van de Jumbo. Geen idee of het was is, maar tegen de tijd dat ik bij de 5e oven-lading aan de beurt ben, zal ik vast flink trek hebben

Die diavolo vind ik wel lekker, is een beetje pittig. Je hebt ze ook van Ristorante 

selderijstamppot met spekjes en bosui 

zelfgemaakt ravioli klinkt lekker Ted! Zijn ze goed gelukt?

Wij hadden Beyond burgers met witlof salade en frietjes. Man en kinderen houden van friet vrijdag

Hier ook allemaal barbecue-luchten maar wij moesten het doen met:

Salade van aardbeien, wilde spinazie, feta, balsamico-olijfolie-knoflook met komkommer, avocado en crunchy edamame. 

En

Mexicaans gekruide zwarte bonen met mais, ui, paprika, zoete aardappel, tomatensaus, kaas, tortilla chips, hartige hangop (bieslook-zout-knoflook-komkommer).

En toetje vanille-roompudding met rabarber/aardbeiencompote. 

Wij eten vandaag een hamburger met gebakken aardappeltjes en een salade met komkommer, tomaat en feta oa.

Tijdens het bijlezen kwam ik een salade met linzen, tomaatjes en bosbessen tegen, die ga ik vanavond maken. Heb hem ooit eerder gemaakt, toen vond ik hem lekker. Even kijken hoeveel het is, misschien bak ik er nog een stokbroodje kruidenboter bij en evt voor man een worstje. Toe druiven en/of aardbeien, afhankelijk van wat we vandaag overdag al eten aan fruit. 

Afro, spannende week weer voor je

Teig, veel plezier

Gisteren aten we bio varkensworstjes gehaald bij de boer om de hoek. Heerlijk met spinaziestamppot met mosterd en nootmuskaat gegeten

Nu eerst sporten en dan naar een bierfestival. Vanavond daar een vette bek haken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.