Eten
Libertine
02-05-2022 om 19:35
Ik was de hele week met man en pubers in Parijs. Eten is denk ik onze lievelings activiteit daar en dan vooral in Bouillons. Soort Franse “gaarkeuken” met eten van goeie kwaliteit en heel betaalbaar. Enorm populair in Parijs, sommige zitten ook op een hele mooie locatie. Je staat vrijwel altijd in de rij om binnen te komen. Met 5 man 3 gangen inclusief drankjes voor gemiddeld 110 euro is toch spotgoedkoop! Zouden we in Nederland ook moeten hebben. Heerlijk was het!
Dolfje
02-05-2022 om 19:57
Hm als het goed is komt mijn moeder donderdag eten en nu ben ik inspiratieloos. Gelukkig heb ik nog even.
Elmie
02-05-2022 om 20:25
Dolfje schreef op 02-05-2022 om 19:57:
Hm als het goed is komt mijn moeder donderdag eten en nu ben ik inspiratieloos. Gelukkig heb ik nog even.
Weet je wel welke kant je ongeveer op wil? Ovenschotel, pastasalade, rijst, kip en groenten, traybake, maaltijdsoep, zelfgemaakte/belegde pizza?
ToetieToover
02-05-2022 om 21:01
Linzenspaghetti met lamsgehaktballetjes in kruidige tomatensaus. Gegrilde aubergine erbij met feta.
Ik had een hele zak kerstomaten voor €1 omdat ze op moesten, ik heb ze gepoft in de oven en daarna bedacht wat ik ermee wilde. Saus dus.
en
Linzenspaghetti met pesto en vooraf kropsla met vinaigrette, pancetta, gekookt ei, ui.
MijnNaamIsHaas73
02-05-2022 om 21:32
Ah die borrelhapjes klinken herkenbaar tuinfluiter
Jouw etentje klinkt fantastisch Teigera en de iftar ook, bijzonder!
Parijs klinkt ook goed Libertine, en inderdaad niet duur! Jullie eten veganistisch toch? Is dat goed te doen daar?
Succes met plannen Dolfje, misschien helpt het om een thema/land te kiezen?
Wij aten vandaag maar eens niet in het hotel, ik was na twee dagen het eten en de setting wel even beu. Ook omdat we in het zelfde restaurant ontbijten (wat overigens erg lekker en uitgebreid is, met vers fruit, heerlijke tomaten, smaakvolle avocado). Vandaag dus aan de haven gegeten, vooraf had ik tonijn tartaar, werd geserveerd met avocado, en als hoofdgerecht spaghetti allio olio (of zoiets maar dan in het Spaans) met gamba's. Was erg lekker.
Libertine
02-05-2022 om 21:54
Goed onthouden mijnnaamishaas! veganistisch is echt nauwelijks te doen daar. Frankrijk loopt in Europa hopeloos achter. Gelukkig zijn we niet dogmatisch, en doen we daar wat kan. Wel zuivel (kaas) en hier en daar een schelpdier. Is ook goed. Volgende keer weer Berlijn, das een vegan walhalla 
ontbijt in jouw hotel klinkt heerlijk!
Dolfje
02-05-2022 om 22:11
Elmie schreef op 02-05-2022 om 20:25:
[..]
Weet je wel welke kant je ongeveer op wil? Ovenschotel, pastasalade, rijst, kip en groenten, traybake, maaltijdsoep, zelfgemaakte/belegde pizza?
Nou ik heb nog steeds geen oven.
Ik zat te denken aan iets met noedels, boontjes en gehakt of zo.
Ellori
02-05-2022 om 22:24
Dolfje schreef op 02-05-2022 om 22:11:
[..]
Nou ik heb nog steeds geen oven.
Ik zat te denken aan iets met noedels, boontjes en gehakt of zo.
https://recepten.lidl.nl/recept/noodlesoep-met-sperziebonen-paksoi-en-aziatische-karbonades komt aardig in de buurt
dit staat later deze week bij ons op de planning dus ben heeeel benieuwd
Teigera
03-05-2022 om 08:36
Vanavond ga ik uit eten (verzet etentje van vorige week). Kon online geen menukaart vinden dus geen idee wat daar te kiezen valt
. Lief en de frutjes eten nasi met kipsaté.
JtM
03-05-2022 om 08:54
Gisteren eindelijk de nasi gegeten

Vandaag staat er andijviestamppot met verse worst op het menu. Mijn lievelingseten, nu al zin in!
yette
03-05-2022 om 08:56
Ik haal een kliek van de Chinees uit de vriezer: kip met cashewnoten, babi pangang, for yong hai, nasi en bami.
Wobbelkont
03-05-2022 om 09:07
Ik maak vandaag groentesoep, met gehaktballetjes, champignons, veel soepgroenten en vermicelli. Eet daar een focaccia spek/ui bij. Zo veel zin in 
RoosOpJeHoed
03-05-2022 om 10:03
Wij eten een spinazie-kaas rondo. Ben zeer benieuwd, want tot op heden heb ik nog geen lekkere vleesvervangers gevonden. Maar ik ga af op de enthousiaste aanbevelingen van mijn omgeving (en hier
). Erbij broccoli en gebakken aardappels.
Ellori
03-05-2022 om 10:24
ik denk dat wij vandaag maar iets uit de vriezer trekken want wij zitten hier beide in de lappenmand inmiddels en voelen ons na beiden een slechte nacht goed beroerd. Dus als er al iets gegeten wordt is het denk ik pasta, heel veel meer hebben we niet in huis wat makkelijk klaar te maken is
Regendrup.
03-05-2022 om 10:25
RoosOpJeHoed schreef op 03-05-2022 om 10:03:
Wij eten een spinazie-kaas rondo. Ben zeer benieuwd, want tot op heden heb ik nog geen lekkere vleesvervangers gevonden. Maar ik ga af op de enthousiaste aanbevelingen van mijn omgeving (en hier
). Erbij broccoli en gebakken aardappels.
Die vind ik zelf erg lekker! Smakelijk alvast