Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

TanSwallow86

TanSwallow86

29-04-2022 om 21:20

Ik heb een Turkse schotel besteld, met 4 soorten vlees, bakje gebakken aardappelen, salade, turks brood en rijst. 
Doe ik gerust een paar dagen over. Net wel de aardappels en een turks broodje gegeten. Pide, geen pita brood

Morgen doe ik de rijst met sis kebab, er is nog Adana kebab, lam shoarma, kipshoarma. 
De rest bekijk ik van de week wel

Wij gaan een nachtje weg met z'n tweetjes en hebben ook een restaurantreservering voor vanavond staan. De frutjes gaan samen logeren bij neefje en nichtje dus die hebben ook al dagen voorpret!

JtM

JtM

30-04-2022 om 08:41

Klinkt goed HarleyQ.

Veel plezier samen Teigera, geniet ervan!

Wij hebben gisteren Taco's gegeten ipv nasi. Die eten we vanavond. 

vriendief is goed verkouden dus ik ga zo maar lekker kippensoep te maken, eigenlijk zelf ook wel zin in. Lekker vers brood van de bakker erbij en volgens mij moet het dan goed komen.

Veel plezier Tegeira....

We eten de mosselen vanavond. Onze Buuf kwam met zelfgemaakte vietnamese Loempiaatjes..... Genoeg voor ons 7. Maar aangezien er maar 1 kind thuis was, werd dat ons avondeten.

Veel plezier Teig!

Wij hebben gisteren gefietst en wat had ik het koud. Zijn inderdaad pizza gaan eten. Italianen draaien zich om in het graf want man had pizza sate en ik met ham, kaas spek en shoarma   
Vanavond gereserveerd in het Indiase restaurant hier.
Gaan zo weer fietsen en het is nu wat zonniger dan gisteren, hopelijk blijft dat zo.

Veel plezier Teig!
Wij gaan uit eten met de broer en zus van man. Ik heb de menukaart bekeken en ik twijfel nog tussen de diamanthaas en de ravioli van biet met gorgonzolasaus.

vandaag:

“Bowl” met restje gegrilde kipfilet, restje pindasaus, restje paarse wortelsalade (zelf gefermenteerd), rauw uitje, avocado met limoen en zout, gestoomde spinazie met karnemelk en knoflook. Met vers geperst sinaasappel/grapefruitsap.

Vanavond mijn favoriete linzensalade:

img_088753_890x594_JPG.jpg

Ik vond namelijke hele mooie, dikke blauwe bessen in de supermarkt. Ik wil vanavond een haverkoek maken met de bessen die over zijn. Dat wordt het toetje. Of het ontbijt, want die koek wordt lekkerder als hij langer staat. En dat “laten staan” is nou nét een probleem met een koekiemonster als vriend.

Volgens dit recept:
https://www.carolabaktzoethoudertjes.nl/post/havermoutkoek-met-appel-van-anouk-van-heel-holland-bakt

Maar dan dus zonder appel, met blauwe bessen en glutenvrije ingrediënten.

Ik ga straks met mijn zoon een patatje eten in de stad. 
Vanavond een bruin Bolletje met oude kaas. 

Vandaag zes studenten te gast
Wij beginnen met borrelhapjes uit onze studententijd
Vooraf romige asperges met gerookte zalm en eiersalade
Als hoofdgerecht eendenborst in port jus met bietjessalade en een zelf gebakken broodrol met paddestoelentapenade
Als toetje aardbeien met ijs

Ben al druk bezig met de voorbereidingen 

Volkoren pitabroodjes met falafel, knoflooksaus en een coleslaw van rode kool. Op de pitabroodjes na is alles zelfgemaakt, uiteraard. Misschien nog ijsbergsla erbij, al denk ik dat de coleslaw genoeg is.

Donderdag maakte ik een pasta ovenschotel met spinazie. Gisteren was ik latig thuis en at ik een broodje. Net heb ik een grote pan Minestrone gemaakt, en dat eet ik met brood. 

Tuinfluiter schreef op 30-04-2022 om 11:56:

Vandaag zes studenten te gast
Wij beginnen met borrelhapjes uit onze studententijd
Vooraf romige asperges met gerookte zalm en eiersalade
Als hoofdgerecht eendenborst in port jus met bietjessalade en een zelf gebakken broodrol met paddestoelentapenade
Als toetje aardbeien met ijs

Ben al druk bezig met de voorbereidingen

Dat wordt vast smullen 😋

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-04-2022 om 16:09

schnitzel met gebakken aardappeltjes en wortelen

klinkt als een heerlijk menu tuinfluiter! Ben wel benieuwd wat die borrelhapjes dan inhouden 
Wij lunchten vanmiddag op een Spaans eiland bij een tentje aan zee waar ze alleen een Spaanse kaart hadden dus met beperkte kennis op de gok wat tapas en een salade besteld om te delen. De calamares en mosselen waren verrukkelijk. De rest was prima. Vanavond eten we in het hotel, was eigenlijk niet mijn voorkeur om half pension te boeken maar dat kon niet anders. Dus nu maar hopen dat het lekker is. Het is in buffet vorm maar wel wisselende gerechten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.