Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Kipmedaillions met Hollandaise en broccoli met gebakken champignons 

Schouderkarbonade met gebakken tomaat met ui en parmezaanse kaas en gebakken aardappelpartjes.

Elmie schreef op 26-04-2022 om 17:18:

Ja Georgie, het is hier denk ik een graad of 18 in huis en dat vind ik koud. Donderdag krijgen we de accu pas. Gelukkig wel iets van zon anders was het nog kouder.

Ja, dat is een lastige. Het is niet heel warm, maar ik vind dat dan toch te warm om de verwarming aan te doen. Dus voor mij wordt dat dan een dikkere trui en 's avonds een dekentje. Maar als de zon hier op de ramen staat warmt het wel snel op, gelukkig. 

redbulletje schreef op 26-04-2022 om 20:06:

Kipmedaillions met Hollandaise en broccoli met gebakken champignons

Doe je daar nog iets van pasta of brood bij?

Dewi-Sri schreef op 26-04-2022 om 20:44:

[..]

Doe je daar nog iets van pasta of brood bij?

Nee ik eet grotendeels koolhydraatarm. Pasta eet ik sowieso niet, aardappelen 1 of max 2 keer per week. 

Ik had pizza met oa Nduja, buffelmozzarella en gele cherrytomaat. Tiramisu toe. 

Gister was ik latig thuis en maakte ik nog een pitstop bij de supermarkt, alwaar ik kipshoarma en pitabroodjes kocht. Met wat prei en sla en knoflooksaus werd dat een heel ok maaltje. 
Vandaag pasta met venkel, ui, kappertjes en daslook. Was erg lekker. En na wat borrelen bij een dorpsgenoot kwam ik met honger thuis en dacht ik een klein mueslibroodje uit de too good to go van de bakker te beleggen met wat zachte geitenkaas, maar dat bleek een brownie te zijn. Verrassend goeie combi moet ik zeggen

yette

yette

26-04-2022 om 23:35 Topicstarter

Bijzondere combinatie  
Maar eigenlijk ook logisch. Kaas en chocolade zijn lekker bij alles! Mango trouwens ook - vind ik. Misschien een tip voor de volgende keer? 

Moosey schreef op 26-04-2022 om 23:14:

Gister was ik latig thuis en maakte ik nog een pitstop bij de supermarkt, alwaar ik kipshoarma en pitabroodjes kocht. Met wat prei en sla en knoflooksaus werd dat een heel ok maaltje.
Vandaag pasta met venkel, ui, kappertjes en daslook. Was erg lekker. En na wat borrelen bij een dorpsgenoot kwam ik met honger thuis en dacht ik een klein mueslibroodje uit de too good to go van de bakker te beleggen met wat zachte geitenkaas, maar dat bleek een brownie te zijn. Verrassend goeie combi moet ik zeggen

Heb je wel eens chocola in combi met blauwaderkaas geproefd? Super combinatie. Ook lekker: iets met veel knoflook eten en daarna (pure chocolade) als dessert. Dus ik geloof je meteen dat het lekker smaakte 

Wij gaan vandaag dus een paar dagen weg en hebben voor vanavond in het Griekse restaurant in het dorp gereserveerd, morgen naar het kiprestaurant dat was vandaag dicht. 

yette

yette

27-04-2022 om 07:53 Topicstarter

Vandaag dus gado gado met lontong en lasagne voor wie dat niet lust. Fijn zo'n makkelijk maal achter de hand, want ik heb geen idee hoe de dag gaat lopen. Gisteren heb ik namelijk vrij vlot na het eten 112 gebeld omdat de oudste in epileptische aanvallen bleef hangen. Hij is opgenomen, maar hoe het verder gisteren is gegaan, weet ik niet. De Vader was mee en kwam in elk geval pas ver na middernacht thuis. Hij heeft mij laten slapen en nu laat ik hem slapen  💜 

yette

yette

27-04-2022 om 07:54 Topicstarter

Geniet ervan, Dolf! Is het daar ook zulk lekker weer? 

wat naar yette! Sterke met de zoon!

yette schreef op 27-04-2022 om 07:54:

Geniet ervan, Dolf! Is het daar ook zulk lekker weer?

Weeronline geeft daar iets meer bewolking aan en het is er altijd frisser dan hier in het zuiden maar de voorspellingen zijn dat het wel droog blijft. 

yette schreef op 27-04-2022 om 07:53:

Vandaag dus gado gado met lontong en lasagne voor wie dat niet lust. Fijn zo'n makkelijk maal achter de hand, want ik heb geen idee hoe de dag gaat lopen. Gisteren heb ik namelijk vrij vlot na het eten 112 gebeld omdat de oudste in epileptische aanvallen bleef hangen. Hij is opgenomen, maar hoe het verder gisteren is gegaan, weet ik niet. De Vader was mee en kwam in elk geval pas ver na middernacht thuis. Hij heeft mij laten slapen en nu laat ik hem slapen 💜

Ah wat rot weer 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.