Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij eten krokante kip op een hard broodje met honingmosterdsaus. Daarbij kropsla met tomaat en komkommer. 

Dinsdag heb ik nasi goreng gemaakt, met Sambal Goreng boontjes erbij en Sambal Goreng Tempeh Ketjap. 

Woensdag gingen we uit eten, bij een restaurant waar we vaker geweest waren. Ik had vooraf Geroosterde schorseneren met crème van gerookte eidooier, gefermenteerde champignon, schorseneren, bosbes en tijmolie en als hoofdgerecht Parmezaan rösti met, spinazie, zeevenkel artisjok, zeekraal en knoflook-peterselie hollandaise. Brown had ook 2 vegetarische gerechten. Leuke creatieve opties als je vegetarisch wil eten. Was lekker. 

Donderdag was ik laat thuis en maakte ik een snelle spaghetti alla Norma. 

Gisteren ging ik wederom uit eten met een vriendin. We waren bij een Turks restaurantje en we deelden een mezzetafel. 8 veschillende gerechtjes, alles even lekker. 

Vandaag maak ik denk ik witlof risotto, maar ik heb geluncht met een tortilla de patatas, dus ik kan nog niet zo heel goed nadenken over het diner.

Dolfje

Dolfje

12-03-2022 om 13:30 Topicstarter

Twee keer per week uit eten GB, zo kennen we je weer 

pannenkoeken 

Zoete aardappelfrietjes uit de airfryer, vissticks op een broodje en sla. Zal vooral de kleuter mee in zijn nopjes zijn. En dat terwijl we als lunch al poffertjes met fruit hadden

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-03-2022 om 15:04

nog geen idee. Straks eerst mss even naar volleybalwedstrijd en mss eindig ik nog wel in de kroeg. 

Klinkt heerlijk allemaal, GB.

Ik duim mee, Afrodite.

Donderdag een intern event op mijn werk. Was supergezellig. Daarna met paar collega’s uit eten geweest bij gezellig eetcafé. Ik had een heerlijke houtovenpizza met tomaat, groene asperges, mozzarella en basilicum.

Lief leest nu veel kookboeken en sites ivm zijn BBQ hobby en kwam met een lekkere traybake aan. Die aten we dus gisteren: broccoli, tuinerwten, paneer gemarineerd in garam masala, zelfgeroosterde cashewnoten in garam masala en dan een sausje erover met yoghurt, limoen en peterselie. Was ontzettend lekker. Die gaat op de lijst vaste gerechten.

Hij is nu de bbq aan het opwarmen en er gaan zo een zooi zalmforellen op die we kregen van een bekende. Teveel voor ons 2 dus we brengen wat naar onze buren. We eten de vis met wortel, citroen en couscous

Dolfje schreef op 12-03-2022 om 13:30:

Twee keer per week uit eten GB, zo kennen we je weer

Haha, ja idd. 

Koreveen schreef op 12-03-2022 om 16:11:

Lief leest nu veel kookboeken en sites ivm zijn BBQ hobby en kwam met een lekkere traybake aan. Die aten we dus gisteren: broccoli, tuinerwten, paneer gemarineerd in garam masala, zelfgeroosterde cashewnoten in garam masala en dan een sausje erover met yoghurt, limoen en peterselie. Was ontzettend lekker. Die gaat op de lijst vaste gerechten.

Dit klinkt heel goed. Receptje?

Nou inderdaad, die traybake klinkt heerlijk Koreveen!

vandaag: 

Kipfilethaasjes tandoori met gepofte zoete aardappel met crème fraîche en kimchi met gebakken uien erbij.

En

tomatensoep (vriezervondst) met zadencrackers met kaas en een tonijnsalade van: aardappel, augurk, kappertje, gekookt ei, ui, (diepvries) tonijnsteak en wasabi-karnemelk-mayodressing. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-03-2022 om 19:14

net thuis, geen kroegbezoek (jammer!) dus maar snel wat patat in de airfryer met een kroket

IJsberg/komkommersalade met gerookte zalm

In plaats van de mac n cheese hebben we gisteren diepvriespizza's gegeten. Ik voelde me niet lekker. Later op de avond een miskraam gehad. Helaas heeft het duimen en meeleven van jullie (waarvoor nogmaals heel veel dank, in het echte leven ervaar ik behalve van man, van niemand zo veel steun) niet geholpen.

Ik denk niet dat ik de mac doorschuif naar vandaag, teveel gedoe met een roux maken etc. Maar misschien kijk ik er later anders tegenaan, is dat juist fijne afleiding. Of misschien halen we iets, of trekken we pastasaus uit de diepvries. Geen idee nog. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-03-2022 om 08:49

oh, wat verdrietig Afro  

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.