Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
afrodite05 schreef op 10-03-2022 om 15:06:

[..]

Haha, leuk, een verrassingsmaaltje! Ik vergeet ook vaak op te schrijven wat iets is. Best onhandig, maar toch beter ik mijn leven niet

Het ene sausje is paprika goulash, mmm de andere ook wel een sausje voor bij de rijst.

vandaag

Zelfgefabriceerde falafel met in de pan gebakken platbroodjes (deegje met yoghurt), ijsbergsla en knoflooksaus, plus avocado-mango-kokoswater-limoen smoothie

En

Witlofsalade met amandelen, feta, olijven, komkommer, rauw uitje, rode puntpaprika en een toetje: warme mokka/karamel-melk met twee paracetamol   hooikoorts hoofdpijn, denk ik. Gaat al dagen zo. Gaat nog weken zo verder.

Rijst met wokgroenten zoet zure saus en kip. 

Vanavond k&k Thaise curry voor 2 van AH, dat was gelijk de laatste keer. Afschuwelijk zoet, dus sojasaus en vissaus erbij, en toen was de balans zoek. Ook niet meer de redden met limoensap.
Eigenlijk zijn die stoomdingen gewoon niet te doen, behalve als je niks zelf kan. Ik stop er lekker mee!

Dolfje

Dolfje

10-03-2022 om 20:31 Topicstarter

Mijn moeder had dit gemaakt:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1188362/sticky-kipdijfilet-met-noedels-en-paksoi
We hadden er alleen geen peultjes in. Het was lekker.

Wij aten soep met tosti's. Lekker makkelijk, nu ik weer vaker op kantoor werk blijft er minder tijd over om te koken.

En ik heb vandaag een airfryer besteld. Dus dit weekend eten we friet 

Dolfje

Dolfje

11-03-2022 om 08:07 Topicstarter

Ik heb een bakje dahl uit de regio gehaald en daarbij Indiaas brood uit de diepvries en een gebakken eitje en wat chutney. Heb nog een restje van een krop andijvie die ik fijn snijd en erdoor doe of erbij daar ben ik nog niet over uit.

Ik at gisteren Indiaas op werk, een gerecht met paneer. Erg lekker. Restje is vandaag lunch . Vanavond eten we een traybake van aubergine, kikkererwten, zoete aardappel, halloumi en tomaatjes. 

Kippenbout met aardschijfjes en coleslaw 

Voor vanavond maak ik een couscoussalade met o.a. pulled chicken (gaat lekker snel door er een mixer op te zetten, tip!), puntpaprika, koriander, ras el hanout en nog wat dingetjes.
Voor vanmiddag ga ik käsesuppe maken, een soep met gehakt, prei en, jawel, smeerkaas. Zo'n soep kreeg ik bij een Duitse tante, was erg lekker dus ik ga het nu voor de tweede keer namaken. 

En misschien, als ik genoeg puf heb en als de (spannende) bloeduitslagen goed zijn, bak ik een boterkoek. 

Mama-Inge schreef op 10-03-2022 om 16:39:

[..]

Het ene sausje is paprika goulash, mmm de andere ook wel een sausje voor bij de rijst.

Ha, ik bedacht dat ik ook nog zoiets vaags in de vriezer had en jawel, gevonden: paprika ‘goulash’, er zit smokey barbecuesaus doorheen en ui, paprika, knoflook, karwijzaad, paprika poeder, laurier, en verder weet ik niet wat ik er destijds nog meer in geplonst heb maar iets van karbonade waarschijnlijk. 

Dat dus met aardappelpuree omdat mijn vriend dat maakt. Die is dol op puree en ik eet het alleen als hij het maakt, ik zou er rijst bij koken.

En omdat het zo lente-achtig is: een salade van watermeloen, munt, feta, olijven, rode ui, zwarte bonen.

@afrodite: spannend! 🤞🏻

Aardappels, geroosterde bloemkool en kipschnitzel

@afrodite: een virtueel klavertje vier voor jou vandaag!🍀

Spannend Aphrodite! De duimen draaien weer 🤙

Wij eten restjes uit de vriezer. Man is weg en zoontje en ik eten lekker makkelijk. 

Dolfje

Dolfje

11-03-2022 om 12:31 Topicstarter

Ik vervang vanavond het ei door blokjes paneer bij de dahl heb ik net bedacht. 

Rijst; ik weet nog niet met wat. De meest geslaagde rijstgerechten van mij zijn Chili con Carne, nasi en rijst met pindasaus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.