Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Ninoea
08-02-2022 om 23:03
Ik at vandaag: Spaghetti met boerenkoolpesto & cherrytomaten https://www.ah.nl/r/1186384
Deze gaan we niet vaker eten.
afrodite05
09-02-2022 om 07:12
Ik wilde eigenlijk van die verse Libanese wraps eten, maar die hadden ze niet bij de appie xl, gek genoeg wel bij "mijn" kleinere appie. Maar goed, daar was ik niet, dus heb ik danmaardan pitabroodjes gehaald. Daar gaan kipblokjes in, rode ui, tomaatjes, paprika, een yoghurtsaus en feta. Nog even bedenken welke kruiden erbij gaan.
yette
09-02-2022 om 07:33
Ninoea schreef op 08-02-2022 om 23:03:
Ik at vandaag: Spaghetti met boerenkoolpesto & cherrytomaten https://www.ah.nl/r/1186384
Deze gaan we niet vaker eten.
Bedankt voor de waarschuwing!
Wobbelkont
09-02-2022 om 09:29
Wij hebben vanavond “fotoshoot” op het werk voor een van onze activiteiten, en daar krijgen we dus wat te eten bij. Weet dus nog niet precies wat het wordt, maar zal vast lekker zijn 😋
Elmie
09-02-2022 om 09:33
Wij eten tomatensoep met stokbrood en kruidenboter. Zoon gaat vanmiddag voor het eerst mee zwemmen bij de zwemvereniging en dat is tegen etenstijd dus de soep maak ik alvast dan hoeft ie alleen nog opgewarmd te worden.
Ted68
09-02-2022 om 09:59
Tagliatelle met citroen roomsaus, gemengde salade, en een cordon blue.
Gisteren op mijn werk lasagne bolognaise gemaakt.
rionyriony
09-02-2022 om 12:12
Het veiligste is Hollandse kost dus dat zal het wel worden. Aardappelen (gebakken en met een of ander saus uit een knijpfles), wat groenten (veilig zijn uien, broccoli, boontjes, peultjes, peentjes en paprika's en nu ook selderij), vlees (elke soort) en paddestoelen. Iets zegt me: ook vis. Olijfolie en roomboter.
Dus weinig origineels te melden. Vanavond kies ik waar ik trek in heb.
ToetieToover
09-02-2022 om 12:59
vandaag:
entrecote met shiitake, sperziebonen en opgebakken kurkuma-zilvervliesrijst (preiringetjes erdoor)
En
Uiensoep met gestoomde kaasbroodjes.
De broodjes hebben een vulling van restje gehakt-groenteprutje dat eerder in wat rijstvellen verdween en nu dus in een brooddeegje (Doves farm zelfrijzende bakmix + kaas
) is gepropt. Erbij wat kerstomaatjes.
Ninoea
09-02-2022 om 13:01
Vanavond wordt het een ovenschotel met zalm en gebakken spekjes, tomaten en bleekselderij met een laagje van gegratineerde krielaardappeltjes.
Ninoea
09-02-2022 om 13:02
yette schreef op 09-02-2022 om 07:33:
[..]
![]()
![]()
Bedankt voor de waarschuwing!
Ik had hem juist gekozen omdat ik heel lovende woorden van iemand anders erover hoorde.
Maar bij ons waren vier van de zes met lange tanden aan het eten, terwijl we wel trek hadden.
yette
09-02-2022 om 13:02
Er is zojuist een verstandskies van mijn man getrokken, dus die doorgeschoven insanity burgers van gisteren, schuif ik nòg eens door
Vanavond een stamppotje met spinazie, stukjes brie en gepofte knoflook & cherrytomaatjes.
yette
09-02-2022 om 13:13
Ninoea schreef op 09-02-2022 om 13:02:
[..]
Ik had hem juist gekozen omdat ik heel lovende woorden van iemand anders erover hoorde.
Maar bij ons waren vier van de zes met lange tanden aan het eten, terwijl we wel trek hadden.
Ik ben zelf niet zo van de boerenkool, maar om de anderen hier thuis te plezieren, staat het soms toch op tafel. Voor mij zijn recepten met boerenkool dus vrijwel nooit voor herhaling vatbaar. Het enige dat ik ook zelf met smaak eet, is caldo verde - gepureerde Portugese soep met aardappel, boerenkool en krokant gebakken chorizo.
Dolfje
09-02-2022 om 13:31
Ik vind boerenkool ook niks aan, de soep zoals Yette beschrijft klinkt wel lekker dat lust ik denk ik wel.
MijnNaamIsHaas73
09-02-2022 om 14:04
Gisteren werd er voor ons gekookt, spaghetti. Dat gaat er altijd goed in.
Vanavond eten wij nacho's. En ik wil alvast draadjesvlees voorbereiden voor morgen, maar dan moet ik mezelf van de bank hijsen om naar de slager te fietsen.