Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Elmie
07-01-2022 om 10:13
Wij eten witlof met kaassaus, aardappelen en een kipkaasschnitzel. Zoontje eet een restje preischotel.
Teigera
07-01-2022 om 11:34
Wij eten vanavond kruidige linzensoep met spinazie. Ook maak ik brood gevuld met mozzarella. Erbij hebben we rauwkost en wat hapjes (vega en vlees) die over zijn van de Kerst-gourmet. Ruimt lekker op in de vriezer. De frutjes vinden "hapjes"-maaltijden superleuk.
MijnNaamIsHaas73
07-01-2022 om 13:23
Wij eten vanavond pizza. Voor man en mezelf een verse uit de koeling van de supermarkt die ik aankleed met champignons, salami en kappertjes. Voor de kinderen Hawaii (ach jee weer twee Napolitanen dood
) uit de vriezer.
yette
07-01-2022 om 14:20
Net als bij Teigera, eten we hier 'soep & snaai'. Maar ik maak soep op basis van een pompoen en een bol gepofte knoflook - beiden uit de oven. Erbij mini-quiches met courgette en paprika, verschillende soorten olijven, cherrytomaatjes, dipstokjes en wat toastjes met tapenades, makreelboter en restjes Franse kaas.
Lijkt leuk, restverwerking, maar ik ga ervan uit dat ook deze kliekjesmaaltijd wel weer een nieuwe kliek op gaat leveren. Dat beetje ruimte dat ik vandaag in de vriezer vrij heb gemaakt door die quiches eruit te halen, is straks vast weer weg als er pompoensoep in gaat.
Story of my life 
FaithfulDuck87
07-01-2022 om 15:11
ik heb bij de jumbo nog 2 kleinere quiches gescoord, voor 2 euro. Die eet ik vanavond voor een deel met een salade erbij met gekruide cherrytomaatjes, blue de wolvega en ui.
anijsblokje
07-01-2022 om 15:31
Nog een keer traybake met pompoen, aardappel, truffelaardappel, rode ui en merguez.
@yette: Wat is makreelboter?
En heeft iemand nog originele ideeën wat te doen met een paar pruimen, die niet lekker zijn om "zo" te eten? Ik wil ze eigenlijk niet weg gooien! Jam en pruimenmoes snap ik...maar wil ik niet. Een taartje ofzo zou kunnen en ik denk nu ineens ook aan crumble? 
redbulletje
07-01-2022 om 15:34
Bakken in roomboter en wat suiker en kaneel erop. Eventueel met een pannenkoek of op brood.
Ninoea
07-01-2022 om 15:42
Vanavond eten we macaroni met courgette, gehakt en zongedroogde tomaatjes. Zie: https://www.ah.nl/kookschrift/recept/351967
GeorgieBrown
07-01-2022 om 16:23
Gisteren at ik risotto met lof. En later 's avonds had ik nog een beetje trek en heb ik de laatste paar dumplings gestoomd.
Vandaag wordt het een soort yasai yaki soba. Met paprika, snijbonen, champignons en spruitjes.
Morgen komt een vriend eten en Brown is hier. Vanavond even bedenken wat ik ga maken. Koreaans mss nog een keer. Of rijsttafel. Of zelf ravioli maken... of... Nou ja, wordt vervolgd
Tuinfluiter
07-01-2022 om 17:00
Friezinnetje schreef op 07-01-2022 om 15:11:
ik heb bij de jumbo nog 2 kleinere quiches gescoord, voor 2 euro. Die eet ik vanavond voor een deel met een salade erbij met gekruide cherrytomaatjes, blue de wolvega en ui.
Blue de Wolvega ken ik niet ik houd van blauwschimmel kazen. Ga eens kijken of het in het midden van het land ook verkocht wordt. Waar lijkt het op.
Teigera
07-01-2022 om 17:12
Ooooh yette heel herkenbaar, ik hou hier geheid ook linzensoep over. Op zich hartstikke prima, want dat lust ik ook graag als lunch dus het gaat mee naar werk volgende week.
Pruimen zou ik in de crumble doen. Met amandelen in de bovenlaag. Eventueel peer ook erbij als je die nog hebt, dat is vast ook lekker.