Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
anijsblokje
27-12-2021 om 09:13
Ik maak vandaag denk ik een soort gadogado. In ieder geval vega, misschien met tofu of anders met ei. Ik heb nog kool en wortel en haal denk ik nog wat champignons, taugé met dank aan dolfje (dat vergeet ik zo vaak, tauge!) en paprika of zoiets. Gewoon maar kijken waar ik zin in heb. Satésaus maak ik erbij en ik denk met zilvervliesrijst.
Mama-Inge
27-12-2021 om 09:31
gisteren gourmetten
Vandaag eten we aardappels met het vlees wat over is van gisteren
1 kind was ineens ziek gisteravond, dus bleef er meer over dan verwacht
En dan nog iets groente er bij, even kijken wat er nog is.
watertoren
27-12-2021 om 09:37
Hertenbiefstuk met rodewijnsaus en krieltjes en rucola met gebakken ui en spekjes en pijnboompitten en gesmolten geitenkaas. Mijn vriendin en haar man komen eten. Ik heb nog Belgische bonbons over van de Kerst en likeuren heb ik ook nog voldoende.
Wobbelkont
27-12-2021 om 09:43
Nog een beetje vis over van de gourmet. Die gaat vanavond bij de couscous, met champignons, rucola & geroosterde flespompoen. Eerste keer dat ik thuis met pompoen aan de slag ga, dus ben erg benieuwd! Heb er in ieder geval zin in 
redbulletje
27-12-2021 om 10:13
Gisteren gerookte zalm en hollandse garnaaltjes, daarna een tartelette met coquilles en kreeftensaus, toen scampi met thaise curry en gebakken krieltjes en voor na hemelse modder
Vandaag weer gedaan met de vreetpret en ga voor panga met worteltjes.
FaithfulDuck87
27-12-2021 om 10:16
ik heb nog een hartig taartje staan, dus die neem ik en wat salade erbij
Teigera
27-12-2021 om 11:05
Wij feesten nog even door, want frut I is morgen jarig. En dan mag je kiezen wat er gegeten wordt, maar omdat we morgenavond eters krijgen doen we dat vanavond, het wordt McD. Ze heeft er al dagen zin in.
Hoop dat je een fijne vakantie hebt afrodite, nu je de verplichte nummers achter de rug hebt en je hopelijk geen curettage nodig hebt.
Tuinfluiter
27-12-2021 om 11:15
Vandaag een courgette spinazie soep zelf gemaakt stokbrood en een borrelplank met restjes van de kerst.
Elmie
27-12-2021 om 11:22
Vandaag maak ik wraps uit de oven met courgette, paprika, champignons, gehakt en passata. Geraspte kaas erover heen.
Drakenvlieg
27-12-2021 om 11:24
Ik had nog wat ratatouille over van eerste kerstdag, dus die gaat vanavond de oven in met mozzarella. Lekker.
Verder net bij de Aziaat alles gehaald voor een noodlesoup. Misschien voor de lunch. Anders morgenavond.
Moosey
27-12-2021 om 11:36
wij waren nog bij vrienden en die maakten vooraf iets met Hollandse garnalen en avocado, en als hoofd roodforel met mierikswortel-walnootsaus, venkel in witte wijn met zwarte olijven en knapperige aardappelschijfjes. Allemaal recepten van Jamie en allemaal vreselijk lekker. Ik maakte toe moulleux au chocolat met sinaasappelcompote. Behalve dat de geleisuiker die ik had meegenomen (heel oud pakje) bruin geworden bleek te zijn
en de compote dus ook was dat ook erg goed gelukt.
Vanavond in elk geval iets met witlof. En zonder dier.
ToetieToover
27-12-2021 om 11:48
Sterkte @Afrodite!
Geen kerstdiner-restjes hier om op te maken, die hebben we meegegeven aan het bezoek.
Vandaag:
roodlof met venkel, zwarte olijven, pepita mix en blauwaderkaas. Opgebakken gele rijst erbij.
En geen “en”; we balansen wat met volle potten thee. Tot we eindelijk weer eens trek krijgen. Voel nog niks. 
MoederVera
27-12-2021 om 13:18
Wij gaan aan de gevulde pannenkoeken waarbij de kinderen zelf kunnen vullen
GeorgieBrown
27-12-2021 om 14:25
De traybake van gisteren was echt da bomb en komt zeker vaker op tafel.
Vandaag ga ik iets doen met een beetje zuurkool dat nog over was van 1e kerstdag. En rijst. Ik kwam wat Surinaamse Zuurkool gerechten tegen met die combi, dus moet kunnen. Mss doe ik nog iets met kerrie.