Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
ToetieToover
24-10-2021 om 19:11
Wij hadden: ovengebakken zwarte bonen (ketjap, spice blend poke bowl kruiden), zilvervliesrijst gekookt met kurkuma, komkommer-ui-salade met mirin en azijn, kropsla met avocadodressing, groene aspergetips met sesamolie, warmgerookte zalm, saitaku nori snack.
Vanmiddag met restje kikkererwtenbeslag gevulde paprika’s, bovenop feta na het bakken. Erbij romaine sla met knoflookdressing en een gekookt ei.
Ellori
24-10-2021 om 22:46
Vandaag hebben we gekookte aardappels, spinazie en groente sticks gegeten. De groente sticks waren niet echt mijn favoriet (lees ik vond ze echt smerig, veel te zoet) dus die eten we niet meer xD
Dolfje
25-10-2021 om 09:37
Ik had gisteren gehakt voor in de soep uit de diepvries gehaald maar dat was teveel dus heb de helft gisteren gebakken voor door de pastasaus en net vast pasta gekookt. Kunnen we vanavond zo aan tafel.
Herfstappeltaart
25-10-2021 om 09:41
Vanavond een stamppotje van gewokte verse spinazie en aardappels met hardgekookte eieren erbij.
yette
25-10-2021 om 09:53
Twee soorten saus (bolognese en spinazie/courgette) uit de vriezer gehaald om lasagne tricolore mee te maken.
afrodite05
25-10-2021 om 10:17
Vanavond comfortfood: Chili con carne met rijst. Op de bank onder een dekentje opeten. Ik denk dat ik sowieso de hele dag op de bank onder een dekentje ga zitten.
yette
25-10-2021 om 10:35
afrodite05 schreef op 25-10-2021 om 10:17:
Vanavond comfortfood: Chili con carne met rijst. Op de bank onder een dekentje opeten. Ik denk dat ik sowieso de hele dag op de bank onder een dekentje ga zitten.
Dat laatste was ik ook van plan. Heb een kaakontsteking en ben suf van de codeïne.
afrodite05
25-10-2021 om 10:49
yette schreef op 25-10-2021 om 10:35:
[..]
Dat laatste was ik ook van plan. Heb een kaakontsteking en ben suf van de codeïne.
Beterschap met je kaak! Lastig, ook met eten, of heb je daar weinig last mee?
Hier een (zeer waarschijnlijk) weer mislukte poging om zwanger te raken. Word er moedeloos van. Dit was de derde terugplaatsing (ICSI), eerste twee zijn miskramen geworden. Voor mijn gevoel staat ons leven al een paar jaar op pauze, voel me vandaag erg zielig dus mag me er even aan overgeven. Kop omhoog komt morgen wel weer. Wie weet ga ik alsnog die cake bakken als troost, als ik niet te moe ben van alle extra hormonen die ik slik/spuit.
yette
25-10-2021 om 12:01
afrodite05 schreef op 25-10-2021 om 10:49:
[..]
Hier een (zeer waarschijnlijk) weer mislukte poging om zwanger te raken. Word er moedeloos van. Dit was de derde terugplaatsing (ICSI), eerste twee zijn miskramen geworden. Voor mijn gevoel staat ons leven al een paar jaar op pauze, voel me vandaag erg zielig dus mag me er even aan overgeven. Kop omhoog komt morgen wel weer. Wie weet ga ik alsnog die cake bakken als troost, als ik niet te moe ben van alle extra hormonen die ik slik/spuit.
Ach wat zou dat verdrietig zijn! Ik hoop dat je vermoeden niet klopt
Tsja eten ... niks hards en wat ik eet, 'kauw' ik met de gezonde kant. Hoop dat die antibiotica snel werkt en dat de wachtlijst bij de kaakchirurg mee valt.
ToetieToover
25-10-2021 om 12:03
afrodite05 schreef op 25-10-2021 om 10:17:
Ik doe mee, rotdag, ook slecht nieuws. Nou pfff ik kom wel af en toe onder die deken uit als ik ga koken, het wordt:
Tomatensoep met ballen. Stokbroodje erbij met kruidenboter en kaas.
Verder nog maar eens gevulde paprika: roomkaas, zwarte bonen, cheddar. Restje kip dat op moet. Salade van kropsla met avocadodressing. Of stukjes avocado.
Herfstappeltaart
25-10-2021 om 12:41
afrodite05 schreef op 25-10-2021 om 10:49:
[..]
wat naar voor je/jullie. Sterkte.