Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
yette schreef op 22-10-2021 om 21:40:

Wij gingen aan de burgers en bijzondere bieren in Maastricht. Gezellig restaurantje wel. Alleen nogal teleurstellend dat ze die hamburgers serveerden op ijskoude, droge, uit elkaar vallende broodjes

Wij waren deze zomer op een terras in Maastricht om drie uur 's middags voor een lekkere bak koffie met vlaai.......was de vlaai op . Om drie uur al. Toch een beetje jammer.

Herfstappeltaart schreef op 23-10-2021 om 07:59:

[..]

Wij waren deze zomer op een terras in Maastricht om drie uur 's middags voor een lekkere bak koffie met vlaai.......was de vlaai op . Om drie uur al. Toch een beetje jammer.

Schandalig!

(sprak de schoondochter van een Limburgse bakker die geen vlaai meer kan zien )

yette schreef op 23-10-2021 om 09:26:

[..]

Schandalig!

(sprak de schoondochter van een Limburgse bakker die geen vlaai meer kan zien )

Hahahaha ik vind ze zooooo lekker 

Dolfje

Dolfje

23-10-2021 om 10:42 Topicstarter

Wij eten een hamburger met sla en ovenfriet en laat ik er nu achter komen dat ik de sla en de ovenfriet vergeten ben te kopen dus straks even naar de winkel ook al komt picnic ook vanavond.

Wij eten (weer) kip tandoori. Had ik vorige week gemaakt met geroosterde bloemkool, was lekker, maar had nog wat finetuning nodig. Kijken of ik het vanavond perfect krijg

Verder nog een vraagje: wil volgende week eens kaasschnitzel eten. Welke is een aanrader?

Ik ga vanavond deze uitproberen: https://www.savorysweets.nl/hoofdgerechten/recept-mexicaanse-rijst-met-chorizo/ 

Nu alleen nog "even" ergens goede rijpe avocado's scoren... 🙄 

Vanavond staat een ovenschotel met gehakt, rodekool en puree op het menu. Vanmiddag maak ik goulashsoep van het restje goulash van gisteren. 

Gisteren tijdens het etentje had ik gevulde courgette met couscous op, en vandaag eet ik kip siam.

Ik had ooit een Limburgse manager en die wilde op ‘vla’ trakteren, waar hij dat kon kopen, ik dacht echt vla, wat, zeg je nou vla?! Nou vlaaien dus! Ohhhh je zoekt een bakker! 

Wij aten:
macaroni met knoflook-citroenolie, spinazie, granaatappelpitjes, feta, geroosterde pompoenpitten en gebakken makreel. De makreel viel totaal in het niet bij de rest dus die heb ik maar apart gegeten.

Verder ga ik hapjes maken vanavond: uien bahji’s (ui in kikkererwtenmeelbeslagje) met yoghurt-muntdip, gefrituurde, met roomkaas gevulde jalapeño’s, vijgen met waterkers en rauwe ham, falafel, stokbrood en tomatensoep (ontvelde gepureerde tomaten) met balletjes.

Ik ga proberen weer wat mee te schrijven, fijn topic! Vanavond en morgen eet ik broccoli met linzen, mais, rode ui en wat limoen. Ik hou van simpel en lekker met weinig ingrediënten. 

Er staat Indisch stoofvlees te pruttelen en ik maak vanavond nog mie met een hele berg groenten er doorheen.

Netherfield schreef op 23-10-2021 om 17:19:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1191246/zoete-aardappelstamppot-met-prei-geitenkaas-en-walnoten

Met als extra uitgebakken spekjes erdoor.

Oeh, die lijkt mij ook lekker!

Ga ik volgende week een keer maken. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-10-2021 om 17:25

stamppot met broccoli en prei en rookworst

Pizza salami staat vanavond op het menu. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.