Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag een slowcooker-stoofpot met kippendij, spekjes, aardappel, dragon, mosterd. Erbij bloemkool, die gaat niet in de stoofpot want dan wordt het te zacht. 

Teigera schreef op 09-10-2021 om 10:41:

Vandaag een slowcooker-stoofpot met kippendij, spekjes, aardappel, dragon, mosterd. Erbij bloemkool, die gaat niet in de stoofpot want dan wordt het te zacht.

Klinkt goed  Wij eten (heel simpel) boerenkool.

Ellori schreef op 09-10-2021 om 10:40:

[..]

Nee hoor, we eten synthetische kleurstof (E102, E122 en E129)

Lekker 

Een paar van onze kinderen hebben op de basisschool een spreekbeurt gehouden over E120. Fijne PowerPoint erbij. Inclusief uit te delen roze koeken, bekertjes drinkyoghurt, muisjes, winegums ... 

Een goed idee voor een spreekbeurt mag je best van je grote broer pikken, toch? 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

09-10-2021 om 10:48

Ellori schreef op 09-10-2021 om 10:40:

[..]

Nee hoor, we eten synthetische kleurstof (E102, E122 en E129)

Bietensap kleurt ook goed.

Aardappelpuree, bloemkool met pancetta en kaas gegratineerd, schorseneren met roomboter, kropsla met vinaigrette, zoet-zure komkommer, lamsrack met rozemarijn en knoflook.

Toetje is mokkapalat (=platte Finse chocolade brownie met dik koffie/chocoglazuur) met goudkleurige spray voor een feestelijk uiterlijk.

We krijgen hulp om alles op te eten, gezellig  en het is heel waarschijnlijk dat we het toetje eerst én laatst eten want dat is een hele bakplaat vol, op zijn Fins dus.

Brunch moet ik nog verzinnen. Ik denk avocado, een gepocheerd ei en nog wat opgebakken zilvervliesrijst.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-10-2021 om 10:49

ik denk hasselbach patatoes met gebakken champignons en boontjes

Wij eten witlof aardappeltaart met ham, kaas, walnoten en ui.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

09-10-2021 om 11:25

Geen idee, iets met veel snoeptomaatjes (1kg) want die moeten op. Ik denk dat ik er maar pastasaus van maak.

Dolfje

Dolfje

09-10-2021 om 11:51 Topicstarter

Yolo schreef op 09-10-2021 om 11:25:

Geen idee, iets met veel snoeptomaatjes (1kg) want die moeten op. Ik denk dat ik er maar pastasaus van maak.

Roosteren in de oven voor je er saus of soep van maakt 

Dolfje

Dolfje

09-10-2021 om 11:52 Topicstarter

Wij gaan straks ergens lunchen, soep en tosti met ei wordt dat dat weet ik al.
Wat we vanavond eten weet ik nog niet. Kan een flammkuchen maken daar heb ik alles voor. Of soep en worstenbroodjes. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

09-10-2021 om 12:03

Dolfje schreef op 09-10-2021 om 11:51:

[..]

Roosteren in de oven voor je er saus of soep van maakt

Doe ik ook altijd veel lekkerder.

Ik snap sowieso niet waarom je kleurstof wil gebruiken? 

Hier vanavond harissa-prei met bietjes en feta, met dank aan De groene bakplaat. Bulgur zit er trouwens ook bij/in.

@Valdemar: Ik ben jaloers op je patisson! Dat zou echt beter verkrijgbaar moeten zijn. (heb je ze zelf gekweekt?)

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-10-2021 om 14:10

Vega broodje hamburger en zoete aardappelfrietjes uit de airfryer. (broodje hamburger is Dinnerly recept)

Bami

Wij zouden eigenlijk uit eten gaan, maar één van de kinderen is flink verkouden en hangerig dus dat leek niet zo'n goed plan. Daarom maar Grieks besteld. Was erg lekker, varkenshaas spies, gyros, rijst, tzatziki, koolsalade en friet. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.