Eten Eten

Eten

Vind jij aan tafel eten belangrijk?

Diezijnvanmij

Diezijnvanmij

28-05-2025 om 21:47 Topicstarter

ik zou daar een beetje vermoeid door raken denk ik, 3x per dag aan een gedekte tafel om te eten en te kletsen. Broodje in de hand en een broodje in de tas en de hort op is voor mij een prima lunch 

Aan tafel.

Als het Sinterklaasjournaal werd uitgezonden dan draaiden we de televisie om toen zoon de gelovige leeftijd had.

Door de week, als de kinderen naar school moeten, aan tafel 
Op vrije dagen ontbijten we op verschillende tijden en eten we waar het uitkomt, aan tafel in de keuken of in de kamer.

Avondeten bijna altijd aan tafel en eigenlijk ook altijd om half 6.
Uitzondering is patat en pizza, dat mag in de kamer, voor de tv.
Gebeurt niet heel vaak.

Eigenlijk altijd aan tafel. Alle maaltijden.

Maar goed, ik ben een echte aan tafel zitter. In mijn studentenkamer had ik wel een eettafel, maar geen bank (wel een fijne luie stoel waar ik zelf in ging zitten als ik tv ging kijken). We gingen dus bij mij zitten als we gingen eten of spelletjes spelen, als we tv gingen kijken dan gingen we bij iemand anders zitten. Nu nog steeds zit ik graag aan tafel.

Eten gebeurt aan tafel. Vrijwel altijd. Meer aandacht, geen geknoei op onhandige plekken, alles lekker bij de hand. En de televisie/schermpjes uit.

Toen we nog een gezin waren met drie kinderen thuis aten we altijd aan tafel.
Nu de kinderen allang weer het huis uit zijn en ik alleen ben eet ik altijd lekker voor de tv.
Vaak met iets wat ik opgenomen heb en graag kijk.

Wij eten altijd aan tafel. Niet omdat ik dat nou heel belangrijk vind maar omdat ik niet aan de tafel eten onhandig vind.  Ik zit zo ongemakkelijk opgevouwen op de bank naar voren geleund naar de te lage salontafel die ook nog iets te ver naar voren staat. Of met een wiebelig bord op schoot met gevaar voor allerhande vlekken op de bank door geknoei.  Geen principiële bezwaren hier, alleen praktische. 

Wij eten altijd aan tafel, met heel soms een uitzondwring als we pizza hebben dat we op de bank eten. Maar dat is hooguit 3x per jaar ofzo. 

Ik ben nu alleen en ik eet net zoals vroeger met man en zoon altijd aan tafel. Ontbijten doe ik nooit. 

Avondeten doen wij eigenlijk altijd wel aan tafel. Ontbijt net hoe het uitkomt en ook niet altijd allemaal tegelijk. Man en kinderen onbijten vaak voor de tv. Ik lees dan meestal even op het forum ofzo. Lunch meestal op werk/school en in het weekend ook nog best vaak onderweg als we de hort op zijn. En thuis is dat dan vaak iets als een worstenbroodje uit de hand, dus daar gaan we dan ook niet echt voor aan tafel.  

Auwereel schreef op 28-05-2025 om 20:37:

Lezen jullie ook bij het eten? Man en ik lezen altijd de krant, of een blad. We hebben het geprobeerd af te leren toen we kinderen kregen, maar ontbijt en lunch met krant erbij is toch wel heel fijn... En nu de kinderen het huis uit zijn pakken we snel de krant als het avondeten (bijna) op is

Bij het ontbijt en lunch wordt gelezen. Wij de krant, de kinderen vroeger strips. In elk geval geen telefoons aan tafel. Ik was 's ochtends nooit op mijn best en de kinderen hadden mijn genen op dat punt. Dus in alle rust lezen was een goede oplossing.

Auwereel schreef op 28-05-2025 om 20:37:

Lezen jullie ook bij het eten? Man en ik lezen altijd de krant, of een blad. We hebben het geprobeerd af te leren toen we kinderen kregen, maar ontbijt en lunch met krant erbij is toch wel heel fijn... En nu de kinderen het huis uit zijn pakken we snel de krant als het avondeten (bijna) op is

Nee, ik heb volledige aandacht voor wat ik aan het eten ben. Mogelijk pik ik ongemerkt iets op van tv of radio, maar ben dan zeker niet aan het lezen. Scrollen zou dan wel erg lastig worden. Ik vind computeren op dat moment van veel minder belang.

Wij eten altijd aan tafel, behalve man, die verhuisd wel eens naar de bank als er iets op tv is wat hij wil zien (sportwedstrijd) of als dochter met misofonie veel last van hem heeft. Ik ben niet goed in op de bank eten, of er ligt daarna van alles in mijn decolleté of op mijn trui, of ik zit dubbelgevouwen en dat voelt niet lekker qua buik/maag. Dus als we met zijn allen iets op tv willen kijken tijdens het eten, zit ik op de grond aan de salontafel zodat de hoogte klopt zeg maar. 

Ontbijt en lunch op de bank, behalve als de kleinkinderen er zijn, dan eten we aan tafel. Avondeten meestal aan tafel, tenzij het een stamppotje is met een gemakkelijk in de keuken te snijden stukje vlees/vleesvervanger, dan eten we nog wel eens op de bank (voor de t.v.).

Dat ligt eraan. Heb ik een simpele AVG maaltijd dan aan tafel en voor de rest op de bank met de tv aan. Ik woon alleen dus niemand heeft daar last van. Ontbijten is gecombineerd met de lunch. En dat is een simpele boterham.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.