Eten Eten

Eten

Vegetarische bbq

wij gaan met een paar vrienden volgende week bbq-en. Nu zijn hun echter vegetarisch. Wij zijn wel in om een keer anders te bbq-en dus wij gaan de hele bbq  vegetarisch houden. Wie heeft er lekkere (en beetje makkelijke) recepten 


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

12-08-2021 om 19:14

Wat ik er in ieder geval altijd op gooi: portobello’s en halloumi. Google op vega bbq en halloumi of portobello om recepten te vinden die bij jouw smaak passen. 

Groene asperges! Heerlijk even grillen, dan krijgen ze een  lekker rokerig smaakje.
Wij hebben ook een heerlijk recept met gegrilde bloemkool met een bbq saus. Is wel wat meer werk. 

Maiskolven in alufolie, gepofte aardappelen, little gem roosteren en serveren met balsamico azijn. Mocht je een vleesvervanger willen: de sensational burger van garden gourmet vinden wij erg lekker! Of de bofkip burger van de vegetarische slager in stukjes op satéprikkers, en serveren met satésaus erover.

Paprika met geitenkaas, zeezout en pijnboompitten, gepofte knoflook. En hierboven zie ik al van alles staan wat ik zelf ook doe. 

Watermeloen grillen?

Halve tomaten en daar plakjes knoflook in prikken, beetje olijfolie en zout erover, erg lekker. Plakken aubergine met geitenkaas erop (aubergine wel even voorgaren) De vegetarische burger van de vegetarische slager is erg lekker (die MC2burger ofzo) Courgette in stevige stukken husselen met olijfolie, knoflook en zout. Plakken watermeloen met balsamico. 

83angel

83angel

12-08-2021 om 20:05 Topicstarter

Moosey schreef op 12-08-2021 om 20:03:

Halve tomaten en daar plakjes knoflook in prikken, beetje olijfolie en zout erover, erg lekker. Plakken aubergine met geitenkaas erop (aubergine wel even voorgaren) De vegetarische burger van de vegetarische slager is erg lekker (die MC2burger ofzo) Courgette in stevige stukken husselen met olijfolie, knoflook en zout. Plakken watermeloen met balsamico.

Die tomaat klinkt lekker.

83angel

83angel

12-08-2021 om 20:06 Topicstarter

Wednesday schreef op 12-08-2021 om 19:14:

Wat ik er in ieder geval altijd op gooi: portobello’s en halloumi. Google op vega bbq en halloumi of portobello om recepten te vinden die bij jouw smaak passen.

Haloumi nog nooit op gaan wij eens proberen. Waar ligt dat ergens in de winkel bij kaas of de vegetarische producten of ergens anders?

Halloumi ligt bij de kaas en is inderdaad erg lekker. In plakjes snijden en dan grillen. Andere favorieten bij ons: champignons vullen met boursin en dan in alufolie bakken. Courgette grillen. Italiaanse groentemix met wat knoflook, olie en roquefort in alufolie garen. Verder lust ik bij een Vega BBQ inderdaad ook best wel een vleesvervanger. De little willies van de vegetarische slager en de incredible worsten zijn ook lekker naast bovengenoemde burgers. 

Die worstjes van incredible zijn heel erg lekker. Ik lees hier sowieso goede tips waar je mee vooruit kan. 
Een absolute no go is spiesjes met ui en paprika en vegetarische balletjes. Die zijn echt niet te hachelen. 
Het prijsverschil tussen een vega hamburger en zo'n Sensational/ Incredible hamburger is groot maar dat heeft echt een reden. Nummero 1 smaakt als een schoenzool, nummer 2 is lekker sappig. Je hebt er meer als die sensationale maar ik vergeet de namen altijd. 

klinkt lekker allemaal. Sterker nog: lekkerder dan vlees. Ik heb volgende week ook een barbecue en eet bijna alleen maar vegetarisch. Met een barbecue vaak een sateetje en dat was het. Zou willen dat er meer Vega was op Barbecues.

LydiaDietz schreef op 12-08-2021 om 20:35:

Die worstjes van incredible zijn heel erg lekker. Ik lees hier sowieso goede tips waar je mee vooruit kan.
Een absolute no go is spiesjes met ui en paprika en vegetarische balletjes. Die zijn echt niet te hachelen.
Het prijsverschil tussen een vega hamburger en zo'n Sensational/ Incredible hamburger is groot maar dat heeft echt een reden. Nummero 1 smaakt als een schoenzool, nummer 2 is lekker sappig. Je hebt er meer als die sensationale maar ik vergeet de namen altijd.

Ik vind de sensational erg naar echt vlees smaken. Dat kan zowel een voor- als een nadeel zijn, afhankelijk van je smaak natuurlijk. 

Mick87 schreef op 12-08-2021 om 20:44:

klinkt lekker allemaal. Sterker nog: lekkerder dan vlees. Ik heb volgende week ook een barbecue en eet bijna alleen maar vegetarisch. Met een barbecue vaak een sateetje en dat was het. Zou willen dat er meer Vega was op Barbecues.

Ik neem eigenlijk altijd zelf iets mee. Dat lesje heb ik wel geleerd na een bbq waar echt, echt, echt, iets te eten zou zijn voor me. Huzarensalade (niet vega) en stokbrood. Alleen stokbrood dus en zelfs daar was veel te weinig van. 

Maree schreef op 12-08-2021 om 21:37:

[..]

Ik vind de sensational erg naar echt vlees smaken. Dat kan zowel een voor- als een nadeel zijn, afhankelijk van je smaak natuurlijk.

Voor mijn broer, die vegetarisch eet, zou dit dus geen lekkere optie zijn. Hij at als kind al geen vlees, omdat hij het niet lust (en later ook een beetje uit principe).

Voor hem koop ik vaak de mc2 burger van de vegetarische slager. Wat hier ook altijd snel op is zijn champignons met knoflook en soja-saus. Gewoon in een metalen bakje op de barbecue zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.