Eten Eten

Eten

Vega hapjes

Ik ben nog niet zo thuis in de vega keuken. Schoondochter eet nu helemaal geen vlees meer. Vis nog wel dus daar weet ik wel wat voor. Maar ik wil voor haar ook graag wat toppers op het Kerstbuffet zetten. Mannen willen deze keer een kippiepan erbij,voor het idee wat er nog meer is: aardappelpartjes, zalmhapjes, salade,fruit, garnalen.
Wat zijn jullie vega toppers?

Voor al die mensen die kaas opschrijven, kaas is niet per definitie vega, er wordt op grote schaal dierlijk stremsel gebruikt gemaakt vanuit kalvermaagjes. 

Broadway schreef op 08-12-2025 om 14:22:

[..]

TO zoekt vega hapjes en vis is ok. ik zou garnaal onder vis zetten als we deze verdeling maken denk ik?

Ooooow was vis oké? Excuus, dan heb ik voor mijn beurt gepraat.

Wat bladerdeeghapjes zijn ook altijd lekker. Denk aan spinazie met feta, of een soort vegetarisch saucijzenbroodje vegetarisch gehakt of met seitan (uiteraard alles wel goed kruiden). Een tomatensalsa met bruschetta doet het ook vaak goed. 

mana_sutiyuq schreef op 08-12-2025 om 14:25:

Voor al die mensen die kaas opschrijven, kaas is niet per definitie vega, er wordt op grote schaal dierlijk stremsel gebruikt gemaakt vanuit kalvermaagjes.

Klopt maar biologische kaas is vaak wel vega toch omdat dan vegetarisch stremsel wordt gebruikt?

Jorni schreef op 08-12-2025 om 14:27:

[..]

Klopt maar biologische kaas is vaak wel vega toch omdat dan vegetarisch stremsel wordt gebruikt?

nee, hoor dat hoeft niet. 

Herfstappeltaart schreef op 08-12-2025 om 14:25:

[..]

Ooooow was vis oké? Excuus, dan heb ik voor mijn beurt gepraat.

Ja, dat was mijn idee idd, ze had zelf al garnalen op haar lijst, dus ik dacht dat ze dan vast ook in een kroket zouden mogen  

Meesje schreef op 08-12-2025 om 14:49:

[..]

Ja, dat was mijn idee idd, ze had zelf al garnalen op haar lijst, dus ik dacht dat ze dan vast ook in een kroket zouden mogen

wrap hapjes. Bijvoorbeeld met pittige humus, falafel en groente, of iets anders. Allerlei opties mogelijk! 

Knutselkei

Knutselkei

08-12-2025 om 18:02 Topicstarter

Ja vis eet ze af en toe wel . Over kaas hoor ik haar niet? Dat eet ze wel. Voor zover ik weet eet ze alleen geen vlees? 
Ik kan met vega gehakt ook wat maken. Ik wil gewoon dat zij ook vega dingen heeft die echt lekker zijn. Ze zegt meestal niet veel wat ze wil. Wel iets warms denk ik,  maar ik zie zo veel lekkere dingen,  leuk!! Ik ben blij met jullie!!

Binnenkort hebben we de bedrijfskerstborrel en wat hebben we dan aan vegetarische (warme) hapjes: groente loempiaatjes, kaassticks (bladerdeeg), kaas hapjes (kwekkeboom, borek met spinazie en feta (in drieën) en springrolls.
Daarnaast hebben we nog lekkere (koude) hapjes van de cateraar.
Van de drie soepen waarmee we eindigen zijn er in basis twee vegetarisch (nummer 3 is snert). Door uitjes, balletjes, spekjes of omelet reepjes maak je de soep zoals je hem lekker vindt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.