Eten Eten

Eten

Too Good To Go

Zijn er hier meer mensen fan van de too good to go app?

Misschien is het leuk om hier ervaringen en/of de inhoud van de boxen te delen.


alle groente en fruit van de twee pakketten van Lidl van maandag zijn op, op de rode bieten na. Vandaag 1 pakket gehaald:

  • struik broccoli 
  • Zak snijbonen 
  • Zak peultjes
  • 1 venkelknol 
  • 1 knol ding, ik denk mensaap
  • Komkommer 
  • 1 doos pruimen  (rijp)
  • 1 doos perzik (rijp)
  • 1 doos wilde perzik (rijp)
  • Doosje bramen (heeeel rijp)
  • 2 passievruchten 
  • Doos blauwe druiven
  • 10 losse bananen,  mensen willen alleen trossen bananen dus deze blijven over
  • Doos kersen
  • 5 handsinaasappelen
  • Netje mandarijnen en nog 3 losse

Ik merk dat ik hierdoor veel minder vaak bij een supermarkt kom en daardoor minder  vaak ook dingen koop 

Overigens, mijn vader had gisteren groene komkommers,  gele komkommers en courgettes op een tafeltje aan de straat gezet met een bordje gratis mee te nemen.  Nul klandizie gehad. 

Dorestad schreef op 12-08-2022 om 18:08:

alle groente en fruit van de twee pakketten van Lidl van maandag zijn op, op de rode bieten na. Vandaag 1 pakket gehaald:


  • 1 knol ding, ik denk mensaap

Ik merk dat ik hierdoor veel minder vaak bij een supermarkt kom en daardoor minder vaak ook dingen koop

Overigens, mijn vader had gisteren groene komkommers, gele komkommers en courgettes op een tafeltje aan de straat gezet met een bordje gratis mee te nemen. Nul klandizie gehad.

Is dat lekker? 

nlies schreef op 13-08-2022 om 20:43:

[..]

Is dat lekker?

Geweldig,  ik zie het nu

Dorestad schreef op 13-08-2022 om 22:23:

[..]

Geweldig, ik zie het nu

Maar wat is het nu? ik vermoed knolraap?

nlies schreef op 13-08-2022 om 23:04:

[..]

Maar wat is het nu? ik vermoed knolraap?

Ik denk het wel, meiraap lijkt me iets roder altijd. Ik zal mo het bereiden alsof het knolraap is

gister twee pakketten bij de Plus

Broodbox €2,99
5 hele broden, allemaal verschillend, is pompoenbrood en waldkorn
1 zak witte bolletjes
1 zak krentenbollen

Magic box €4,99
1 blok oude kaas
2 cheesecake bakjes
1 zak soepgroenten
1 zak gesneden broccoli/bloemkool/wortel
2 schnitzels
1 blok spek (vlees)
1 zak gesneden aardappeltjes
Pak kokosyoghurt

Allebei erg blij mee!

hoeveel boxen hebben jullie tot nu toe opgehaald? Ik wist niet dat je dat kon zien en schrok hoeveel dat er voor ons al zijn, 189 tot nu toe 

oh, ik maar 9. Broodboxen vaak te veel alleen.  En magix box vaak op tijdstip dat ik er speciaal voor moet rijden (8 km)

Ik 5
Mijn man een stuk of 10
Meestal broodboxen 
De magie boxen die we gehad hebben, zijn tot nu toe wat tegen gevallen 

Envelop schreef op 14-08-2022 om 14:21:

hoeveel boxen hebben jullie tot nu toe opgehaald? Ik wist niet dat je dat kon zien en schrok hoeveel dat er voor ons al zijn, 189 tot nu toe

Ook de geannuleerde boxen worden meegeteld. 

Ik haal meestal 3 lidl boxen per week en ik denk 1 bakker box per maand.  Andere boxen,  behalve misschien 2 x per jaar lunchbuffet Van der Valk,  hoef ik niet. Ik wil er ook geen auto kilometers speciaal voor hoeven te maken.  

63 heb ik er. Doe al lang mee maar in de buurt zit niet heel veel. Voornamelijk bakkers.

Ik kwam er ook pas achter dat je dat kunt zien, ik zit op 98, en 894 euro bespaard en 245 kg CO2.

vandaag, net als bijna elke maandag 2 pakketten bij de Lidl.  Bij beide Lidl zaken trof ik iemand aan die ook een pakket kwam halen. Eén daarvan deed dit voor de eerste keer,  ze had zich enorm verkeken over de hoeveelheid. Het was echt enorm veel vandaag.  Een paar oorzaken:de hondsdagen werden genoemd: extreem warm plus hoge lucht, spullen bederven snel. Daarnaast wil de consument geen fruitvliegjes in de winkel zien. Een derde is dat Lidl niet zo'n nevelsysteem heeft zoals sommige supermarkten wel hebben.
De eerste Lidl,  18 km hier vandaa, zorgde voor volle fietstassen,  volle rugzak plus nog wat onder de snelbinders.  Terugweg ongeveer 10 km in de regen gefietst,  zalig. Toen moest ik dus het tweede pakket in mijn dorp nog halen.  Weer volle tassen. 
Het complete verhaal: 

Groente 

  • 3 preien 
  • 1 rode paprika  
  • 2 zakken spinazie , 
  • 2 bloemkolen
  • zak witlof 
  • Volledig kip kerrie maaltijdpakket
  • 3 enorme stronken broccoli 
  • 2 komkommers 
  • Bak snackkomkommers 
  • 8 bolletjes knoflook
  • 1 ui
  • 4 gestreepte en 1 egale aubergine
  • Trostomaten 
  • Netje tomaten 
  • Bak kastanjechampignons
  • 1 wortel
  • Paar losse aardappelen 

Fruit 

  • Netje mandarijnen 
  • 1 bio citroen
  • Bak abrikozen
  • 10 losse bananen 
  • 4 dozen wilde nectarine 
  • 1 pomelo
  • 1 Bak gele pruimen 
  • 1 Bak rode pruimen 
  • 4 cactus vruchten 
  • 1 Bak groene kiwi
  • 6 gele kiwi
  • 1 Bak kersen 
  • 2 bakken, 1 groot3en 1 klein blauwe bessen 
  • 4 bakken aardbeien 
  • Bak mix druiven, wit en blauw 
  • Doos perzik

Snackkomkommers,  witlof,  spinazie, doos aardbeien, doosje bessen inmiddels op. 

Dorestad schreef op 14-08-2022 om 22:10:

[..]

Ook de geannuleerde boxen worden meegeteld.

Ik haal meestal 3 lidl boxen per week en ik denk 1 bakker box per maand. Andere boxen, behalve misschien 2 x per jaar lunchbuffet Van der Valk, hoef ik niet. Ik wil er ook geen auto kilometers speciaal voor hoeven te maken.

Er wordt bijna nooit iets geannuleerd, meer dan 5 zullen dat er niet zijn. Wij hebben binnen een paar km van ons huis gewoon ontzettend veel zitten, ik las ruim een jaar terug dat onze stad ook de meeste too good to go samenwerkingen had. Geen idee of dat nog zo is maar keuze genoeg.

Het scheelt ons ook echt in de kosten, alles gaat op en wat wij niet lusten gaat naar de buurvrouw of een vriendin.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.