Eten Eten

Eten

Stugge cupcake topping

Ik wil graag cupcakes versieren. Nou heb je bij mijn weten twee soorten 'toefjes': zacht en 'stug'. In het laatste geval kun je zeg maar een hapje van het toefje nemen zonder dat je er zelf onder komt te zitten en het toetje zelf behoudt ook zijn vorm. Weet iemand wat voor crème dit is? 

botercreme? 

 Botercreme idd denk ik. Kun je waar kleurstof doorheen doen voor een lekker kleurtje

Fiorah

Fiorah

31-01-2022 om 16:13 Topicstarter

Ja maar is dat 'gewone'? Of moet het dan gewoon heel lang opstijven? Ik heb wel eens taart met botercrème gemaakt en dat blijft echt lang zacht, smeerbaar.

 Je kunt 'm zelf stugger maken met een beetje maïzena erbij

O en met roomkaas wordt het ook wat steviger

Google even op enchanted cream.
Dat is stevig voor mooie toeven maar wel zacht qua eten

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-01-2022 om 23:58

Klimgeit schreef op 31-01-2022 om 16:15:

Je kunt 'm zelf stugger maken met een beetje maïzena erbij

???
Botercrème wordt vanzelf hard als je hem afkoelt. Daar hoeft helemaal geen maïzena of bloem in.

https://www.laurasbakery.nl/basisrecept-vanillecreme/

Ik heb nu al een aantal keer deze gebruikt voor de cupcakes en ik vind het een goede topping. Stevig en niet zo vet.

Bakblik schreef op 01-02-2022 om 09:18:

https://www.laurasbakery.nl/basisrecept-vanillecreme/

Ik heb nu al een aantal keer deze gebruikt voor de cupcakes en ik vind het een goede topping. Stevig en niet zo vet.

Die is lekker inderdaad

Valdemar schreef op 31-01-2022 om 23:58:

[..]

???
Botercrème wordt vanzelf hard als je hem afkoelt. Daar hoeft helemaal geen maïzena of bloem in.

Klopt hoor! Maar in mijn ervaring loopt de stevigheid iets minder snel terug met een klein (ecgt heel klein)  scheutje maïzena of custardpoeder erin.

Klimgeit schreef op 01-02-2022 om 09:26:

[..]

Klopt hoor! Maar in mijn ervaring loopt de stevigheid iets minder snel terug met een klein (ecgt heel klein) scheutje maïzena of custardpoeder erin.

Dan moet je wel de custard of maïzena verhitten, om het goed te laten binden. Zo erin doen heeft geen nut. 

Overigens wordt roomboter na het kloppen wel weer stevig,  maar margarine kan dat verschillen, sommige margarine stijft na kloppen niet meer goed op in de koelkast.  En roomboter is veeeeel lekkerder. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.