Eten Eten

Eten

stomme vraag over diepvries sperziebonen

Ik ben een recept van AH aan het maken; ovenschotel met gehakt, aardappelpuree, sperziebonen, pesto en roomkaas. Nu gebruik ik, volgens recept, diepvriessperziebonen. In het recept staat niks over eerst het koken van de sperziebonen; dat heb ik dus ook niet gedaan maar nu twijfel ik.....gaat dit goedkomen of wordt het de snackbar straks


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-09-2021 om 17:18

Ik dacht dat je ze eerst even moest blancheren 😅

Nose schreef op 01-09-2021 om 17:18:

Ik dacht dat je ze eerst even moest blancheren 😅

Dat is al gebeurd voor ze de zak in gingen

Dat recept gaat wel goed komen. De rest is al warm als het de oven in gaat en ze hoeven alleen maar op te warmen.

Sophia_!

Sophia_!

01-09-2021 om 17:25

Nose schreef op 01-09-2021 om 17:18:

Ik dacht dat je ze eerst even moest blancheren 😅

Doe ik wel altijd, anders zit je van die halfgare bonen te eten 😝

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-09-2021 om 17:25

Dan komt het vast goed 💪

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-09-2021 om 17:28

Ik had ze wel even gekookt, want ze zijn alleen even gebalanceerd dus nog vrijwel rauw.

Maar daar heb je nu niet veel mee aan. Eventueel iets langer maar op lagere temperatuur in de oven laten? Dan hebben ze meer tijd om te garen.

Ysenda schreef op 01-09-2021 om 17:21:

Dat recept gaat wel goed komen. De rest is al warm als het de oven in gaat en ze hoeven alleen maar op te warmen.

Hmmm dat lijkt mij niet zo lekker. Ik vind die bonen uit de diepvries niet gaar genoeg om alleen nog maar op te warmen, ik vind dat ze echt nog wel even moeten koken. Maar goed, ik houd dan ook niet van boontjes die nog hafrauw zijn en zo gaan piepen aan je tanden. 

Als ze lang in de oven staan dan garen ze natuurlijk nog wel wat.

grasspriet1980

grasspriet1980

01-09-2021 om 17:37 Topicstarter

Ik zal het iets langer in de oven doen en op lagere temperatuur. We gaan het zien

Ben benieuwd! Persoonlijk had ik ze even kort gekookt, maar dat is misschien een tip voor een volgende keer. Hopelijk pakt het goed uit!

Ik kook ze altijd eerst voor ze een ovenschotel in gaan. Ben benieuwd of het goed komt. 

grasspriet1980

grasspriet1980

01-09-2021 om 19:03 Topicstarter

Alles op De sperziebonen waren wat taai maar wel te eten; volgende keer kook ik ze even, maar desondanks is het gerecht goedgekeurd door de pubers (en man, maar die eet alles)

Fijn zo'n recept waar een  fout in  zit.
Dat je bijvoorbeeld een ingrediënt overhoudt.
Of dat er  geen temperatuur of kooktijd vermeld wordt.

Het leukste wat ik (volgens mij op het V-forum) gelezen heb : de schrijfster kreeg gasten te eten en begint om een uur of 4/5 aan het ingewikkelde recept. Dan stuit ze op de zin: plaats het geheel vervolgens 24 uur in de koelkast...

Je moet dus eigenlijk altijd het hele recept van te voren lezen.

Ik stink er ook nogal eens in hoor, dan staat er een keurige boodschappenlijst bij het recept. Dus ik haal alles netjes in huis . Dan ga je aan de gang en dan luidt de laatste zin :
serveer dit met .....  En dat stond dan niet in de boodschappenlijst.

Beterlaat2021! schreef op 01-09-2021 om 19:14:

En dat stond dan niet in de boodschappenlijst.

Dat vind ik ook altijd vreselijk! Ik probeer er op te letten dat ik het bij het doen van de boodschappen echt goed doorlees, maar soms vergeet ik het en dan ontbreekt ineens de groene salade omdat ik dat niet in huis had...

grasspriet1980 schreef op 01-09-2021 om 19:03:

Alles op De sperziebonen waren wat taai maar wel te eten; volgende keer kook ik ze even, maar desondanks is het gerecht goedgekeurd door de pubers (en man, maar die eet alles)

Volgende keer verse bonen gebruiken, die garen veel gemakkelijker en hebben een betere structuur dan diepvries.

Amaranth schreef op 01-09-2021 om 21:45:

[..]

Volgende keer verse bonen gebruiken, die garen veel gemakkelijker en hebben een betere structuur dan diepvries.

Of de boontjes gewoon effe koken.

Paar minuten het kokend water in en ze zijn wél gaar.

(Verse boontjes kook ik overigens ook altijd voor ik ze stoof.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.