Eten Eten

Eten

Snacks Oudjaarsavond

Wat staat er bij jullie op tafel op Oudjaarsavond?


Een plank met Fransje kaasjes, stokbrood, toastjes, nootjes

Oliebollen en appelflappen! Maar de lekkerste snack blijft wel een tuc, die besmeren met truffelmayonaise, plakje carpaccio erop en wat kaas en pijnboompitten erbij. Zo lekker! Komt morgenavond weer op tafel, dan eten we hapjes

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

31-12-2021 om 08:37

Zoet: Oliebollen, appelflappen en appelbeignets.
Hartig: Stokbrood, kaas, mini saucijzenbroodjes en andere bladerdeeghapjes.
Vloeibaar: Wijn, bier, fris, water en rond middernacht cava 

oliebollen, gevulde eieren, oliebollen, nacho's en oliebollen. Helaas mag ik nu niets van dat alles. Wordt een karige jaarwisseling

zo'n beetje de enige traditie van vroeger die ik krampachtig vastgehouden heb en die dus ook MOET: gemarineerde kipkluifjes. 

daarnaast natuurlijk wat oliebollen, appelbeignets en een toastje brie ofzo. 

de kluifjes worden nog interessant trouwens want de oven is kapot (verbouwen en over een paar maanden een nieuwe keuken dus we gaan geen nieuwe kopen nu) maar we hebben nog een budget airfryer dus hopelijk kan die ook kipkluifjes...

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-12-2021 om 08:46

Uiteraard oliebollen
Vega sauzijcenbroodjes, gevulde eieren, kaas, tapenades en andere smeersels, brood. Vreselijk saai en retro, maar heel lekker.

Broadway schreef op 31-12-2021 om 08:45:

zo'n beetje de enige traditie van vroeger die ik krampachtig vastgehouden heb en die dus ook MOET: gemarineerde kipkluifjes.

daarnaast natuurlijk wat oliebollen, appelbeignets en een toastje brie ofzo.

de kluifjes worden nog interessant trouwens want de oven is kapot (verbouwen en over een paar maanden een nieuwe keuken dus we gaan geen nieuwe kopen nu) maar we hebben nog een budget airfryer dus hopelijk kan die ook kipkluifjes...

Vervelend dat je oven kapot is. Maaar, mijn ervaring is dat kipkluifjes uit de airfryer knapperiger zijn! 

KillerQueen schreef op 31-12-2021 om 08:48:

[..]

Vervelend dat je oven kapot is. Maaar, mijn ervaring is dat kipkluifjes uit de airfryer knapperiger zijn!

knapperig is goed! 

ik werk thuis vandaag, dus misschien tussendoor straks vast wat proberen! 

Kipkluifjes kunnen ook gewoon in de braadpan (al worden ze dan wat minder knapperig).

Wij gaan vanavond gourmetten, dus daarna zal er weinig ruimte meer zijn voor hapjes! Man bakt oliebollen en ik heb wat luxe nootjes gehaald. 

Oesters, gevulde eitjes, vis, toastjes, wrap met kip, stokbrood brie, iets van stinkkaas, rauwkost met dip, zelfgemaakte gehaktballen....

De hapjes worden hier tevens het avondeten.

Oliebollen zo bij de koffie de eerste. 
Zelf gebakken stokbrood tapenade, kruidenboter,  kaasjes, paté, gerookte zalm en tomaatjes. 

Toastjes met brie, kruidenboter, salades. Mix van snacks (bitterbal, kiphapje en bamihapje). Fris drinken zoals cola light en appelsap.

ik heb wat van die tapasbakjes uit de super mee genomen met dadels, sweet peppers met roomkaas, 2 soorten salades. Heb nog wat nootjes staan en wat kaas en diverse soorten worst. Evt nog bitterballen in de vriezer, die kunnen ook nog warm 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

31-12-2021 om 09:50

Oliebollen en appelbeignets 
Toastjes en stokbrood met allerlei salades en paté's 
Worstenbroodjes,  saucijzenbroodjes
Kaasplank 
Rauwkost met dipsausjes

We eten geen avondeten. Oudjaar is altijd alleen maar hapjes en snaai. 

Hier een plankje met kaas, worst en komkommer 
Schaaltjes chips en borrelnootjes 
Toastjes met verschillende dingen voor er op
En eventueel nog wat frituur hapjes.
Man houd wel van een oliebol, maar ik weet niet of er nog tijd heb om te halen, hij is vandaag jarig en we krijgen straks visite.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.