Eten Eten

Eten

Pannenkoeken warm houden

Wie heeft dé tip?
We bakken altijd alle pannenkoeken voordat we gaan eten (tijdens het eten ‘live’ bakken is niet gezellig ivm aparte keuken en eetkamer). Op dit moment houden we ze warm in de oven op zo’n 90 graden, maar de randjes worden zo droog.
Iemand de tip om ze warm te houden? Tussen twee borden op een pan kokend water lijkt me ook niet helemaal werken.


Gewoon bord op het aanrecht, pannenkoeken er op en dan alu folie eroverheen.

Gioia82 schreef op 26-08-2021 om 22:58:

Ik doe ze gewoon tussen 2 grote borden zonder heet water en dat werkt ook prima. Toevallig vanavond nog pannenkoeken gegeten en zeker de bovenste helft was net zo warm als vers uit de pan!

Als je de hele stapel omdraait na elke pannenkoek, eindigen de eerste in het midden. Dan blijft alles even warm! 

Bloemenzee schreef op 26-08-2021 om 23:37:

Hmm, toch maar eens proberen dan. Ik zou verwachten dat ze via de zijkant zouden afkoelen, maar niet dus.

Nee hoor werkt heel goed met zo'n pannetje heet water. 

Rachel. schreef op 27-08-2021 om 07:46:

[..]

Nee hoor werkt heel goed met zo'n pannetje heet water.

Idd, zelfs de randen vd borden zijn gloeiend heet.

Maree schreef op 27-08-2021 om 07:43:

[..]

Als je de hele stapel omdraait na elke pannenkoek, eindigen de eerste in het midden. Dan blijft alles even warm!

Wow goede tip, ga ik de volgende keer proberen!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-08-2021 om 08:07

Team pannetje water.

GroenTuintje schreef op 27-08-2021 om 07:52:

[..]

Idd, zelfs de randen vd borden zijn gloeiend heet.

Precies! T word niet voor niks al tijden zo gedaan.

ik zit ik in team pannetje water.
Op het bord kreeg ik vaak een losse "prop" aluminiumfolie.  En stuk aluminiumfolie beetje in elkaar geveegd,  niet echt hardhandig samengeknepen.
Dat zorgt ervoor dat de onderste pannenkoek niet heel plankerig wordt. 

Dat steeds de stapel omdraaien klinkt interessant maar hoe die je dat?  Ik heb een forse koekenpan ik heb grote koeken. Met handen oppakken daar zijn ze te het voor,  met mijn spatel lukt het niet denk ik. Misschien de eerste 4-5 wel maar tegen het eind van het bakproces als ik pannenkoek 14 tot 16 moet toevoegen wordt dat wel een dingetje.

Edit:

Ik gebruik altijd bord op de pan en deksel van allergrootste pan die ik heb. Met twee borden kan ik natuurlijk gewoon met borden en al omdraaien als ik mijn ovenwanten aantrek

Bakblik schreef op 27-08-2021 om 08:32:

ik zit ik in team pannetje water.
Op het bord kreeg ik vaak een losse "prop" aluminiumfolie. En stuk aluminiumfolie beetje in elkaar geveegd, niet echt hardhandig samengeknepen.
Dat zorgt ervoor dat de onderste pannenkoek niet heel plankerig wordt.

Dat steeds de stapel omdraaien klinkt interessant maar hoe die je dat? Ik heb een forse koekenpan ik heb grote koeken. Met handen oppakken daar zijn ze te het voor, met mijn spatel lukt het niet denk ik. Misschien de eerste 4-5 wel maar tegen het eind van het bakproces als ik pannenkoek 14 tot 16 moet toevoegen wordt dat wel een dingetje.

Miss een ander bord erbij en dan flip je het bord met pannenkoeken zo over in de hoop dat de pannenkoeken goed op t  andere bord belanden?😬😅

14 tot 16 pannenkoeken wordt wel vaak flippen dan, gewoon pannetje water zal t doen voor jou pannekoeken.

Bakblik schreef op 27-08-2021 om 08:32:

ik zit ik in team pannetje water.
Op het bord kreeg ik vaak een losse "prop" aluminiumfolie. En stuk aluminiumfolie beetje in elkaar geveegd, niet echt hardhandig samengeknepen.
Dat zorgt ervoor dat de onderste pannenkoek niet heel plankerig wordt.

Dat steeds de stapel omdraaien klinkt interessant maar hoe die je dat? Ik heb een forse koekenpan ik heb grote koeken. Met handen oppakken daar zijn ze te het voor, met mijn spatel lukt het niet denk ik. Misschien de eerste 4-5 wel maar tegen het eind van het bakproces als ik pannenkoek 14 tot 16 moet toevoegen wordt dat wel een dingetje.

Je kunt toch steeds de twee borden samen omdraaien, met de stapel pannenkoeken ertussenin? Dan leg je steeds een pannenkoek aan de andere kant van de stapel.

Bakblik schreef op 27-08-2021 om 08:32:

ik zit ik in team pannetje water.
Op het bord kreeg ik vaak een losse "prop" aluminiumfolie. En stuk aluminiumfolie beetje in elkaar geveegd, niet echt hardhandig samengeknepen.
Dat zorgt ervoor dat de onderste pannenkoek niet heel plankerig wordt.

Dat steeds de stapel omdraaien klinkt interessant maar hoe die je dat? Ik heb een forse koekenpan ik heb grote koeken. Met handen oppakken daar zijn ze te het voor, met mijn spatel lukt het niet denk ik. Misschien de eerste 4-5 wel maar tegen het eind van het bakproces als ik pannenkoek 14 tot 16 moet toevoegen wordt dat wel een dingetje.

Edit:

Ik gebruik altijd bord op de pan en deksel van allergrootste pan die ik heb. Met twee borden kan ik natuurlijk gewoon met borden en al omdraaien als ik mijn ovenwanten aantrek

Dit is het idee ja. Je gebruikt dan dus geen pannetje. 

Ik doe het anders. Ik heb een grote wokpan met deksel. Ik leg ze hier in, zonder het vuur aan te zetten. Ze blijven prima warm. 

Vrijevlinder schreef op 27-08-2021 om 08:46:

Ik doe het anders. Ik heb een grote wokpan met deksel. Ik leg ze hier in, zonder het vuur aan te zetten. Ze blijven prima warm.

Oeh slim! Misschien ga ik die de volgende keer doen.

Vrijevlinder schreef op 27-08-2021 om 08:46:

Ik doe het anders. Ik heb een grote wokpan met deksel. Ik leg ze hier in, zonder het vuur aan te zetten. Ze blijven prima warm.

O maar dat is slim, heb ik nog nooit aangedacht, een wokpan blijft idd goed temperatuur houden. Slim! Ga ik ook proberen 

Sophia_!

Sophia_!

27-08-2021 om 09:54

Nu heb ik wel echt zin in pannenkoeken 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.