Eten Eten

Eten

Pannenkoeken warm houden

Wie heeft dé tip?
We bakken altijd alle pannenkoeken voordat we gaan eten (tijdens het eten ‘live’ bakken is niet gezellig ivm aparte keuken en eetkamer). Op dit moment houden we ze warm in de oven op zo’n 90 graden, maar de randjes worden zo droog.
Iemand de tip om ze warm te houden? Tussen twee borden op een pan kokend water lijkt me ook niet helemaal werken.


dat werkt juist prima

Bij mij werkt de pan met heet water en twee borden goed. Borden verwarm ik eventueel voor in de magnetron, zodat ook het bovenste bord bij aanvang warm is. Waarom lijkt het je niet te werken?

Sophia_!

Sophia_!

26-08-2021 om 22:55

Ik zet ze juist wel altijd op een pan kokend water, tussen 2 borden. Werkt perfect

Nu heb ik zin in pannenkoeken! 

Ik doe ze gewoon tussen 2 grote borden zonder heet water en dat werkt ook prima. Toevallig vanavond nog pannenkoeken gegeten en zeker de bovenste helft was net zo warm als vers uit de pan!

Sophia_! schreef op 26-08-2021 om 22:55:

Ik zet ze juist wel altijd op een pan kokend water, tussen 2 borden. Werkt perfect

Mee eens. En geen droge randjes. 

ik heb een warmhoud schaal/ rechaud, daar houd ik ze warm in. Werkt perfect

2 Borden in de oven op voorverwarmstand op een graadje of 100-180 ofzo, en dan zodra de eerste pannenkoek klaar is uit de oven en dan pannenkoek op bord 1 met bord 2 er overheen, beiden poepie warm en blijven poepie warm.

Edit: Borden als de 1e koek klaar is weer uit de oven en op je aanrecht zetten, dan zijn ze opgewarmd en blijven ze lang warm.

Rockstar schreef op 26-08-2021 om 23:18:

2 Borden in de oven op voorverwarmstand op een graadje of 100-180 ofzo, en dan zodra de eerste pannenkoek klaar is uit de oven en dan pannenkoek op bord 1 met bord 2 er overheen, beiden poepie warm en blijven poepie warm.

Lijkt me veel gedoe, steeds oven open oven dicht om er weer een pannenkoek bij te stapelen. Geef mij maar de pannetje heet water methode.

Wilgenkatje- schreef op 26-08-2021 om 23:26:

[..]

Lijkt me veel gedoe, steeds oven open oven dicht om er weer een pannenkoek bij te stapelen. Geef mij maar de pannetje heet water methode.

Oh. Ik ben het stapje borden uit de oven halen zodra de 1e koek klaar is en op je aanrecht zetten vergeten.😅

Bloemenzee

Bloemenzee

26-08-2021 om 23:37 Topicstarter

Hmm, toch maar eens proberen dan. Ik zou verwachten dat ze via de zijkant zouden afkoelen, maar niet dus.

Nee, beiden borden zijn warm en mijn borden zijn groot genoeg dat ze als een schelpje dicht vallen, de pannenkoeken piepen er niet uit. Als je kleine borden hebt of grote koekjes werkt het vast een stuk minder goed.

Extra groot bord met daarop een omgekeerd ontbijtbord, daarop de pannenkoeken en daar bovenop de glazen deksel van mijn hapjespan. 
Aan de onderkant zit dus een laag lucht die isoleert en bovenop dus die deksel die ook goed warmte vasthoudt. 
Eenmaal aan tafel brand ik gewoon nog mijn handen aan die pannenkoeken. 

Als je maar snel genoeg bakt, hoef je niet eens een bord bovenop je pannenkoeken te leggen. Ik bak altijd in twee of drie pannen. De pannenkoeken die klaar zijn gaan op een bord dat op een pan heet water staat. Door de warmte van de nieuwe pannenkoeken die er boven op komen, blijven ze echt loeiheet. Aan tafel brand je je mond er nog aan.

Het zal vast al gemeld zijn maar tussen 2 borden op een pan heet water werkt hier al jaren super. 
Ze blijven gloeiend heet 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.