Eten Eten

Eten

Niets te eten krijgen op een verjaardag

buufie schreef op 22-09-2026 om 16:56:

[..]

Maar dan mag de visite ook bepalen of ze een andere keer weer komen. En ik verbaas me er echt over dat een aantal dit heel gewoon vinden, dat koffie met een kaakje voldoende is. Heb ik gelukkig nog nooit mee gemaakt.

Wel een goede test om te zien wie echt je vrienden zijn dan lijkt mij, ik weet de reden niet waarom er geen eten werd geserveerd maar ik kom ook gewoon naar je verjaardag als ik je graag mag en nodig je ook gewoon uit op mijn vreet en drinkfestijn verjaardagen ondanks dat ik op jouw verjaardag alleen koffie en een droog kuukske kreeg. Wel kinderachtig als je halverwege de 50 bent om hierover te vallen en volgende keer de uitnodiging maar af te slaan maar das mijn mening. En ja bij een verjaardag tussen 11-14 verwacht ik niks uitgebreid qua eten. Plakje cake zou leuk zijn maar is niet nodig, ik ga niet naar verjaardagen omdat ik dan in ruil voor een cadeau lekker kan eten bij de jarige. Ik ga voor de jarige niet voor evt eten. 

Nick90 schreef op 22-09-2026 om 14:38:

[..]

Ik woon in Brabant. Geboren en getogen. Maar feestjes waar wij heen gaan beginnen meestal rond 2 maar je hoeft niet per se om 2 op de stoep te staan of verplicht te blijven tot het eind. Bier en chips rond half 3 vind ik prima kunnen, rond 11 niet.

Zodra er 2 cijfers zijn in de uren is het tijd voor bier en wijn bij een verjaardag 

10 uur koffie met taart, 11 uur gaat het bier en de hapjes wel op tafel en even na 12 vertrekken de ochtendgasten dan weer.  Rond 2 uur half 3 komt de volgende groep, rondje koffie met taart en dan weer bier, wijn en hapjes. Deze groep blijft deels langer hangen en om een uur of 6 is er soep met brood en salades. 

Vrij gebruikelijk patroon bij mij in de regio.

mana_sutiyuq schreef op 22-09-2026 om 20:04:

[..]

Zodra er 2 cijfers zijn in de uren is het tijd voor bier en wijn bij een verjaardag

10 uur koffie met taart, 11 uur gaat het bier en de hapjes wel op tafel en even na 12 vertrekken de ochtendgasten dan weer. Rond 2 uur half 3 komt de volgende groep, rondje koffie met taart en dan weer bier, wijn en hapjes. Deze groep blijft deels langer hangen en om een uur of 6 is er soep met brood en salades.

In mijn Noord-Brabant ga je tussen 11-14 uur even langs voor koffie en felicita, ik verwacht op dat tijdstip geen feestje met bier en wijn en snacks of lunch, klinkt iig vrij ongezond en verslaving gevoelig

Broadway schreef op 22-09-2026 om 13:01:

[..]

dat de bbq zo laat aan gaat is dan wel gek idd. dat daar vlees op ligt zou ik als vegetariër wel op anticiperen en even checken wat daar het plan is.

Ik had niet anders verwacht dan dat daar vlees op zou liggen, maar ik dacht dan neem ik wel wat salade en stokbrood. Die BBQ was denk ik meer voor de gasten die trek krijgen na het drinken van alcohol, zoiets als dat shoarma broodje na het stappen Overigens weten ze dat ik geen vlees eet, ik verwacht niet ze daar rekening mee houden, stokbrood en salade niks mis mee...maar dat was er niet, en hoeft voor mij ook niet (meer) op dat tijdstip.

Nick90 schreef op 22-09-2026 om 18:50:

[..]

Wel een goede test om te zien wie echt je vrienden zijn dan lijkt mij, ik weet de reden niet waarom er geen eten werd geserveerd maar ik kom ook gewoon naar je verjaardag als ik je graag mag en nodig je ook gewoon uit op mijn vreet en drinkfestijn verjaardagen ondanks dat ik op jouw verjaardag alleen koffie en een droog kuukske kreeg. Wel kinderachtig als je halverwege de 50 bent om hierover te vallen en volgende keer de uitnodiging maar af te slaan maar das mijn mening. En ja bij een verjaardag tussen 11-14 verwacht ik niks uitgebreid qua eten. Plakje cake zou leuk zijn maar is niet nodig, ik ga niet naar verjaardagen omdat ik dan in ruil voor een cadeau lekker kan eten bij de jarige. Ik ga voor de jarige niet voor evt eten.

nou dan is dat jou idee en niet die van mij. Als vrienden mij niet meer gunnen dan een droog koekje en 1 kopje koffie, dan weet ik ook wat mijn vrienden zijn. 

mana_sutiyuq schreef op 22-09-2026 om 20:04:

[..]

10 uur koffie met taart, 11 uur gaat het bier en de hapjes wel op tafel en even na 12 vertrekken de ochtendgasten dan weer. Rond 2 uur half 3 komt de volgende groep, rondje koffie met taart en dan weer bier, wijn en hapjes. Deze groep blijft deels langer hangen en om een uur of 6 is er soep met brood en salades.

Mischien is dit op middelbare leeftijd de  norm maar halverwege de 30 doe je meestal geen uitgebreide verjaardagen meer en nodig je ook zeurende familie of vrienden niet meer uit. 

buufie schreef op 22-09-2026 om 20:52:

[..]

nou dan is dat jou idee en niet die van mij. Als vrienden mij niet meer gunnen dan een droog koekje en 1 kopje koffie, dan weet ik ook wat mijn vrienden zijn.

Nou jaaa als jij als ruim volwassen nog een berekening wil maken van de kosten en de tijd die het je kost be my guest. Ik vraag me dan wel af of vriendschap blijkbaar gelijk loopt met of en hoeveel je kunt vreten tijdens verjaardagen wederwihds

Nick90 schreef op 22-09-2026 om 20:58:

[..]

Nou jaaa als jij als ruim volwassen nog een berekening wil maken van de kosten en de tijd die het je kost be my guest. Ik vraag me dan wel af of vriendschap blijkbaar gelijk loopt met of en hoeveel je kunt vreten tijdens verjaardagen wederwihds

Hee als jij dat prima vindt ok, ik vind er wat anders van. Jij jouw mening, ik de mijne he. An met 30 helemaal geen groot feest meer vieren, maak ik hier ook niet mee. Meer dan genoeg die gewoon hun jarig vieren, met veel mensen en genoeg te eten en te drinken. 

En vreten?? Doe es even normaal joh, verwachting van een taartje of een broodje is niet meteen vreten he. 

Ik begin ondertussen te hopen dat de jarige zelf eens op het forum komt 
'Help ik kon geen taart bakken want mijn oven was stuk, vriendin nu gepikeerd' 

Damoontje schreef op 22-09-2026 om 21:02:

Ik begin ondertussen te hopen dat de jarige zelf eens op het forum komt
'Help ik kon geen taart bakken want mijn oven was stuk, vriendin nu gepikeerd'

Dat zou ik nu in geuren en kleuren vertellen aan mijn visite, weet je wat me nu gebeurd is! Dan snap je het droge kaakje als gast.

Dat wordt toch altijd gesteld , Nederlanders zijn zo zuinig en ongastvrij. Bij andere culturen word je gelijk uitgenodigd bij het eten als dat toevallig op tafel staat als je langskomt. In Nederland krijg je naar één koekje en dan gaat de trommel weer dicht. En dat gaat dan over langskomen,  niet over verjaardagsvisite. Want in de verjaardagskring gaan vanouds wel de pinda's en zoutjes rond.

buufie schreef op 22-09-2026 om 21:01:

[..]

Hee als jij dat prima vindt ok, ik vind er wat anders van. Jij jouw mening, ik de mijne he. An met 30 helemaal geen groot feest meer vieren, maak ik hier ook niet mee. Meer dan genoeg die gewoon hun jarig vieren, met veel mensen en genoeg te eten en te drinken.

En vreten?? Doe es even normaal joh, verwachting van een taartje of een broodje is niet meteen vreten he.

Ja tuurlijk hoor, to verwacht soep en belegde broodjes en gaat hier janken dat dat niet het geval is. Ook als ze alleen een broodje had gekregen had ze gehuild want ja als je een verjaardag rond lunchtijd viert moet je wel eten aanbieden want je gasten verwachten lunch op dat tijdstip. Uh nee?

Nick90 schreef op 22-09-2026 om 21:11:

[..]

Ja tuurlijk hoor, to verwacht soep en belegde broodjes en gaat hier janken dat dat niet het geval is. Ook als ze alleen een broodje had gekregen had ze gehuild want ja als je een verjaardag rond lunchtijd viert moet je wel eten aanbieden want je gasten verwachten lunch op dat tijdstip. Uh nee?

dat maak jij ervan dat zij dan nog geklaagd had. Jij kent TO?? 

Jij doet ws hetzelfde? Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten? Bij jou ook alleen een droog oud koekje? En opgewarmde koffie? 

buufie schreef op 22-09-2026 om 21:13:

[..]

dat maak jij ervan dat zij dan nog geklaagd had. Jij kent TO??

Jij doet ws hetzelfde? Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten? Bij jou ook alleen een droog oud koekje? En opgewarmde koffie?

Heb jij überhaupt de OP wel gelezen?

Nick90 schreef op 22-09-2026 om 21:14:

[..]

Heb jij überhaupt de OP wel gelezen?

ja hoor, het is een opsomming van wat er had kunnen staan. Soep of broodje of... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.